معرفی دانشگاه صنعتی دانمارک
دانشگاه صنعتی دانمارک (دانمارکی: Danmarks Tekniske Universitet) ( انگلیسی: Technical University of Denmark) یا به طور مخفف DTU دانشگاهی در شمال شهر کپنهاگ در کشور دانمارک می باشد که بهعنوان یکی از برترین مؤسسات تکنولوژی اروپا و برترین دانشگاه فنی مهندسی اسکاندیناوی بهشمار میرود.
این دانشگاه در سال ۱۸۲۹ میلادی با پیش قدمی هانس کریستین اورستد، به عنوان اولین دانشگاه پلی تکنیک در دانمارک تأسیس شد.انگیزه الهام بخش تاسیس،دانشگاه École Polytechnique در پاریس بود.خانه اول کالج جدید دو ساختمان در Studiestræde و St- Pederstræde در مرکز کپنهاگ بودند، اگر چه چندین بار گسترش یافتندولی کافی نبودند و در سال 1890 یک مجتمع ساختمانی جدید افتتاح شد. از سال 1933 این نهاد به طور رسمی به عنوان (Danmarks tkniske Højskole (DtH شناخته می شد، که معمولا به عنوان "دانشکده فنی دانمارک" ترجمه می شود. در تاریخ 1 آوریل 1994، در ارتباط با پیوستن (Danmarks Ingenirorakademi (DIA و DTH، نام Danish به Danmarks Tekniske Universitet تغییر یافت، به این معنی که کلمه "University" را شامل می شود، در نتیجه به آغاز DTU که دانشگاه امروزه شناخته شده است. نام رسمی، Den Polytekniske Læreanstalt، Danmarks Tekniske Universitet، هنوز هم نام اصلی را شامل می شود.
این دانشگاه توسط هیئت مدیره اداره میشود که از 10 عضو تشکیل شده است: 6 عضو از خارج از دانشگاه استخدام می شوند، 1 عضو توسط اعضای هیات علمی 1 عضو از سوی هیات مدیره و 2 عضو توسط دانشجویان دانشگاه انتخاب میشوند و رئیس DTU توسط هیئت مدیره دانشگاه انتخاب می شود. رئيس جمهور به نوبه مدیران دانشکده ها را تعیین می کنند. از آنجایی که DTU دارای مجلس اساتید نیست و از آنجایی که اعضای هیئت علمی در انتصاب رییس دانشگاه و روسای دانشکده ها دخالت نمی کنند، این دانشگاه دارای هیئت علمی نمی باشد.
در نوامبر سال 1967، مرکز محاسبات دانشگاه میزبان اولین جلسه گروه مطالعات کمیته علوم ناتو در مورد اصطلاح جدید مهندسی نرم افزار بود. در ژانویه 2007 دانشگاه با مراکز تحقیقاتی دانمارکی مختلفی ادغام شد از جمله : مرکز تحقیقات Riso، تحقیقات غذایی دانمارک،نظرسنجی ماهیانه دانمارک و تحقیقات حمل و نقل دانمارک. مطابق رتبهبندی سال ۲۰۰۷ مؤسسه تایمز، این دانشگاه در رتبه ۱۳۰ام در بین دانشگاههای دنیا قرار داشت که این رتبه در سال ۲۰۱۰ به ۱۲۲ام رسید. همچنین در رتبهبندی QS در سال ۲۰۱۵ در زمینهٔ مهندسی، دانشگاه دوم اسکاندیناوی و ۳۶ام دنیا بوده است و در مجموع در بین دانشگاههای دنیا رتبه ۱۱۲را کسب کرد. در سال ۲۰۰۸ در رتبهبندی لیدن و براساس نشریات علمی در بازه زمانی ۲۰۰۰–۲۰۰۷، دانشگاه صنعتی دانمارک به عنوان دانشگاه اول در منطقه اسکاندیناوی و ۵ام در اروپا معرفی شد.در رتبهبندی تایمز براساس اهمیت مقالات علمی چاپ شده در زمینه مهندسی بین سالهای ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۷ این دانشگاه در ردیف ۲۰ام دنیا و سوم اروپا قرار گرفت و در رتبهبندی خلاقترین دانشگاههای جهان در سال ۲۰۱۵ که توسط تامسون رویترز انجام شد، به عنوان دانشگاه اول اسکاندیناوی، ۷ام اروپا و ۴۳ام جهان انتخاب شد.
کپنهاگ پایتخت کشور دانمارک می باشد. کپنهاگ، یکی از بزرگترین شهرهای پیاده دنیاست. اگرچه این شهر با شاخصههای میراث تاریخی ویژهاش همچون یک شبکه خیابانی قرون وسطایی باریک اعتبار یافتهاست اما به صورت مداوم در جهت بهبود کیفیت زندگی خیابانی خود در حال فعالیت بودهاست. در ۴۰ سالی که خیابان اصلی کپنهاگ -استروگت به یک محدوده کاملاً پیاده تبدیل شدهاست، برنامهریزان شهری گامهای کوچک بیشماری در جهت تغییر شکل شهر از یک مکان اتومبیلمدار به یک محیط شهروندگرا برداشتهاند. فضاهای پیادهمدار مرکزی این شهر در طی یک برنامه ۴۰ساله از ابتدای دهه ۱۹۶۰ تا اواخر قرن گذشته به بیش از ۶ برابر افزایش یافتهاند. همین اقدامات سبب شد که کپنهاگ بهعنوان یکی از موفقترین شهرهای پیادهٔ جهان در ژوئن سال ۲۰۰۴ پذیرای پنجمین کنفرانس بینالمللی Walk 21 با شعار شهرهایی برای مردم باشد. در شهر کپنهاگ منطقه آزادی به نام کریستیانیا وجود دارد که درواقع یک منطقهٔ خودگردان هیپیها است که در آنجا ساختمانهای قدیمی و جدید با معماری متفاوت وجود دارد و ساکنین آن جا نوعی زندگی اجتماعی اشتراکی بر پایه عدالت اجتماعی و احترام به محیط زیست دارند. بسیاری از تحلیلگران وجود این منطقه را نشانهٔ وجود دموکراسی آزاد در دانمارک میدانند. عکسبرداری در این منطقه نیز ممنوع می باشد.
سیستم حمل و نقل عمومی در کپنهاگ بسیار قابل اعتماد، وقت شناس و گسترده است. این سیستم شامل مترو، قطارها و اتوبوسها (ازجمله اتوبوس آبی) میشود که همهی آنها از بلیطهای مشابه استفاده می کنند: اتوبوسهای A نخستین اتوبوسها در مرکز کپنهاگ هستند. این وسایل نقلیه عمومی، هر ۳ تا ۷ دقیقه یک بار در طی ساعات شلوغی (بین ۷ تا ۹ صبح و ۱۵:۳۰ تا ۱۷:۳۰ عصر) توقف می کنند که البته این حالت را می توان به حدود ۱۰ دقیقه قبل و بعد از این ساعات هم تعمیم داد. این اتوبوسها تمام وقت کار می کنند. نوع دیگر اتوبوسها گروه S هستند. این اتوبوسها هر ۵ تا ۱۰ دقیقه طی ساعات شلوغی و هر ۲۰ دقیقه خارج از این ساعات توقف می کنند. اتوبوسهای سری S ، از سری A سریعتر هستند چرا که توقف کمتری دارند. این اتوبوس ها معمولا بین ساعت ۶ صبح تا ۱ بعد از نیمه شب مشغول ارایه خدمات هستند. سری دیگر اتوبوسهای شبانه هستند که بین ساعت ۰۱:۰۰ تا ۰۵:۰۰ اقدام به جابجایی مسافران میکنند. متروی شهر کپنهاگ شب و روز و در تمام طول هفته مشغول خدمات دهی به مسافران است. در ساعات شلوغی بین هر توقف حدود ۲ تا ۴ دقیقه فاصله است خارج از این ساعات و در آخر هفتهها می توان این زمان را به ۳ تا ۶ دقیقه افزایش داد. جمعه و شنبه شب (بعد از ۰۱:۰۰) قطارها هر ۷ تا ۱۵ دقیقه و نیمههای شب آخر هفتهها (یکشنبه تا سه شنبه) هر ۲۰ دقیقه یک بار توقف دارند. یکی از کارتهای سفری که به میزان زیادی در هزینههای شما صرفهجویی خواهد کرد، کارت کپنهاگ است. اما ویژگی بارز این کارت این است که علاوه بر استفاده نامحدود در سیستم حمل و نقل عمومی، دسترسی رایگان به بیش از ۷۲ جاذبهی تفریحی و موزه و همچنین دریافت تخفیف در چندین رستوران، نقطهی دیدنی، اجارهی ماشین و تعداد بیشتری را برایتان فراهم می کند.
دانشگاه صنعتی دانمارک دریک نگاه
نام های پیشین : (Den Polytekniske Læreanstalt (1829–1933 نوع دانشگاه : دولتی سال تاسیس : 1829 مکان : لینگبی، کپنهاگ، دانمارک وبسایت : www.dtu.dk |
|
تعداد کارکنان اداری : 1,540 تعداد دانشجویان : 11,031 تعداد دانشجویان کارشناسی : 7,197 تعداد دانشجویان کارشناسی ارشد: 3,834 تعداد دانشجویان دکترا : 1,330 |
رنگ : قرمز و خاکستری نام مستعار : DTU تیم های ورزشی : Rugby union, Volleyball
|
رتبه بندی
نظام رتبه بندی | رتبه |
Times | 153 |
QS | 112 |
دانشکده ها و موسسات
DTU Aqua, National Institute for Aquatic Resources DTU Business, DTU Executive School of Business DTU Cen, Center for Electron Nanoscopy DTU Chemical Engineering, Department of Chemical and Biochemical Engineering DTU Chemistry, Department of Chemistry DTU Civil Engineering, Department of Civil Engineering DTU Compute, Institut for Matematik og Computer Science DTU Danchip, National Center for Micro and Nanofabrication DTU Diplom, Department of Bachelor Engineering DTU Electrical Engineering, Department of Electrical Engineering DTU Environment, Department of Environmental Engineering DTU Executive School of Business DTU Food, National Food Institute DTU Fotonik, Department of Photonics Engineering DTU Management Engineering, Department of Management Engineering DTU Mechanical Engineering, Department of Mechanical Engineering DTU Nanotech, Department of Micro-and Nanotechnology DTU Physics, Department of Physics Risø DTU, National Laboratory for Sustainable Energy DTU Space, National Space Institute DTU Systems Biologi, Department of Systems Biology DTU Library, Technical Information Center of Denmark DTU Vet, National Veterinary Institute DTU Wind Energi, Department of Wind Energy DTU Transport, Department of Transport: The department provides Transportation and Logistics master's degree programs in engineering and technology. A Ph.d. Programme is also offered. DTU Mathematics Arctic Technology Centre Center for Facilities Management Center for Biological Sequence Analysis – chair Søren Brunak Center for Information and Communication Technologies Center for Microbial Biotechnology Center for Phase Equilibria and Separation Processes Center for Technology, Economics and Management Center for Traffic and Transport Centre for Applied Hearing Research Centre for Electric Power and Energy Combustion and Harmful Emission Control The Danish Polymer Centre IMM Statistical Consulting Center International Centre for Indoor Environment and Energy Centre for Advanced Food Studies Nano-DTU Fluid-DTU Food-DTU EnergiDTU |
مدارک موردنیاز برای اخذ پذیرش مقطع کارشناسی
آزمون | حداقل نمره قابل قبول |
آیلتس | 6.5 |
تافل اینترنتی | 88 |
تافل کامپیوتری | 230 |
مدارک موردنیاز برای اخذ پذیرش مقطع تحصیلات تکمیلی
آزمون | حداقل نمره قابل قبول |
آیلتس | 6.5 |
تافل اینترنتی | 88 |
تافل کامپیوتری | 230 |
برای اطلاع از شرایط خاص هر برنامه تحصیلی به لینک های زیر مراجعه نمایید.
مشاهیردانشگاه صنعتی دانمارک
Anders Hejlsberg is a prominent Danish software engineer who co-designed several popular and commercially successful programming languages and development tools. He was the original author of Turbo Pascal and the chief architect of Delphi | Sir Ove Nyquist Arup, CBE, MICE, MIStructE, FCIOB was an English engineer who founded Arup Group Limited, a multinational corporation that offers engineering, design, planning, project management, and consulting services for building systems. | Per Brinch Hansen was a Danish-American computer scientist known for his work in operating systems, concurrent programming and parallel and distributed computing. | Jakob Stoustrup is a Danish Scientist employed at Aalborg University, Denmark, where he acts as a professor in the area of Control Theory and a Vice Dean with responsibility for education and for energy research. | Poul Henningsen was a Danish author, critic, architect, and designer, who was one of the leading figures of the cultural life of Denmark between the World Wars. In Denmark, he often is referred to, simply, as PH. |
Henrik Pontoppidan was a Danish realist writer who shared with Karl Gjellerup the Nobel Prize for Literature in 1917 for "his authentic descriptions of present-day life in Denmark. | Søren Brunak, Ph.D. is a Danish biological and physical scientist working in bioinformatics, systems biology and medical informatics. | Morten Bo Madsen is a Danish physicist, associate professor at the Niels Bohr Institute. He was a Co-Investigator on the Phoenix Mars mission which proved the presence of water on Mars. | Jakob Nielsen is a Danish web usability consultant. He holds a Ph.D. in human–computer interaction from the Technical University of Denmark in Copenhagen. | Henrik Svensmark is a physicist and professor in the Division of Solar System Physics at the Danish National Space Institute in Copenhagen. |