دریافت مشاوره
  • css slideshow
  • css slideshow

دانشگاه بغازیچی (Boğaziçi University)

معرفی دانشگاه بغازیچی


دانشگاه بغازیچی ( Boğaziçi) یکی از دانشگاههای ترکیه‌است که در تپه‌های ببک استانبول  و در کنار پل بسفر استانبول تاسیس شده است پل بسفر قسمت آسیایی استانبول را به قسمت اروپایی متصل می کند. مناظر بسیار زیبا مانند مناره ها و گنبدهای رفیع، مسجد آبی و ایاصوفیه در زمینه پل بسفر به چشم می خورند. دانشجویانی که با درجه عالی از دانشگاه فارغ التحصیل می‌شوند، می‌توانند با استفاده از بورس در دانشگاه‌های آمریکا (هاروارد، ام آی تی، پرینستون و...) در دوره کارشناسی ارشد یا دکترا ادامه تحصیل نمایند. ین دانشگاه ادامه کالج روبرت (تأسیس شده در ۱۸۶۳) به عنوان اولین مؤسسه آموزش عالی آمریکا در خارج از کشور است. فعالیتهای آموزشی دانشگاه در سال ۱۹۷۱ در ببک (Bebek) استانبول آغاز شد.

این دانشگاه در بخش‌های مهندسی، علوم اجتماعی، علوم پایه، علوم آموزشی، آموزش شغلی و هنرهای زیبا از موقعیت بهتری برخوردار است. زبان آموزشی، انگلیسی است. تعداد دانشجویان آن حدود ۱۰ هزار نفر و تعداد کادر علمی آن۹۱۹ نفر است. نسبت استاد به دانشجو ۱ به۱۰ است. این کتابخانه در سال۱۸۶۳ با ۲۰۰ قفسه کتاب اهدایی از سوی مدرسه حقوِق هاروارد آغاز به کار کرد. در سال ۲۰۰۵ حدود ۳۰۰ هزار کتاب به زبانهای مختلف داشته‌است. دانشجویان علاوه بر کتاب، از نشریات دوره‌ای، کتب مرجع و آثار مربوط به خاور نزدیک نیز بهره مند می‌شوند. کتابخانه از امکانات سی‌دی، فیلم و... برخوردار است. کتب و مجلات زیادی به خط بریل و آثار صوتی برای استفاده دانشجویان نابینا در کتابخانه موجود است.

 بغازیچی یکی از برترین دانشگاه های ترکیه می باشد و شامل دانشکده های ادبیات، علوم پایه، اقتصاد و فنی و مهندسی می باشد و رشته هایی مانند علوم اجتماعی، هنر و علوم مهندسی در آن بسیار پرطرفدار است. بغازیچی در قسمت اروپایی استانبول قرار دارد واولین شعبه دانشگاه­های آمریکایی در خارج از آمریکا محسوب می گردد.  دانشگاه بغازیچی در آزمون ورودی دانشگاه های ترکیه، پر طرفدارترین دانشگاه شناخته شده است و دانش آموزانی که رتبه بهتر دارند، برای تحصیل در ترکیه  ابتدا این دانشگاه را انتخاب می کنند. این دانشگاه هدف خود را دستیابی به قله های آموزش و تحقیق عنوان نموده و لقب «دانشگاه سبز و پایدار» را برای خود انتخاب کرده است.

موسسان کالج رابرت، دکتر سایروس هاملین، مدرس، مخترع و تکنسین آن زمان و کریستوفر راینلندر رابرت تاجر نیویورکی بودند. با گذشت زمان فضای بیشتری برای این کالج خریداری شده و ساختمان‌های دانشکده‌های مختلف در آن ساخته شد.  اولین کتابخانه مدرن ترکیه متعلق به این دانشگاه است که در سال 1932 تاسیس شده است. تا سال 1971 این کالج با نام کالج آمریکایی رابرت به کار خود ادامه داد و در این سال دولت ترکیه مدیریت آن را بر عهده گرفت و فعالیت‌های آموزشی این مرکز در سال ۱۹۷۱ با نام دانشگاه بُغازیچی استانبول رسما آغاز گردید. از مشهورترین فارغ‌التحصیلان این دانشگاه می‌توان به تانسو چیلر تنها نخست وزیر زن تاریخ ترکیه و احمد داوود اغلو نخست‌وزیر سابق این کشور و رهبر سابق حزب عدالت و توسعه اشاره کرد.دانشگاه بُغازیچی ترکیه شش پردیس دارد و مساحت ساختمان اصلی به همراه پردیس‌ها مجموعا 1.7 کیلومتر مربع است.

خوابگاه‌های این دانشگاه در پردیس جنوبی قرار دارد و در تمام آپارتمان‌ها تلفن، اینترت و امکانات رفاهی به اندازه کافی فراهم شده است. امکانات ورزشی دانشگاه نیز در حد مناسبی است و زمین‌های ورزشی برای فوتبال، والیبال، تنیس و دومیدانی ساخته شده است. سالن‌های سرپوشیده این دانشگاه نیز کیفیت مناسبی دارد و استخر سرباز دانشگاه نیز پذیرای دانشجویان است.

دانشگاه یك دفتر بورس ایجاد كرده است كه امر پیدا كردن افراد و مؤسسات بورس دهنده را دنبال میكند و بدین ترتیب به تعدادی از دانشجویان تأمین بورس مینماید. بنیاد دانشگاه به200 دانشجو بورس میدهد. در دانشگاه بالغ بر 30 باشگاه دانشجویی وجود دارد. فعالیت این كلوپها در زمینه هایی چون: محیط، ادبیات، عكاسی، رادیو، شطرنج، بریج(نوعی بازی با ورِ)، موسیقی ترك و… است. این دانشگاه امكاناتی برای رشته های های ورزشی، فوتبال آمریكا، پرورش اندام، بدمینتون، آئروبیك، دوچرخه سواری، شمشیربازی، قایق سواری، توپ بازی در آب، شنا و… دارد. 

دانشگاه بوغازیچی با دانشجویان برگزیده و کادر علمی مجرب هر گونه تجهیزات و امکانات را در اختیار علاقه مندان به کسب دانش قرار می دهد. فارغ التحصیلان دانشگاه بوغاز ایچی که تمثیل کننده فرهنگ این دانشگاه هستند، در دنیای کار، سیاست، هنر و به بیانی دیگر در هر زمینه از زندگی نقش های مهمی بر عهده گرفته اند. دانشگاه بوغاز ایچی با دانشجویان فوق لیسانس و دکترا به تحقیقات و نوآوری می پردازد. این دانشگاه در مجموع ۶ مجتمع دانشگاهی دارد. البته در مورد امکانات اجتماعی که دانشگاه بوغاز ایچی در اختیار دانشجویان قرار می دهد نیز کنجکاو هستیم. دانشجویان واجد شرایط با مراجعه به دفتر بورس دانشگاه بوغاز ایچی می توانند از بورس تحصیلی در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس استفاده کنند. بورس های دانشگاه بوغاز ایچی در مقطع لیسانس شامل بورس های نقدی، بورس موفقیت، بورس های خوابگاه، غذا و کتاب و بورس های دوره تابستان می باشد. بورس های دانشگاه در مقطع فوق لیسانس شامل بورس های فوق لیسانس که برای ۴ ترم و دردوره دکترا برای ۸ ترم ارائه می شود و از سوی کمیسیون بورس دانشگاه مورد ارزیابی قرارمی گیرد است. دفتر هماهنگی روابط بین المللی دانشگاه برای ۱۱۰۰ دانشجوی خارجی از ۷۰ کشور مختلف ارائه خدمت می کند. هر دانشجوی خارجی می تواند بر اساس برنامه آموزشی، به آموزش زبان ترکی و یا دیگر ۱۵ زبان خارجی بپردازد. با گفتگو و نظرخواهی از دانشجویان می بینیم که انتظاراتشان در زمینه آکادمیک و اجتماعی از دانشگاه برآورده می شود.

از اعضای علمی دانشگاه که در موضوعات درسی به عنوان مشاور عمل می کنند و از سطح آکادمیک و دروس انگلیسی راضی هستند. کادر آموزشی دانشگاه شامل اساتید فارغ التحصیل از مقاطع دکترای دانشگاه های مطرح آمریکا، اروپا و ترکیه می باشد. علاوه بر این کیفیت بخش های اکادمیک و اداری دانشگاه نیز از سوی انجمن دانشگاه ها به تایید رسیده است.

 قدیمی ترین ساختمان های دانشگاه و تعدادی از دانشکده ها در پردیس جنوبی واقع شده اند. پردیس شمالی، پردیس Hisar و پردیس Uçaksavar در نزدیکی پردیس جنوبی واقع می باشند که برخی از ادارات و دانشکده های جدیدتر در این قسمت هستند. در سوی دیگر رودخانه بسفور، رصدخانه کاندیلی در پردیس کاندیل واقع است و جدیدترین پردیس، پردیس Saritepe، در نزدیکی کایلوس در ۳۴ کیلومتری استانبول می باشد. امروزه دانشگاه دارای شش دانشکده کارشناسی و شش دانشکده تحصیلات تکمیلی است که به بخش های متنوع تقسیم می شوند. در این دانشگاه دورس به زبان انگلیسی تدریس می شود. همچنین کلاس های فشرده به زبان ترکی نیز ارائه می شوند. کل دانشجویان این دانشگاه ۱۱۹۶۷ نفر می باشد که حدود ۹۰۸ دانشجوی آن بین المللی است. دانشجویان رشته های مهندسی به ازای هر ترم تحصیلی بایستی مبلغی در حدود ۱۱۰۰ دلار آمریکا بپردازند که این مبلغ در صورت گذشتن سنوات مجاز دانشجو به ۱۳۰۰ دلار می رسد. از دانشجویان هنر و علوم پایه نیز حدود همین مبلغ دریافت می شود. دانشجویان دانشکده های اقتصاد، علوم مدیریتی، آموزش و علوم کاربردی در هر نیمسال بایستی معادل حدود ۵۴۰ دلار آمریکا پرداخت نمایند و در صورت اتمام سنوات مجاز این مبلغ برابر ۶۵۰ دلار خواهد شد. به مبالغ فوق باید هزینه اقامت، خورد و خوراک، لباس، سرگرمی، حمل و نقل و تلفن را هم اضافه کرد که ماهانه بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ دلار برآورد می شود. همچنین هر دانشجو در هر نیمسال تحصیلی مبلغی معادل ۱۰۰ تا ۱۵۰ دلار را هم صرف خرید کتاب و پرداخت هزینه های اداری می نماید.

استانبول ( İstanbul)  بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر در کشور ترکیه و مرکز فرهنگی و اقتصادی آن کشور است. این شهر در کنار تنگه بسفر و دریای مرمره قرار دارد. تنگه بسفر دو قارهٔ آسیا و اروپا را از یکدیگر جدا می‌کند و استانبول تنها شهر بزرگ جهان است که در دو قاره‌ی جهان گسترده شده‌است. بندر طبیعی شاخ طلایی یا خلیج در این شهر واقع است. این کلان‌شهر به عنوان پایتخت فرهنگ اروپا در سال ۲۰۱۰ انتخاب شده‌است. همچنین از لحاظ تعداد گردشگران خارجی سومین شهر توریستی جهان به‌شمار می‌رود. در آغاز که این شهر را در دههٔ ۶۶۰ پیش از میلاد بنا کردند، بوزانتیون نامیدندش که به نظر می‌رسد از نام شخصی به بوزاس گرفته شده باشد. پس از آنکه کنستانتین کبیر این شهر را به عنوان پایتخت جدید شرقی امپراتوری روم برگزید، شهر نزد مردم به کنستانتینوپل به معنای «شهر کنستانتین» معروف گشت. اگرچه کنستانتین سعی کرد نام Nea Roma به معنای «رم جدید» را بر آن نهد، اما این نام نزد مردم مقبول نیفتاد و فراگیر نگشت. مسلمانان که از قدیم با رومیان مراوده داشتند، این شهر را قسطنطنیه یا قسطنطینیه نامیدند. نام دیگر شهر استانبول بود که از عبارت یونانی  ایستیم بولین به معنای «به سوی شهر» گرفته شده بود. در سال ۱۷۷۰ میلادی سلطان مصطفی سوم با ضرب سکه‌هایی که روی آن نام اسلامبول (اسلام‌شهر) نقش بسته بود، تلاش کرد این نام را فراگیر کند. در دورهٔ جمهوریت و از روز ۲۸ مارس سال ۱۹۳۰ ادارهٔ پست ترکیه از تمامی کشورهای جهان خواست تا در مکاتبات خود از نام استانبول استفاده کنند.

زمانی که جمهوری ترکیه در سال ۱۹۲۳ تشکیل شد پایتخت آن از استانبول به آنکارا تغییر پیدا کرد. اما استانبول محوریت خود به عنوان مرکز تجاری، صنعتی ترکیه را حفظ نمود و هم‌اکنون نیز بزرگترین شهر ترکیه می‌باشد. استانبول در ساحل دریای مرمره قرار دارد و تنگه بسفر که این دریا را به دریای سیاه متصل می‌کند، از وسط این شهر می‌گذرد. بخش غربی شهر در قاره اروپا (شبه جزیره تراکیه) و بخش شرقی آن در آسیا (شبه جزیره آناتولی) واقع است. وسعت شهر استانبول ۱۵۳۹ کیلومترمربع است.

تابستان‌های گرم و مرطوب و زمستان‌های سرد، بارانی و برفی ویژگی آب و هوای استانبول است. میزان بارش سالیانه استانبول به‌طور میانگین ۸۷۰ میلی‌متر است. میزان رطوبت نیز اغلب زیاد است. به‌طور متوسط بیشترین درجه حرارت در طول ماه‌های مختلف زمستان بین ۷ درجه تا ۹ درجه سلسیوس است. بارش برف در استانبول برای یک یا دو هفته در طول فصل زمستان عادی است؛ اما یکی از این بارش‌ها می‌تواند سنگین باشد. غالباً این بارش در بین ماه‌های دسامبر و مارس رخ می‌دهد. در ماه‌های تابستان از ژوئن تا انتهای سپتامبر به‌طور میانگین درجه حرارت روزها از ۲۸ سلسیوس شروع می‌شود. گرمترین ماه، ژوئیه با متوسط درجه حرارت ۲۳٫۲ درجه سلسیوس و سردترین ماه، ژانویه با متوسط درجه حرارت ۵٫۴ درجه سلسیوس است.  این شهر تا حدودی بادخیز است و به‌طور متوسط (میانگین) سرعت بادی حدود ۱۷ کیلومتر در ساعت دارد. تابستان خشک‌ترین فصل است، هر چند تابستانها هم بارش باران وجود دارد.

فعالیت فرهنگی، جهانگردی و تجارت و بازرگانی به اهمیت زندگی در شهر ادامه خواهند داد. در حالیکه، رشد جمعیت، ترافیک، جلوگیری از تخریب خانه سازی، تجدید و نوسازی تاریخی ساختمان‌ها و عمارات و طراحی کردن یک جاده حمل و نقلی سوم به بوسفروس به‌طور ممتد، بوجود خواهد آمد. زندگی روزانه در استانبول رنگارنگ و در حال جنبش و ادامه‌است همراه با دقت بسیار در نگهداری روم، روم شرقی و عمارت‌های ترکی. استانبول اغلب اوقات مرکز و پایتخت ترکیه در مواقع تجارت، پذیرایی، سرگرمی، فرهنگی، آموزشی، خرید، جهانگردی و هنری به‌شمار می‌آید. بیش از نیمی از جمعیت در قسمت اروپایی زندگی و کار می‌کنند. گروه بزرگی از مردم در مناطق مسکونی، قسمت آناتولیایی زندگی می‌کنند و از پل‌ها و گذرگاه‌ها برای رفتن به کار در شهر استفاده می‌کنند. استانبول در دوره‌های اجتماعی، فرهنگی و فعالیت‌های تجارتی و بازرگانی قوی آن بطور زیادی افزایش تنوع و رنگ دارد. در امتداد رستوران‌های ترک، خاوردور و روش‌های پخت (خوراک‌ها) در حال رشد می‌باشد در کنار بسیاری از گروه‌ها به صورت جدید رستوران‌هایی افتتاح شده‌اند. در صورتی‌که ستاره‌های مشهور دنیای موسیقی پاپ ورزشگاه‌ها را از جمعیت پر می‌کردند، فعالیت‌هایی مثل اُپرا، رقص ورزشی و هنری باله و تئاتر در سراسر سال ادامه داشت.

در طول فستیوال‌های فصلی ارکسترهای مشهور دنیا، آوازهای دسته جمعی و گروهی، کنسرت‌ها و اثرات جاز در بیشتر مواقع می‌توانند در یک خانه کامل هم اجرا شوند. نمایش‌ها در گروهی از مکان‌ها مانند بخش‌های تاریخی مانند حاجی ایرن، برج روملی حصاری، یدیکول، حیاط محله توپ خانه و پارک گلانه به خوبی مرکز فرهنگی آتاترک، سالن کنسرت جمال رشید ری و سالن‌های مدرن و جدید تئاتر و دیگر فضاهای آزاد برگزار می‌شود. برای مواردی مثل زندگی شبانه، تعدادی از باشگاه‌های ورزشی، دیسکوها، بارها ، چادرهای صحرایی، نمایشگاه‌ها و رستوران‌ها با موزیک همراه هستند. تعداد کلوپ‌ها رستوران‌ها و دیکسوها افزایش یافته و به محل‌های فضای باز در تابستان منتقل می‌شوند.

اگر بخواهیم امنیت در شهر استانبول را بررسی کنیم، باید بگوییم که استانبول شهری است که درست همانند تهران خودمان. همان قدر که در تهران شما باید حواستان به خودتان و وسیله هایی که همراهتان در مراکز شلوغ هست باشد استانبول هم دقیقا همینطور است. با توجه به این که در شهر استانبول دستگاه های ATM به راحتی پیدا می شوند شما حتی الامکان سعی کنید مقدار زیادی پول همراهتان نباشد. برخی محله های استانبول مانند برخی خیابان های منطقه سلطان احمد، از ساعت ۱۰ شب به بعد خیلی خلوت میشوند و در صورتی که در این ساعات در این خیابان ها پیاده هستید، با توجه به این که در این منطقه پلیس حضور دارد اما سعی کنید فورا تاکسی سوار شوید و به محل اقامتتان بازگردید.

خانه‌های سنتی که یالی (Yalı)نامیده می‌شوند را می‌توان در طول تورهای قایق‌سواری بوسفروس مشاهده کرد. زیر ساخت‌های شهرنشینی دایماً در حال تغییر و تحول است. ساختمان‌های سنتی عثمانی از چوب ساخته شده بودند. در دهه‌های پیشین تعداد زیادی از ساختارهای بلند در نزدیک شهر ساخته شده بودند که این عمل رشد سریع جمعیت را منجر شد. با محاصره شدن شهرها مردم به استانبول به عنوان شهری با سرعت رشد سریع جذب شدند. موفقیت و پیروزی‌های زیر ساختاری تا اواسط سال ۱۹۹۰ شامل تجزیه و تحلیل مشکل فضولات بهبود شرایط ترافیک و بهبود کیفیت هوا با توجه افزایش استفاده از گاز طبیعی می‌باشد. علی‌رغم، بوجودآمدن آلودگی هوا و آب توسط تعداد زیادی از کارخانه‌ها، وسایل نقلیه موتوری و خانواده‌های خصوصی، آلودگی هوا توسط ترافیک به نگرانی جمعیت استانبول اضافه می‌کند. بیماری‌های چون برونشیت و آسم بطور معمول در میان ساکنین مناطق بزرگ‌تر و وسیعتر شهر کمتر مشاهده می‌شود زیرا که تراکم جمعیت در نزدیکی این مناطق کمتر است.

. کیلیوس یک پناهگاه ساحلی آرام است که از درب شمالی اروپایی بوسفروس در دریای سیاه دور نیست. محل خوبی برای شنا کردن است و در سال‌های گذشته در میان ساکنین استانبول به عنوان مکانی برای گردش عمومی بوده‌است. کیلیوس یک پارک ساحلی همراه با رستوران‌ها (ماهی) می‌باشد. مجله «نیوزویک» اخیراً استانبول را شهر متصل‌کننده اروپا نامیده‌است. بعد از چند دهه از سعی در رسیدن شرقی، افتخارات استانبول در کشف مجدد از یک شناخت مدرن و جدید بود، قسمت اروپایی آن از سردترین شهرها در دنیا بوده‌است. زیبایی‌های زیادی وجود دارد، هنوزه شهر هوای ابری همراه با بازارها، کلیساهای روم شرقی و عمارات عثمانی را دارا می‌باشد.استانبول دارای مراکز خرید متعددی می‌باشد . یکی از این بازارهای بسیار قدیمی، بازار بزرگ استانبول می‌باشد که در سال 1461 ساخته شده‌است و در میان بزرگترین و قدیمی‌ترین بازارهای جهانی جای دارد. بازار محمد پاشا نیز بازار روباز بزرگی بین بازار بزرگ و بازار مصری است که از سال 1660 بازار بزرگ ادویه استانبول می‌باشد . علاوه بر این مراکز خرید سنتی، مراکز خرید بزرگ و مدرنی نیز در استانبول ساخته شده اند، به عنوان مثال مرکز خرید جواهر که در سال 2005 و در منطقه شیشلی افتتاح شده‌استدر خیابانها و کوچه پس کوچه‌های استانبول نیز انواع رستورانها و کافه‌ها برای هر سلیقه ای وجود دارد. اکثر رستورانهایی که در آن‌ها غذاهای بین‌المللی سرو می‌کنند در مناطق بی اغلو، بشیکتاش، شیشلی و کادیکوی قرار دارند. یکی از معروف‌ترین خیابانهای استانبول، خیابان استقلال ISTIKLAL می‌باشد که در قسمت جنوبی میدان تکسیم قرار گرفته‌است و در آن انواع فروشگاه‌ها با برندهای بین‌المللی و ترک، رستورانها و کلابهای متنوعی وجود دارد و یکی از تفریحات گردشگران در استانبول، قدم زدن در این خیابان و صرف غذا و نوشیدنی در رستورانها و کافه‌های آن می‌باشد.

ریشه شهرنشینی استانبول توسط بسیاری از جوامع شکل گرفته‌است. اغلب جمعیت استانبول را ترکان استانبولی و بیشتر مذهب جمعیت اسلام است. اقلیت‌های مذهبی عبارت‌اند از کلیسای مسیحیان شرقی ارتدکس، کلیسای وابسته به پاپ ارمنیان مسیحی (ارامنه) و یهودیان سفاردی در دهکده‌های کوچک استانبول، ارمنیان، یهودیان و یونیان ساکن هستند. در برخی از قسمت‌ها مانند کوزگونجوک یک کلیسای ارمنیان بعد از یک کنیسه یهودیان وجود دارد و در بخش‌های دیگر جاده یک کلیسای ارتدکس یونان در نزدیکی یک مسجد به چشم می‌خورد. جایگاه رئیس قسطنطنیه، رهبر روحانی و معنوی کلیسای ارتدکس قسطنطنیه در استانبول است. همچنین براساس آن جا، اسقف اعظم جامعه ترکیه (کلیسای شرقی ارتدکس)، یک اسقف اعظم کلیسای ارمنیان وابسته به پاپ و ترکیه بزرگ در آن جا یعنی استانبول می‌باشد.

شهر به صورت سنتی، جایگاه رئیس جهانی است، برای بیشتر کلیساهای ارتدکس و اسقف اعظم ارامنه مانند اسقف اعظم جامعه ارتدکس ترکیه همین‌طور است. اقلیت‌های یونانی و ارمنی بعد از تغییرات جنگ جهانی اول که به تبعیض و تفرقه و سرکوب دایمی منجر گردید هنوز در استانبول زندگی می‌کنند. در سال ۱۹۴۲ یک مالیات ویژه تعیین شده بود. در سال ۱۹۶۴ تمام یونانی‌ها (در حدود ۰۰۰/۱۰۰ نفر) بدون شهروند شدن ترکیه از ترکیه برگردانده شدند. امروزه بیشتر یونانی‌های ترکی و ارامنه در استانبول یا در نزدیکی استانبول زندگی می‌کنند. اکثریت قریب به اتفاق مردم در سراسر ترکیه و در استانبول، مسلمان، و به‌طور خاص اهل سنت هستند.

استانبول همیشه مرکز زندگی اقتصادی کشور بوده‌است که این به خاطر موقعیت اتصالی بین‌المللی راه‌های مرزی زمینی و دریایی می‌باشد. آن تقریباً ۲۰ درصد از کار صنعتی ترکیه و ۳۸ درصد از فضای کاری صنعتی ترکیه را شامل می‌شود. به‌علاوه ۵۵ درصد از تولیدات شهر ترکیه از تجارت و دادوستد و ۴۵ درصد از دادوستد کشور از عمده فروشی و ۲/۲۱ درصد تولیدات ترکیه از فراورده‌های انبوه ملی بدست می‌آید. ۴۰ درصد از مالیات‌های جمع‌آوری شده در ترکیه و ۵/۲۷ درصد از محصولات ملی ترکیه‌است. تا سال ۱۹۸۰، تولید ناخالص ملی (GDP) استانبول بطور میانگین در یک سال ۵ درصد رشد داشته‌است. بخشی از کاهش نیروی انسانی و سرمایه به علت بلای طبیعی، یک کاهش در GDP حدوداً ۲ درصدی بوده‌است. با وجود این رکود اقتصادی، اقتصاد استانبول در سال‌های اخیر بهبودی یافته‌است. امروزه استانبول مرکز صنعتی ترکیه‌است. بسیاری از نقشه‌ها و طرح‌های تولیدی اصلی در شهر متمرکز شده‌است. استانبول و ایالات اطراف آن کتان، میوه، روغن زیتون، ابریشم و تنباکو تولید می‌کنند. فراورده‌های غذایی، تولید منسوجات، محصولات روغنی، مواد لاستیکی و فلزی، چرم، مواد شیمیایی، الکترونیکی، شیشه‌ای، ماشینی، کاغذ و محصولات کاغذی و نوشیدنی‌های الکلی از تولیدات صنعتی مهم شهر می‌باشند.

چشم‌انداز اصلی دیگر از اقتصاد استانبول (Tourism) گردشگری و جهانگردی است. هزاران هتل و صنعت‌های دیگر مرتبط با جهانگردی در استانبول وجود دارد که به گردشگران و بازدیدکنندگان به‌طور حرفه‌ای خدمت می‌کنند.شهر استانبول شاهراه ارتباطی بین نواحی مختلف دنیا است و جاده‌های بین‌المللی فراوانی از آن عبور می‌کند.

در میان شهرهای بزرگ ترکیه، هزینه زندگی در استانبول از همه جا بیشتر است. البته اگر هزینه‌های زندگی در استانبول را با هزینه زندگی در لندن و نیویورک مقایسه کنیم، متوجه خواهیم شد که هزینه زندگی در این شهر ۵۰ درصد از لندن و ۶۰ درصد از نیویورک کمتر است. یکی از مواردی که موجب افزایش هزینه زندگی در استانبول می‌شود، اجاره‌بهای مسکن است. اگر آپارتمانی کوچک با فاصله از مرکز شهر اجاره کنید، اجاره ماهیانه آن چیزی در حدود ۱۵۰۰ لیر خواهد بود. سیستم توزیع و تامین برق کشور ترکیه به بخش خصوصی واگذار شده است. معمولا هزینه برق مصرفی یک دانشجوی تنها در ماه ۱۳۰ لیر است. استفاده از سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی بدیهتا این هزینه را افزایش می‌دهد. قبض آب ماهیانه هم تقریبا ۲۰۰ لیر هزینه دارد. مخابرات کشور ترکیه وظیفه تامین و ارائه خدمات اینترنت را بر عهده دارد. برای استفاده از سرویس‌های مختلف شبکه اینترنت تقریبا باید ماهی ۵۰ لیر پرداخت شود. هزینه تلفن با احتساب تماس‌های برون‌مرزی هم تقریبا ۵۰ لیر می‌شود.

 استانبول به جهت جاذبه های متنوع و خدمات قابل توجه گردشگری اش، در قرن بیست و یکم با استقبال گردشگران خارجی مواجه شد به طوری که در سال ۲۰۱۵ میلادی در مجموع ۱۲.۵ میلیون گردشگر خارجی به استانبول پا گذاشتند. این وضعیت به نوبه خود باعث شد تا استانبول پایتخت فرهنگی اروپا نام بگیرد و در طی چندین سال متوالی، در میان محبوب ترین و پربازدیدترین شهرهای گردشگری جهان باشد. استانبول نه تنها یکی از پررشدترین اقتصادهای شهری دنیا را دارد؛ بلکه شعبه مرکزی بسیاری از کارخانه ها و شرکت های ترکیه را نیز در خود جای داده است. 

ایستگاه‌های مترو با تابلوهایی با حروف M و در رنگ‌های آبی و قرمز مشخص شده‌اند. هر سرویس، ایستگاه را بین ۲ تا ۱۰ دقیقه ترک می‌کند. ساعات کار مترو بین ۶ صبح تا ۱۲ نیمه شب است. برای هر دو گزینه مترو و تراموا از استانبول کارت استفاده می شود و هزینه آن بسته به نوع پرداخت متفاوت است. با استانبول کارت برابر با ۲.۶ لیر ترکیه  و با بلیت ها بین ۵ لیر ترکیه  تا ۳۲ لیر ترکیه  است. ایستگاه‌های عمده اتوبوس در قسمت میدان تکسیم، بشیکتاش، کاباتاش، کادیکوی و اوسکادور قرار دارند. اغلب سرویس‌ها بین ساعات ۶ صبح تا ۲۳ فعالیت دارند. مقصدها و ایستگاه‌های اصلی در مسیرهای اتوبوس، بر تابلو در سمت راست اتوبوس و همچنین بر روی تابلوی الکترونیک جلوی اتوبوس نشان داده می‌شوند. برای استفاده از اتوبوس باید از استانبول کارت استفاده کنید که کرایه آن برابر با ۱.۵ لیر ترکیه است. قیمت پایه تاکسی ها در حدود ۴ لیر ترکیه  است و به ازای هر ۱ کیلومتر ۲.۵ لیر ترکیه  به هزینه ها افزوده می شود. خوب است بدانید راننده ها برای ۱ ساعت انتظار، هزینه ای برابر ۲۳.۱ لیر ترکیه  دریافت می کنند.

هیجان انگیزترین راه گردش در استانبول، استفاده از سرویس‌های قایق و کشتی است. عبور از آسیا به اروپا، بالا و پایین رفتن در طول گلدن هورن و بسفر و گذر از جزایر پرنس از جمله مسیرهای قابل استفاده است. بنادر اصلی در قسمت اروپایی استانبول، در نزدیکی دهانه‌ گلدن هورن (امینونو و کاراکوی) در بشیکتاش و در کنار ایستگاه تراموای کاباتاش، ۲ کیلومتر آن طرف تر از پل گالاتا قرار دارند. این کشتی‌ها در طی سال دو برنامه اجرایی دارند که در فصل زمستان (اواسط سپتامبر تا می) و تابستان (ژوئن تا اواسط سپتامبر) قرار دارد. قیمت بلیت‌ها ارزان و مناسب است و در اکثر مسیرها می‌توانید از استانبول کارت تان استفاده کنید. دولموش چیزی شبیه ون های ماست که به عنوان تاکسی در استانبول فعالیت می کنند. دولموش ها رنگی زرد داشته و گنجایشی ۸ نفره دارند. قیمت این وسایل حمل و نقل از اتوبوس ها قدری بیشتر است اما به نسبت تاکسی های زرد رنگ، هزینه مناسب تری دارند. یکی دیگر از وسایل حمل و نقلی که در استانبول به چشم می خورد، دو خط تله کابین است که کمتر از دیگر وسایل در میان گردشگران شناخته شده است. این خطوط را با علائم اختصاری TF۱ و TF۲ می شناسند و با استفاده و سواری آن ها، می توانید منظره خارق العاده ای از استانبول را در مرکز شهر ببینید. هزینه تله کابین سواری در استانبول بسته به نوع پرداخت هزینه بین ۲.۶ لیر ترکیه  تا ۵ لیر ترکیه  است.

 

دانشگاه بغازیچی دریک نگاه

نام های پیشین : Robert College

نوع دانشگاه : عمومی

سال تاسیس : 1863

موقعیت : استانبول،ترکیه

زبان : انگلیسی

وبسایت : boun.edu.tr Boğaziçi University

تعداد دانشجویان : 16,517

تعداد دانشجویان کارشناسی : 11,754

تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی : 4,763

تعداد دانشجویان دکترا : 847

رنگ : آبی روشن و آبی تیره

Boğaziçi University logo.svg

 

 رتبه بندی

نظام رتبه بندی رتبه
Times 501-600
U.S.News 234

 

 دانشکده ها

The Faculty of Arts and Sciences

·         Chemistry

·         History

·         Linguistics

·         Mathematics

·         Molecular Biology and Genetics

·         Philosophy

·         Physics

·         Psychology

·         Sociology

·         Translation and Interpreting Studies

·         Turkish Language and Literature

·         Western Languages and Literatures


The Faculty of Economics and Administrative Sciences

·         Economics

·         Management

·         Political Science and International Relations


The Faculty of Education

·         Computer Education and Educational Technology

·         Educational Sciences

·         Foreign Language Education

·         Primary Education

·         Mathematics and Science Education


The Faculty of Engineering

·         Chemical Engineering

·         Civil Engineering

·         Computer Engineering

·         Electrical and Electronic Engineering

·         Industrial Engineering

·         Mechanical Engineering

The School of Applied Disciplines

·         International Trade

·         Management Information Systems

·         Tourism Administration


The School of Foreign Languages

·         Advanced English Unit

·         English Preparatory Division

·         Modern Languages Unit

Graduate Institutes
 

The Ataturk Institute For Modern Turkish History

The Institute of Biomedical Engineering

The Institute of Environmental Sciences

The Kandilli Observatory and Earthquake Research Institute

·         Earthquake Engineering

·         Geodesy

·         Geophysics

Institute of Graduate Studies in Science and Engineering 

·       ( Automotive Engineering (MS

·       ( Chemical Engineering (M.S., Ph.D

·         (Chemistry (M.S., Ph.D

·         (Civil Engineering (M.S., Ph.D

(Computational Science and Engineering (M.S

·         (Computer Engineering (M.S., Ph.D.

·        (Construction Engineering and Management(M.S

·       (Electrical and Electronic Engineering (M.S., Ph.D

·         (Engineering and Technology Management (M.S

·         (Financial Engineering(M.S

·         Fuel and Energy Technologies MS Program

·         (Industrial Engineering (M.S., Ph.D

·         (Mathematics (M.S., Ph.D

·         (Mechatronics Engineering (M.S

·         (Medical Systems and Informatics (M.S

·         (Mechanical Engineering (M.S., Ph.D

·         (Molecular Biology and Genetics (M.S., Ph.D

·         (Physics (M.S., Ph.D

·         (Mathematics and Science Education (M.S., Ph.D

·        (Software Engineering Program(M.S

·         (Systems and Control Engineering (M.S

 The Institute for Graduate Studies in Social Sciences

·         (Asian Studies (M.A

·         (Business Information Systems (M.A

·         (Cognitive Science (M.A

·         (Critical and Cultural Studies (M.A

·         (Economics (M.A., Ph.D

·         (Economics and Finance (M.A

·         (Educational Sciences (M.A., Ph. D

·         (Educational Technology (M.A

·         (English Language Education (M.A., Ph.D

·         (English Literature (M.A.,Ph.D

·         Executive M.B.A

·        (History (M.A, Ph.D

·         (International Relations: Turkey, Europe, and the Middle East (M.A

·         (International Trade Management (M.A

·         (Linguistics (M.A., Ph.D

·         (Management (M.A., Ph. D

·         (Management Information Systems (M.A., Ph. D

·         (Philosophy (M.A., Ph.D

·         (Political Science and International Relations (M.A., Ph.D

·         (Primary Education (M.A

·         (Psychology (M.A., Ph.D

·         (Sociology (M.A

·         (Sustainable Tourism Management (M.A

·         (Translation Studies (M.A., Ph.D

·         (Conference Interpreting (M.A

·         Turkish Language and Literature (M.A., Ph.D.

 

 برنامه های تحصیلی مقطع کارشناسی

·         Faculty of Arts and Sciences

o    Department of Chemistry

o    Department of History

o    Department of Linguistics

o    Department of Mathematics

o    Department of Molecular Biology and Genetics

o    Department of Philosophy

o    Department of Physics

o    Department of Psychology

o    Department of Sociology

o    Department of Translation and Interpreting Studies

o    Department of Turkish Language and Literature

o    Department of Western Languages and Literatures 

o    Turkish Language Courses Coordination Unit

·         Faculty of Economics and Administrative Sciences

o    Department of Economics

o    Department of Management

o    Department of Political Science and International Relations
 

·         Faculty of Education

o    Department of Computer Education and Educational Technology

o    Department of Educational Sciences

o    Department of Foreign Language Education

o    Department of Primary Education 

o    Department of Mathematics and Science Education

·         Faculty of Engineering

o    Department of Chemical Engineering

o    Department of Civil Engineering

o    Department of Computer Engineering 

o    Depertment of Electrical and Electronics Engineering

o    Department of Industrial Engineering

o    Department of Mechanical Engineering

·         The School of Applied Disciplines

o    Department of International Trade

o    Department of Management Information Systems

o    Department of Tourism Administration

·         The School of Foreign Languages

o    English Preparatory Division

o    Advanced English Unit

o    Modern Languages Unit

·         Ataturk Institute for Modern Turkish History

·         Institute of Biomedical Engineering

·         Institute of Environmental Sciences

·         Service Departments

o    Department of Fine Arts

o    Department of Physical Education

 

Major Program

Second Major Program

Western Languages and Literatures

Philosophy

Western Languages and Literatures

Psychology

Western Languages and Literatures

Turkish Language and Literature

Computer Engineering

Industrial Engineering

Computer Engineering

Physics

Computer Engineering

Mathematics

Electrical and Electronic Engineering

Physics

Electrical and Electronic Engineering

Mathematics

Industrial Engineering

Computer Engineering

Industrial Engineering

Physics

Industrial Engineering

Civil Engineering

Industrial Engineering

Chemical Engineering

Industrial Engineering

Mechanical Engineering

Industrial Engineering

Mathematics

Philosophy

Western Languages and Literatures

Philosophy

Economics

Philosophy

Mathematics

Philosophy

Psychology

Philosophy

Political Science and International Relations

Philosophy

Sociology

Philosophy

History

Physics

Chemistry

Physics

Mathematics

Physics

Molecular Biology and Genetics

Economics

Philosophy

Economics

Management

Economics

Mathematics

Economics

Political Science and International Relations

Economics

Sociology

Western Languages and Literatures

Sociology

Civil Engineering

Industrial Engineering

Civil Engineering

Physics

Civil Engineering

Mechanical Engineering

Civil Engineering

Mathematics

Management

Western Languages and Literatures

Management

Economics

Management

Political Science and International Relations

Chemistry

Physics

Chemistry

Chemical Engineering

Chemistry

Molecular Biology and Genetics

Chemical Engineering

Molecular Biology and Genetics

Chemical Engineering

Industrial Engineering

Chemical Engineering

Physics

Chemical Engineering

Chemistry

Chemical Engineering

Mathematics

Mechanical Engineering

Industrial Engineering

Mechanical Engineering

Physics

Mechanical Engineering

Mathematics

Mathematics

Economics

Mathematics

Philosophy

Mathematics

Physics

Mathematics

Molecular Biology and Genetics

Molecular Biology and Genetics

Physics

Molecular Biology and Genetics

Chemistry

Molecular Biology and Genetics

Mathematics

Preschool Education

Guidance and Psychological Counseling

Psychology

Western Languages and Literatures

Psychology

Philosophy

Psychology

Political Science and International Relations

Psychology

Sociology

Psychology

History

Guidance and Psychological Counseling

Preschool Education

Political Science and International Relations

Economics

Political Science and International Relations

Philosophy

Political Science and International Relations

Management

Political Science and International Relations

Psychology

Political Science and International Relations

Sociology

Political Science and International Relations

History

Sociology

Economics

Sociology

Philosophy

Sociology

Western Languages and Literatures

Sociology

Psychology

Sociology

Political Science and International Relations

Sociology

History

History

Philosophy

History

Psychology

History

Political Science and International Relations

History

Sociology

History

Turkish Language and Literature

Tourism Administration

International Trade

Tourism Administration

Management Information Systems

Turkish Language and Literature

Western Languages and Literatures

Turkish Language and Literature

History

International Trade

Tourism Administration

International Trade

Management Information Systems

Management Information Systems

Tourism Administration

Management Information Systems

International Trade

 

 برنامه های تحصیلی تحصیلات تکمیلی

The School of Foreign Languages

·         English Preparatory Division
 

Sciences and Engineering

The Institute of Biomedical Engineering

·         Graduate Programs in Biomedical Engineering
 

The Institute of Environmental Sciences

·         Graduate Programs in Environmental Sciences

·         Graduate Programs in Environmental Technology

The Kandilli Observatory and Earthquake Research Institute

·         Graduate Programs in Geodesy

·         Graduate Programs in Geophysics

·         Graduate Programs in Earthquake Engineering

·         Graduate Program in Earthquake Risk Reduction (ERR) 


The Institute for Graduate Studies in Sciences and Engineering
 

·         Graduate Programs in Chemical Engineering
 

·         Graduate Programs in Chemistry
 

·         Graduate Programs in Civil Engineering

·         Graduate Programs in Computational Science and Engineering

·         Graduate Programs in Computer Engineering

·         Graduate Programs in Electrical and Electronics Engineering

·         Graduate Programs in Industrial Engineering

·         Graduate Programs in Mathematics

·         Graduate Programs in Mechanical Engineering

·         Graduate Programs in Molecular Biology and Genetics

·         Graduate Programs in Physics

·         Graduate Program in Mathematics and Science Education

·         Graduate Program in Systems and Control Engineering


Social Sciences and Humanities

Ataturk Institute for Modern Turkish History
Graduate Programs in Modern Turkish History

The Institute for Graduate Studies in Social Sciences
 

·         Graduate Program in Critical and Cultural Studies
 

·         Graduate Program in Cognitive Science
 

·         Graduate Programs in Economics
 

·         Graduate Programs in Educational Sciences

·         Graduate Program in Educational Technology

·         Graduate Programs in English Language Education

·         Graduate Programs in History

·         Graduate Program in International Trade Management

·         Graduate Programs in Learning Sciences

·         Graduate Programs in Linguistics
 

·         Graduate Programs in Management

·         Graduate Programs in Management Information Systems

·         Graduate Programs in Philosophy

·         Graduate Programs in Political Science and International Relations

·         Graduate Program in Primary Education

·         Graduate Programs in Psychology
Graduate Programs in Clinical Psychology
Graduate Program in Psychological Sciences
 

·         Graduate Program in Social Policy

·         Graduate Program in Sociology

·         Graduate Program in Sustainable Tourism Management

·         Graduate Programs offered by Translation and Interpreting Studies
Graduate Program in Conference Interpreting 
Graduate Programs in Translation Studies
 

·         Graduate Programs in Turkish Language and Literature

·         Graduate Programs offered by Western Languages and Literatures
Graduate Programs in English Literature


Graduate Programs Subject to Additional Tuition and Fees

·         Executive MBA Program

·         Graduate Program in Asian Studies

·         Graduate Program in Automotive Engineering
 

·         Graduate Program in Business Information Systems
 

·         Graduate Program in Construction Engineering and Management
 

·         Graduate Program in Economics and Finance
 

·         Graduate Program in Engineering and Technology Management
 

·         Graduate Program in International Relations: Turkey, Europe and The Middle East 
 

·         Graduate Program in International Competition and Trade 

·         Graduate Program in Financial Engineering

·         Graduate Program in Fuel and Energy Technologies

·         Graduate Program in Medical Systems and Informatics
 

·         Graduate Program in Mechatronics Engineering

·         Graduate Program in Software Engineering

 

تحصیل

پرداخت اپلیکیشن فی
ریزنمرات و مدرک مقطع پیشین
توصیه نامه
رزومه (CV)
نمرات آزمون های زبان انگلیسی
انگیزه نامه

 توضیحات مقطع کارشناسی

تکمیل فرم درخواست

رونوشت اصلی مدرک دبیرستان

دیپلم دبیرستان یا یک تاییدیه رسمی اتمام دوره تحصیلی دبیرستان

کارنامه ÖSYS (برای شهروندان خارجی که آزمون های مدرسه بر اساس ÖSYS بوده است.)

کارنامه SAT : داوطلبان باید برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی نمرات خود را در ریاضی و خواندن (reading) ارائه دهند. (حداقل نمره ۳۵٫۵ از ۴۰ در آزمون “ریاضی” و ۶۵ از ۸۰ در آزمون reading) کارنامه SAT به مدت دو سال اعتبار و ممکن است برای درخواست به سه بخش یا برنامه تحصیلی مورد استفاده قرار گیرد.

مدارک مهارت زبان انگلیسی

اظهار نامه هدف از تحصیل در این دانشگاه

فتوکپی گذرنامه

رسید هزینه درخواست.

توضیحات مقطع تحصیلات تکمیلی

داشتن مدرک تحصیلی ۴ ساله کارشناسی

معدل GPA مقطع کارشناسی باید حداقل ۲٫۵۰از ۴٫۰۰ باشد. اگر داوطلب هنوز فارغ التحصیل نشده باشد، پذیرش را می توان موقتا با حداقل GPA 2.30 اعمال کرد. اما برای ثبت نهایی GPA حداقل باید ۲٫۵۰ باشد.

آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی (ALES) . (حداقل نمره ۷۵ از بخش EA یا حداقل نمره ۶۰۰ از بخش GMAT )

گوهی زبان انگلیسی : BUEP یا TOEFL یا IELTS

مدرک کارشناسی

تاییدیه سطح زبان انگلیسی مورد نظر دانشگاه توسط YADYOK

دو معرفی نامه آموزشی

 مقطع دکترا در دانشگاه بغازیچی

مدرک کارشناسی ارشد

معدل GPA کارشناسی ارشد باید حداقل ۳٫۲۰ از ۴٫۰۰ باشد.

آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی (ALES) . (حداقل نمره ۷۷ از بخش EA یا حداقل نمره ۶۰۰ از بخش GMAT)

مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد

رونوشت برنامه های تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد

تاییدیه سطح زبان انگلیسی مورد نظر دانشگاه توسط YADYOK

دو معرفی نامه آموزشی

اطلاعاتی در مورد موضوع مورد نظر داوطلب برای تحقیق در ۳ الی ۵ صفحه به زبان انگلیسی

ددلاین

Application Period for 2019/2020 Fall Term 25 March - 12 April 2019

(Electronic Application System Opens 25 March 2019 10.00 (Local Time

(Electronic Application System Closes 12 April 2019 17.00 (Local Time

Departmental Exams 2 - 17 May 2019

English Proficiency Test (BUEPT) 21 May 2019

English Language Placement Exam (DBS) 12 June 2019

 

برخی از باشگاه ها و انجمن های دانشجویی

(ADK (Kemalist Ideology Club

Aviation Club

Ballet Club

Ballroom Dancing Society

Bridge Club

BUDS (Bogazici University Debating Society)

BULGBTİ (LGBT Studies Club)

BUMATEK (Bogazici University Machinery and Technology Club)

BUSAS (Water Sports Club)

BUSOS (Bogazici University Social Services)

BUSUIK (Bogazici University Politics and International Relations Club)

BUYAK (Bogazici University Operations Research Club)

BUHAK (Bogazici University Air Club) (Paragliding)

Chess Club

Cinema Club

IT Club (Compec)

Construction Club

Drama Club

Education and Research Club

Electro-Technology Club

Engineering Society

Environmental Society

GSK(Fine Arts Club)

BUFK(Folklore Club)

Green Crescent Club

Mechanics and Technology Club ([1])

Management and Economics Club

Mountaineering Club

Music Club

Operations Research Club

Photography Club

Radio Club

Sailing Club

Science Club

Scuba Diving Club

Social Sciences Society

Speleology Club

Sports Committee

Translation Club

Turkish Classical Music Club

Village and Cooperatives Club

Women's Studies Club

 

مشاهیردانشگاه بغازیچی

Cem Yılmaz  is a Turkish stand-up comedian, actor, voice actor, musician, filmmaker, screen writer, and cartoonist. He is best known for his films G.O.R.A. (2004), A.R.O.G (2008) and Yahşi Batı (2010), and has won two Sadri Alışık awards for his roles in Organize İşler (2005) and The Magician (2006) Cem Yılmaz Profil Tasarım.jpg
Fahriye Evcen is a German-Turkish actress. She is best known for her roles as Necla Tekin on Yaprak Dökümü based on the novel by Reşat Nuri Güntekin, and as Feride in the TV series Çalıkuşu, based on the novel by Reşat Nuri Güntekin. Fahriye Evcen at Cannes 2017 (3) - cropped.png
Ferhan Nil Karaibrahimgil is a Turkish singer and songwriter, mostly noted for her distinct lyrics. Nil's passion and admiration for music stems from her father, Suavi Karaibrahimgil, who is also a musician although he is not currently active in the Turkish music industry. Nil karaibrahimgil.jpg

ansu Çiller is a Turkish academic, economist, and politician who served as the 22nd Prime Minister of Turkey from 1993 to 1996. She is Turkey's only female prime minister. As the leader of the True Path Party, she went on to concurrently serve as Deputy Prime Minister of Turkey and as Minister of Foreign Affairs between 1996 and 1997.

As a Professor of Economics, Çiller was appointed as Minister of State with responsibility for the economy by Prime Minister Süleyman Demirel in 1991. When Demirel was elected as President in 1993, Çiller was elected leader of the True Path Party and succeeded Demirel as Prime Minister.

(Tansu Çiller) Rueda de prensa de Felipe González y la primera ministra de Turquía. Pool Moncloa. 16 de noviembre de 1995 (cropped).jpeg
Güler Sabancı is a Turkish businesswoman, a third-generation female member of the Sabancı family, and the chairperson of the family-controlled Sabancı Holding, the second-largest industrial and financial conglomerate in Turkey. As of 2014, she is listed as the 60th most powerful woman in the world by Forbes GSabanci.jpg
Ahmet Davutoğlu is a Turkish academic, politician and former diplomat who was the Prime Minister of Turkey and leader of the Justice and Development Party (AKP) from August 2014 to May 2016. He previously served as the Minister of Foreign Affairs from 2009 to 2014  Secretary Kerry Meets With Turkish Foreign Minister Davutoglu (2) (cropped).jpg