دریافت مشاوره
  • css slideshow
  • css slideshow

دانشگاه ملی سنگاپور (National University of Singapore)

معرفی دانشگاه ملی سنگاپور

 دانشگاه ملی سنگاپور ( National University of Singapore) (با اختصار NUS) قدیمی‌ترین دانشگاه سنگاپور است و همچنین از نظر تعداد دانشجو بزرگترین دانشگاه این کشور است. تونی بلر نخست‌وزیر سابق بریتانیا نام این دانشگاه را در فهرست دانشگاه‌های تحت کمک هزینه تونی بلر در کنار نام دانشگاه دورهام و دانشگاه ییل قرار داد. دانشگاه ملی سنگاپور با ادغام دانشگاه سنگاپور و دانشگاه نانیانگ در سال ۱۹۸۰ شکل گرفت. این امر به دلیل بخشی از تمایل دولت به جمع آوری منابع دو نهاد به یک نهاد واحد و تقویت انگلیس به عنوان اصلی اصلی سنگاپور صورت گرفت. زبان آموزش و پرورش سرنشین اصلی دانشگاه نانیانگ با سه حلقه در هم آمیخته به گیتار جدید NUS اضافه شد.
NUS فعالیت های آموزشی کارآفرینی خود را در دهه ۱۹۸۰ آغاز کرد، با تاسیس مرکز مدیریت نوآوری و تکنولوژی در سال ۱۹۸۸ شروع شد. در سال ۲۰۰۱، این مرکز تجاری کارآفرینی NUS نامگذاری شد و به بخش NUS Enterprise تبدیل شد. 
امروز، دانشگاه ملی سنگاپور دارای ۱۶ دانشکده و مدارس در سراسر سه مکان دانشگاه در سنگاپور – کنت ریج، بوکیت تیماه و خارج از کشور است و برنامه آموزشی گسترده مبتنی بر دوره های چند رشته ای و غنی سازی متقابل را فراهم می کند.

گروه پزشکی یکی از اولین واحدهای اصلی کالج پزشکی ادوارد VII در اوایل قرن بیستم بود. گروه پزشکی (واحد پزشکی I و II)، NUH از بیمارستان عمومی سنگاپور نقل مکان کرد و برای اولین بار توسط پروفسور مرحوم چان هانگ لئونگ رهبری شد. او توسط پروفسور قهوهای مایل به زرد Oo موفق شد، به دنبال پروفسور قهوهای مایل به زرد Chorh چوان (در حال حاضر به عنوان رئیس جمهور، NUS) و A / پروفسور بنجامین Ong (در حال حاضر به عنوان رئیس اجرایی NUHS) خدمت می کنند. رئیس فعلی گروه پروفسور هو کیخ یو است.
پس از ادغام دانشکده دندانپزشکی یونگ لوو لین، دانشکده دندانپزشکی و بیمارستان دانشگاه ملی برای ایجاد سیستم بهداشت ملی دانشگاه (NUHS) در آوریل ۲۰۰۸، این گروه در حال حاضر به عنوان خوشه پزشکی دانشگاه تغییر یافته است. خوشه در همکاری در امور اداری، عملیات و خدمات بالینی بین دانشکده و بیمارستان به کار می رود. به همین ترتیب، قادر است تا آموزش های تخصصی و پیشرفته پزشکی را در طیف وسیعی از رشته ها ارائه دهد و در زمینه های مختلف تحقیقاتی همکاری بسیار فعال بوده است. به طور خاص، خوشه توانسته است یک واحد سکته مغزی، یک مرکز مراقبت از دیابت و یک برنامه پیوند کبد در ارتباط با سایر رشته ها ایجاد کند. امروز ما تلاش می کنیم که یک مرکز پزشکی علمی ارائه خدمات بالینی عالی، آموزش و پرورش و آموزش پزشکی و همچنین فرصت های پژوهشی بالینی و ترجمه باشد.

دانشکده دندانپزشکی NUS (FOD) به عنوان یک گروه دندانپزشکی در کالج پزشکی ادوارد VII در سال ۱۹۲۹ آغاز شد. این اولین دندان پزشکی بود که در یک مستعمره بریتانیایی در شرق تاسیس شد. امروزه FOD از پنج رشته – رشته پروتزهای دندانی، دندانپزشکی عملی و اندودنتیک تشکیل شده است. رشته پریودنتیکس؛ رشته ارتودنسی و دندانپزشکی کودکان؛ رشته جراحی دهان و فک و صورت دانشکده دندانپزشکی – و بخش مطالعات دندانپزشکی فارغ التحصیل. با هم، آنها تلاش می کنند که مأموریت فوق العاده در مراقبت های بالینی، تحقیق و آموزش و پرورش را انجام دهند. در حال حاضر، دانشکده سالانه ۵۴ دانشجوی کارشناسی را دریافت می کند.
این دانشکده نزدیک با بخش های دانشکده پزشکی NUS Yong Loo Lin و سایر بیمارستان های آموزشی و موسسات سراسر سنگاپور در زمینه ارائه خدمات بهداشتی و آموزش و پرورش فعالیت می کند. این همکاران بخش هایی در دانشکده های دیگر دانشگاه، موسسات دولتی و شرکت های خصوصی در فعالیت های تحقیقاتی چند رشته ای هستند.

دانشکده دندانپزشکی NUS در ۲ مکان قرار دارد؛ ساختمان خود را در ۱۱ پایین کنت رید جاده (در اتصال بین درایو پزشکی و پایین کنت رید جاده) و دیگر در بیمارستان دانشگاه ملی (NUH).
ساختمان اصلی FOD در فاصله ۶ دقیقه راه رفتن از NUH قرار دارد. این مرکز آموزشی و کلینیک ها را برای دانشجویان مقطع کارشناسی دندانپزشکی و دانشجویان فارغ التحصیل در زمینه پروتز دندانپزشکی، ارتودنسی و دیپلم در زمینه ایمپلنتولوژی اداره می کند. ساختمان FOD نیز اداره دفتر و مدیر اجرایی را همراه با دفاتر کارکنان آکادمیک اداره می کند.
امکانات در NUH ارائه دوره تحصیلات تکمیلی در اندودنتیکس، پریودنتیکس و جراحی دهان و فک و صورت است. جلسات هیئت علمی و دفتر ITU در سطح ۴ ساختمان اصلی NUH قرار دارند.

کتابخانه های NUS شامل ۷ کتابخانه می شوند، یعنی کتابخانه مرکزی، کتابخانه چینی، کتابخانه قانون CJ Koh، کتابخانه یادبود Hon Sui Sen، کتابخانه پزشکی، کتابخانه موسیقی و کتابخانه علمی. مشتریان اصلی آن موسسات تحقیقاتی NUS و وابسته به NUS هستند، دانشجویان، تدریس، پژوهشگران و اعضای اداری، و همچنین گروه قابل توجهی از اعضای خارجی. مجموعه آن شامل موضوعاتی در معماری، ساختمان و املاک، تجارت، دندانپزشکی، مهندسی، علوم رایانه، علوم انسانی و علوم اجتماعی، حقوق، پزشکی، موسیقی، پرستاری و علوم است. در ژوئن ۲۰۱۰، حدود ۱٫۵ میلیون عدد منحصر به فرد و ۲۳٫۲۹۰ عدد میکروپارس در مجموعه وجود دارد.

دانشگاه ملی سنگاپور از جمله مراکزی است که در طول قرن بیستم،‌با فراز و نشیب های فراوانی همراه شد و اکنون به نام دانشگاه NUS، شهره و آوازه جهانی دارد و یکی از ۱۰ افتخار علمی قاره آسیا در جهان به شمار می رود.

بودجه های تحقیقاتی این دانشگاه رقم های سرسام آوریست که شاید باور نکردنی باشد. اما شرکت های SPIN-OFF و هم چنین استارت آپ های دانشگاهی که محصول لابراتورهای تحقیقاتی دانشکده های مختلف این دانشگاه در سنگاپور و سراسر جهان است، صد ها برابر سرمایه گذاری های انجام شده،‌ بازدهی علمی را ایجاد کرده اند.

دانشگاه ملی سنگاپور، جاییست که باید در فهرست WATCHING LIST دانشجویان ایراانی علاقمند به تحصیل در جهان قرار بگیرد. نگاه سنتی ایرانیان به تحصیل در اروپا و امریکای شمالی، به نظر می رسد در قرن ۲۱ باید با جایگزین های بهتری همراه شود.

سنگاپور و دانشگاه های ممتاز این کشور، یکی از برترین مقصد هایی است که باید به آن توجه داشت. مقصدی که مشتاقان زیادی از سراسر جهان را هر ساله به سمت خود می کشاند و فرصت های تحصیلی و بورس و تحقیق گسترده ای را در زمینه های مختلف علم و فرهنگ و فناوری در اختیارشان قرار می دهد.

این دانشگاه به نسبت دانشگاه های شمال اروپا و حتی آمریکا، هزینه تحصیل پایین تری را طلب می کند و اگر چه هزینه های زندگی در سنگاپور گران است، اما وضعیت آب و هوایی و فرصت های اشتغال و استخدامی گسترده تری نسبت به اقتصاد بیمار این سال های اروپا دارد. در سنگاپور، همه چیز را مدرن و مبتنی بر فناوری درخواهید یافت و کشور قرن بیست و یکم به شمار می رود. سنگاپوری ها مانند سوئدی ها و نروژی ها و حتی فیلیپینی ها، مسلط به زبان انگلیسی هستند و شما برای زندگی و تحصیل در این کشور، مشکل زیادی نخواهید داشت.

کیفیت تحصیل و زندگی و تحقیق در دانشگاه های سنگاپور به مراتب بالا تر از دانشگاه های مالزی بوده و اصلا قابل قیاس بادانشگاه های چین و کره جنوبی و حتی هندوستان که روزگاری پاتوق صد ها هزار ایرانی بود، نیست. سنگاپور، یکی از قدرت های نوظهور علمی و اقتصادی قرن بیستم، امروزه یکی از پیشرو ترین اقتصاد های قاره کهن به شمار می رود که توانسته با اقتصاد دانش بنیان و تولید علم گسترده در کشوری با چند میلیون جمعیت،‌ گوی سبقت را از بسیاری از کشور های پیشرفته جهان برباید. پایه موفقیت های علمی و اقتصادی سنگاپور هزاره سوم را دانشگاه های دولتی این کشور گذاشته اند که نقش زیادی در تولید علم این کشور کوچک آسیایی ایفا کردند. گزارش امروز سرویس وبلاگ اختصاص دارد به معرفی فرصت های تحصیلی و بورسیه در دانشگاه ملی سنگاپور (NUS).

در ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که دانشگاه ملی این کشور، از جمله پاتوق های سیاستمداران قرن بیستم بود. دکتر ماهاتیر محمد، چهره کاریزماتیک مالزی قرن بیستم، دانش آموخته پزشکی این دانشگاه بود. دومین نخست وزیر سنگاپور و هفتمین مقام سیاسی اول این کشور،‌همگی از این دانشگاه دانش آموخته شدند. خانم چان، رییس سازمان جهانی بهداشت،‌ از دیگر چهره های معروف این دانشگاه به شمار می رود.

این دانشگاه، بیش از ۱۲۰ سال قدمت دارد. دانشگاه NUS را از قدیمی ترین دانشگاه های جنوب شرق آسیا معرفی کرده اند ولی امروز، از نظر شمار دانشجو و میزان وسعت فضای آموزشی، رتبه اول را در این کشور دارد. دانشگاه سنگاپور را دانشگاهی فرصت آفرین و کارآفرین می دانند.

محل کمپ این دانشگاه در جنوب غربی سنگاپور نزدیک به KENT RIDGE واقع شده که البته از امکانات مدرنی برخوردار است. این کمپ در مساحتی به وسعت بیش از یک صد و بیست هکتار قرار گرفته و تجهیزات خوبی را برای دانشجویانش فراهم نموده است.

دانشگاه NUS از ادغام دانشگاه هایی از جمله KING EDWARD COLLEGE OF SICENCE و Malaya University و University of Singapore در دهه هشتاد میلادی به وجود آمد. بیش از ۳ میلیارد دلار سنگاپور در سال ۲۰۱۴ میلادی، میزان بودجه ای بود که به این دانشگاه اختصاص یافت.

هم اکنون بیش از سی و هشت هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و دو هزار و یکصد کارمند و هیات علمی ، هدایت دانشگاه را بر عهده دارند. موفقیت های کارآفرینانه دانشگاه از اواسط دهه هشتاد میلادی در قرن بیستم با تاسیس TECHNOLOGY & INNOVATION MANAGEMNET CENTER در سال ۱۹۸۸ میلادی آغاز شد. در سال ۲۰۰۱ میلادی، این مرکز به مرکز کارآفرینی NUS تغییر نام داد. این مرکز مدت ها زیر نظر دکتر WONG POH مشغول به فعالیت شد و دستاوردهای علمی و تجاری بسیاری برای دانشگاه ملی سنگاپور به ارمغان آورد.

یکی از شرکت های موفق این دانشگاه، شرکتی به نام AYOXXA BIOSYSTEMS است که توانست در سال ۲۰۱۴ میلادی ‌موفق به کسب جایزه ملی ۱۰۰ هزار دلاری شد که از جمله دستاوردهای تجاری این دانشگاه در قرن بیست و یکم به شمار می رود. برای کسب اطلاعات بیش تر به این سایت مراجعه کنید.

نانوپارگ، در واقع بخش کارآفرینی موسسه نانو فناوری NANOCORE این دانشگاه است که ماموریتش، کسب منابع مالی لازم برای تجاری سازی پروژه های تحقیقاتی به شمار می رود. برخی از پروژه های تجاری سازی این موسسه با مجموعه هایی از جمله: SMART INNOVATION CENTER , NATIONAL RESEARCH FOUNDATION ,SPRING SINGAPORE بوده است که برای اطلاع از جزییات کار آن ها، بر روی آن ها کلیک کنید تا به سایت مربوط متصل شوید.

دانشگاه ملی سنگاپور از ۱۳ دانشکده تشکیل شده است: دانشکده هنر و علوم اجتماعی در سه بخش مطالعات آسیا، علم انسانی و علوم اجتماعی تشکیل شده است و دانشجویان زیادی در آن مشغول به تحقیق هستند. ۱۵ دپارتمان و ده ها برنامه کارشناسی تا دکترا در این دانشگده برگزار شده است. در این دانشگده، امکان تحصیل به ۲ زبان زنده دنیا وجود دارد. 

دانشکده کسب و کار یا business school در سال ۱۹۶۵ میلادی تاسیس شد. از شش دپارتمان به نام حسابداری، استراتژی و سیاست، بخش علوم، امور مالی. مدیریت سازمانی و بازاریابی تشکیل شده است. رشته MBA یا MASTER OF BUSINESS ADMINISTARTION و NUS DOUBLE DEGREE‌ که با دانشگاه PEKING UNIVERSITY برگزار می شود ، از جلمه رشته های پر طرفدار دانشگاه محسوب می شود.

هم چنین رشته UCLA-NUS EXECUTIVE MBA PROGRAM از جمله رشته های پر مخاطب و ارزشمند دانشگاه است که مخاطبان زیادی از سراسر جهان دارد. هم چنین رشته S3 ASIA MBA که با همکاری FUDAN UNIVERSITY و KOREA UNIVERSITY برگزار می شود، از جمله رشته های پر طرفدار این دانشکده محسوب می شود.

دانشکده COMPUTING در سال ۱۹۹۸ میلادی در ۲ دپارتمان تاسیس شد: علوم رایانه و سیستم های اطلاعاتی. دپارتمان علوم رایانه سه رشته کارشناسی ارائه می کند و حتی بیولوژی محاسباتی (computational biology) که برای تحصیل این رشته در دانشگاه، تقاضای زیادی وجود دارد چون آزمایشگاه های خوب و اساتید خوبی در عرصه های نانو فناوری و بیوفناوری در این دانشگاه در دسترس دانشجویان است.

دانشکده دندان پزشکی در سال ۱۹۲۹ میلادی تاسیس شد و در کالج KING EDWARD VII COLLEGE OF MEDICINE قرار گرفت. این دانشکده، نخستین دانشگاه پزشکی در مستمعر انگلیس در شرق آسیا به شمار می رود. در این دانشکده می توانید رشته دندان پزشکی (Bachelor of Dental Surgery) را در طی ۴ سال بخوانید و ادامه تحصیل در تخصص و فوق تخصص های دندان داشته باشید

دانشکده طراحی و محیط زیست دانشگاه ملی سنگاپور از ۳ دپارتمان تشکیل شده است. دپارتمان معماری، ساخت و ساز و طراحی صنعتی. این دپارتمان ها در سال ۱۹۶۹ میلادی تاسیس شد. اعتبار دپارتمان معماری و ساخت و ساز این دانشگاه در فهرست برترین های آسیا و جهان قرار دارد.

دانشکده مهندسی در سال ۱۹۶۸ میلادی تاسیس شد. بزرگ ترین دانشگده دانشگاه به شمار می رود. این دانشکده از دپارتمان های گوناگون تشکیل شده که از آن جمله می توان به : دپارتمان بیو فناوری، مهندسی شیمی و بیو مولکولی، مهندسی محیط زیست و عمران، مهندسی برق و الکترونیک، مهندسی سیستم ها و صنایع، مهندسی مواد و مهندسی مکانیک و مدیریت فناوری و مهندسی اشاره کرد. دانشکده حقوق دانشگاه در سال ۱۹۵۶ میلادی تاسیس شد. این دانشگده به نسبت دیگر دانشگده ها و دپارتمان های دانشگاه، مخاطب کم تری دارد. البته حقوق تجارت و کسب و کار و حتی حقوق در علوم زندگی  در این دانشکده تدریس می شود. حقوق فناوری و مالکیت معنوی (Intellectual Property & Technology Law) از جمله رشته های پر مخاطب این دانشگده در یک دهه اخیر است. دانشکده علوم  شامل دپارتمان های علوم بیولوژیکی ، شیمی، ریاضیات، داروسازی، فیزیک و آمار و احتمالات کاربردی است که دانشجویان بین المللی زیادی در آن مشغول به تحصیل هستند.

شهر سنگاپور

سنگاپور در شمال خط استوا قرار دارد. کشوری ثروتمند و مدرن است. مالزی و اندونزی تنها همسایه‌های سنگاپور هستند. پیش از حضور کشورهای اروپایی در منطقه، منطقه‌ای که امروزه به عنوان سنگاپور شناخته می‌شود فقط منطقه ماهیگیری مالایی در ریزشگاه رودخانه سنگاپور بود. سنگاپور از سال ۱۸۲۴ تا ۱۹۶۳ میلادی، به غیر از سه سال در زمان جنگ جهانی دوم یکی از مستعمرات بریتانیا بود. در سال ۱۹۴۲ سنگاپور که هنوز مستعمره بریتانیا بود، توسط ژاپن اشغال شد و نیروهای بریتانیایی مجبور به ترک آن شدند. وینستون چرچیل این رخداد را «بدترین فاجعه و بزرگترین تسلیم در تاریخ بریتانیا» نامید.[۶] سنگاپور پس از پایان جنگ در سال ۱۹۴۵ میلادی دوباره توسط نیروهای بریتانیایی اشغال شد. هجده سال بعد در سال ۱۹۶۳ سنگاپور به عنوان عضوی از فدراسیون مالزی استقلال خود را از بریتانیا به دست آورد. این کشور در نهایت دو سال بعد در سال ۱۹۶۵ از مالزی جدا شد و به این ترتیب جمهوری سنگاپور شکل گرفت.

سنگاپور با مساحت ۷۲۲ کیلومتر مربع کمی کوچکتر از شهر تهران و کشور بحرین است. این کشور که از تعدادی جزیره تشکیل شده، یکی از مراکز بزرگ داد و ستد کالا در جهان است. سنگاپور یکی از ۳ کشور-شهر مستقل کنونی در جهان است و از زمان استقلال در سال ۱۹۶۵، به یکی از پررونق‌ترین کشورهای جهان تبدیل شده و امروزه یکی از پرترددترین بندرهای دنیاست. سنگاپور از لحاظ ذخایر معدنی کشور فقیری است اما اقتصاد آن که متکی بر بخش خدمات و صنعت است، رشد و شکوفایی فراوانی داشته و این کشور را به یکی از ثروتمندترین مناطق دنیا تبدیل کرده‌است. به نحوی که هم‌اکنون چهارمین مرکز اقتصادی بزرگ دنیا و سومین مرکز بزرگ پالایش نفت در دنیا به‌شمار می‌آید. آب و هوای سنگاپور گرم و مرطوب است و میانگین بارش سالانه در آن به بیش از ۲۳۴۰ میلی‌متر می‌رسد.

سنگاپور یکی از موفق‌ترین اقتصادهای بازار را دارد. اقتصاد این کشور در اصل بر پایه بازرگانی دریایی شکل گرفته‌است. سنگاپور در کنار کره جنوبی، هنگ کنگ و تایوان یکی از چهار ببر آسیا به‌شمار می‌رود اما این کشور توانست سه رقیب خود را از لحاظ درآمد سرانه پشت سر بگذارد. رشد اقتصادی سنگاپور از سال ۱۹۶۵ تا ۱۹۹۵ به‌طور میانگین سالانه ۶ درصد بود و باعث شد تا شیوه زندگی سنگاپوری‌ها به شدت بهبود یابد. شاخص آزادی اقتصادی در سال ۲۰۱۵ این کشور را در رده دوم جهانی قرار داده و در طول یک دهه گذشته، سنگاپور رده نخست شاخص آسانی انجام کسب و کار را داشته‌است. این کشور از لحاظ شاخص احساس فساد در کنار نیوزیلند و کشورهای اسکاندیناوی همواره در رده سالم‌ترین کشورها قرار داشته‌است. در سال ۲۰۱۶ واحد اطلاعات مجله اکونومیست، برای سومین سال متوالی سنگاپور را به عنوان گرانترین شهر جهان رده‌بندی کرد

چندین سال متوالی است که سه مؤسسه بزرگ رتبه‌بندی اعتباری دنیا (مشهور به Big three) سنگاپور را در میان اندک کشورهایی قرار داده‌اند که رتبه اعتباری آن‌ها AAA است. همچنین سنگاپور تنها کشور آسیایی است که توانسته به چنین رتبه‌ای دست یابد. سنگاپور به خاطر موقعیت جغرافیایی، نیروی کار ماهر، مالیات پایین، زیربنای پیشرفته و برخورد قاطع با فساد توانسته مقدار بسیار زیادی سرمایهٔ خارجی جذب کند. سنگاپور در میان کشورهای دنیا یازدهمین ذخیره ارزی خارجی را دارد و توانسته یکی از بالاترین جایگاه‌ها بر پایه شاخص سرانه سرمایه‌گذاری خالص بین‌المللی را به دست آورد. بیش از ۷۰۰۰ ابرشرکت چندملیتی از ایالات متحده، ژاپن و اروپا در سنگاپور فعال هستند. همچنین ۱۵۰۰ شرکت چینی و تقریباً همین تعداد شرکت هندی در سنگاپور مشغول فعالیت هستند. تقریباً ۴۴ درصد از نیروی کار سنگاپور از افراد غیرسنگاپوری تشکیل شده‌است. این کشور توانسته بیش از ۱۰ قرارداد تجارت آزاد با کشورها و مناطق مختلف به امضا برساند. با وجود اقتصاد بازار در این کشور، فعالیت دولت سنگاپور هم سهم بسزایی در اقتصاد این کشور دارد به طوری که ۲۲٪ از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می‌دهد.

سنگاپور یکی از کشورهایی است که بیشترین شمار میلیونر را دارد به طوری که از میان هر شش خانوار سنگاپوری، یک خانوار دارایی بیش از یک میلیون دلار آمریکا به شکل نقد دارد. این رقم منهای املاک، کسب و کارها و کالاهای تجملاتی است که اگر این موارد نیز محاسبه شود تعداد میلیونرها بیشتر خواهد شد چون قیمت ملک در سنگاپور در میان کشورهای دنیا جزو گران‌ترین‌هاست. در سنگاپور دولت حداقل دستمزد اعلام نمی‌کند چون بر این باور است که تعیین این شاخص به رقابت‌پذیری آسیب می‌زند. همچنین سنگاپور در میان کشورهای توسعه‌یافته یکی از کشورهایی است که بالاترین نابرابری درآمدی را دارند.
سنگاپور از گذشته یکی از پایین‌ترین نرخ‌های بی‌کاری را در میان کشورهای توسعه‌یافته داشته‌است. اندازهٔ بی‌کاری در این کشور در میان سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۴ هیچ‌گاه از ۴٪ بیشتر نشد. این رقم در ۲۰۰۵ به قلهٔ ۳٫۱٪ و در جریان بحران مالی جهانی ۲۰۰۹ به ۳٪ رسید. این نرخ در فصل نخست ۲۰۱۵ به ۱٫۸٪ سقوط کرد.

دولت سنگاپور از طریق وزارت توسعه اجتماعی و خانواده برای بی‌خانمان‌ها و افراد نیازمند برنامه‌های کمک‌رسانی متعددی دارد و توانسته اندازهٔ فقر مطلق را به حد بسیار کمی برساند. در برخی از این برنامه‌ها ماهانه ۴۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار سنگاپور به خانوارهای نیازمند پرداخت می‌شود و مخارج بهداشت و درمان و شهریهٔ مدارس این خانوارها از سوی دولت تأمین می‌شود. سنگاپور برای عموم شهروندان خود نیز برنامه‌های رفاهی پرشماری برقرار کرده‌است، برای مثال دولت به ساکنین سنگاپور مبلغی پرداخت می‌کند تا به ورزشگاه‌های عمومی رفته و ورزش کنند. همچنین دولت برای تولد هر نوزاد مبلغی که حداکثر به ۱۶۶٬۰۰۰ دلار می‌رسد به خانواده‌ها می‌پردازد. از دیگر برنامه‌های مشابه می‌توان به نظام بهداشت و درمان یارانه‌ای، کمک مالی به معلولان، تحویل لپتاپ ارزان به دانش‌آموزان تنگدست، تخفیف در هزینه‌های گوناگون مانند ترابری همگانی، صورت‌حساب‌های خدمات دولتی و غیره را اشاره کرد.


اقتصاد این کشور متنوع است اما سه بخش بزرگ آن مشتمل بر بخش خدمات مالی، تولید صنعتی و پالایش نفت است. اصلی‌ترین کالاهای صادراتی سنگاپور را فرآورده‌های نفتی، مدارهای مجتمع، رایانه و محصولات زیست‌پزشکی است. این بخش‌ها ۲۷٪ از تولید ناخالص داخلی سنگاپور را در ۲۰۱۰ تأمین کرده‌اند. در سال ۲۰۰۶ سنگاپور ۱۰٪ از قرص سیلیسیم جهان که در ساخت تراشه‌های الکترونیکی و دیگر ریزابزارها کاربرد دارد را تولید کرد. بزرگترین شرکت‌های سنگاپوری در بخش‌های مخابراتی، بانکداری، ترابری و تولید قرار دارند. بسیاری از آن‌ها در آغاز کار، دولتی بودند و از همان زمان در بورس سنگاپور وارد شدند. برخی از این شرکت‌ها سینگ‌تل، شرکت مهندسی اس‌تی، کپل کورپوریشن، اوسی‌بی‌سی بانک، دی‌بی‌اس بانک، یونایتد اورسیز بانک هستند. بلومبرگ در سال ۲۰۱۱ و در میان بحران مالی جهانی طی چند نظرسنجی، بانک‌های اوسی‌بی‌سی، دی‌بی‌اس و یونایتد اورسیز بانک را به ترتیب در ردیف‌های اول، پنجم و ششم از فهرست «قوی‌ترین بانک‌های جهان» معرفی کرد.

صنعت گردشگری، یکی از منابع عمده درآمد سنگاپور است. جاذبه‌های طبیعی فراوان، تنوع قومی، استفاده از زبان انگلیسی به عنوان یکی از زبان‌های اصلی و شبکه حمل و نقل گسترده و کارآمد، از جمله دلایل محبوبیت این کشور در بین جهانگردان است. تنها در سال ۲۰۱۷، ۱۷ میلیون گردشگر از سنگاپور دیدن کردند. دولت برای گسترش این بخش، کازینوها را در سال ۲۰۰۵ قانونی اعلام کرد اما فقط دو مجوز برای مراکز مجتمع صادر کرد تا بتواند از پولشویی و اعتیاد جلوگیری کند. سنگاپور خود را به عنوان قطب گردشگری پزشکی هم تبلیغ می‌کند و به این ترتیب توانسته سالانه حدود ۲۰۰ هزار خارجی را برای درمان به کشور جذب کند.هدف سنگاپور جذب ۱ میلیون گردشگر پزشکی است تا بتواند از این راه ۳ میلیارد دلار درآمد سالانه داشته باشد. در سال ۲۰۱۵ لونلی پلانت و نیویورک تایمز، سنگاپور را به ترتیب به عنوان نخستین و ششمین مقصد جذاب گردشگری معرفی کردند.

از جمله مراکز مورد علاقه جهانگردان می‌توان از محله اورچارد رود شامل مراکز خرید بزرگ، باغ وحش سنگاپور، باغ پرندگان جورونگ و جزیره گردشگری سنتوزا نام برد. این جزیره دارای جاذبه‌ها و فعالیت‌های بسیاری برای کودکان و بزرگسالان است که از جمله شامل نمایش آتش بازی شبانه، پارک دلفین‌ها، پارک پروانه‌ها و سینمای چهاربعدی می‌شود. از نقاط دیدنی سنگاپور هتلی به نام مارینا بی سندز است که به شکل یک کشتی بر روی ۳ ساختمان بلند ساخته شده و استخری دارد که انتهای آن این ذهنیت را تداعی می‌کند که شناگران در حال افتادن از ساختمان هستند. پارک تفریحی یونیورسال استودیو که نمایش‌ها و وسایل بازی آن برپایه محصولات این استودیو طراحی شده، یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری سنگاپور است.

سنگاپور یک قطب آموزشی نیز هست به طوری که تنها در سال ۲۰۰۶، بیش از ۸۰ هزار دانشجوی خارجی در آن تحصیل می‌کردند. ۵۰۰۰ تن از این دانشجوها مالزیایی‌هایی هستند که روزانه از مرز رد می‌شوند تا به مدارس سنگاپوری برسند. در سال ۲۰۰۹ از کل دانشجویان دانشگاه‌های سنگاپور، ۲۰٪ خارجی بودند که بیشترین حدی است که دولت اجازه داده‌است. اکثریت این دانشجویان از کشورهای عضو آسه‌آن، چین و هند هستند.

در سنگاپور چهار زبان انگلیسی، مالایی، چینی و تامیل به عنوان زبان‌های رسمی شناخته می‌شوند. اما درمجموع ساکنان این کشور با نزدیک به بیست زبان مختلف تکلم می‌کنند که این امر نشان‌دهنده تنوع گسترده زبانی و فرهنگی در سنگاپور می‌باشد. بسیاری از تابلوها و علائم در سنگاپور به چهار زبان رسمی نوشته شده‌اند. در سنگاپور سیاست رسمی آموزشی به ترتیبی است که دانش‌آموزان به‌طور هم‌زمان زبان انگلیسی و زبان مادری خود را می‌آموزند.  سنگاپور یک کشور چند مذهبی است. بر طبق آمار سال ۲۰۱۰ میلادی در مورد افراد بالای ۱۵ سال، ۴۴٫۲٪ افراد مقیم سنگاپور (به غیر از گردشگران و کارگران مهاجر) پیرو مذاهب بودایی و تائو هستند. همچنین ۱۸٫۳٪ جمعیت این کشور مسیحی، ۱۴٫۷٪ مسلمان، ۵٫۱٪ هندو و ۰٫۷٪ نیز پیرو ادیان دیگر هستند. ۱۷٪ از جمعیت سنگاپور نیز پیرو هیچ مذهبی نیستند.

 سنگاپور در گوشه جنوب شرقی آسیا قرار گرفته و به سبب عوامل جغرافیایی، در تمام طول سال گرم و مرطوب است و در آن خبری از زمستان های سرد، برفی و طولانی نیست. در واقع در کشوری گرمسیری چون سنگاپور، زمستان معنایی ندارد و هر زمان از سال می تواند فصل مناسبی برای سفر باشد. با این وجود اوقاتی از سال، شرایطی چون گرما و رطوبت و یا بارش باران بیش از سایر اوقات به چشم می خورد که می تواند برای شما بهترین زمان سفر به سنگاپور را قدری تغییر دهد. البته باید بدانید عوامل مختلفی چون تخفیفات قابل توجه سنگاپور، فستیوال ها و جشن ها و تفریحات خاص فصلی از جمله چیزهایی است که باعث می شود تقریبا در تمام طول سال، سنگاپور میزبان گردشگران مختلف باشد. 

جولای تا سپتامبر: در این زمان حجم بالایی از گردشگران به دلیل استفاده از تخفیف های مراکز خرید و البته شرکت در جشنواره های اول تابستان به سنگاپور می روند.

فوریه تا آپریل : این ماه ها بهترین زمان برای تفریحات آبی و فعالیت های هیجانی هستند و می توانید از هوای دلپذیر سنگاپور استفاده کنید.

سپتامبر تا فوریه : در طی این ماه ها، فصل باران های موسمی سنگاپور آغاز شده و شاهد باران های طولانی مدتی خواهید بود که در این میان از آبان تا دی ماه بارش باران شدت می گیرد. همچنین باید بدانید ماه های می  و ژوئن نیز گرم ترین زمان سال در شهر سنگاپور هستند.

 

دانشگاه ملی سنگاپور دریک نگاه

نام های پیشین: (King Edward VII College of Medicine (1905–1949
(University of Malaya, Singapore campus (1949–1962
(University of Singapore (1962–1980
(Nanyang University (1956–1980

نوع دانشگاه:  Autonomous university

سال تاسیس: 1905

موقعیت: شهر سنگاپور،کشور سنگاپور

کمپس: شهری

وبسایت: www.nus.edu.sg

NationalUniversityofSingapore.svg

تعداد دانشجویان: 35,908

تعداد دانشجویان کارشناسی: 27,604

تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی: 8,304

رنگ: آبی و نارنجی

 

 رتبه بندی

نظام رتبه بندی رتبه
QS 11
Times 23

 

دانشکده ها

Arts & Social Sciences

Business

Computing

Continuing and Lifelong Education

Dentistry

Design & Environment

Duke-NUS

Engineering

Integrative Sciences & Engineering

Law

Medicine

Music

Public Health

Public Policy

Science

University Scholars Programme

Yale-NUS


برنامه های تحصیلی مقطع تحصیلات تکمیلی

Faculty of Arts & Social Sciences

Graduate Studies Division
Dean's Office, Faculty of Arts and Social Sciences
National University of Singapore
The Shaw Foundation Building
Block AS7, Level 6, NUS, 5 Arts Link, Singapore 117570 

Graduate Studies by Coursework

  Graduate Diploma in Social Work

    Master of Arts (Chinese Culture and Language

    Master of Arts (Chinese StudiesEnglish Language and LinguisticsLiterary Studies and Southeast Asian Studies)

    Master of Economics

    Master of Psychology (Clinical

    Master of Science (Applied Geographic Information Systems

    Master of Social Work

    Master of Arts in Departments/Programmes: Chinese StudiesEnglish Language & LiteratureHistoryCommunications & New MediaJapanese StudiesMalay StudiesPhilosophySouth Asian Studies, and Southeast Asian Studies.

    Master of Social Sciences in Departments: EconomicsGeographyPolitical SciencePsychologySocial Work, and Sociology.

    Doctor of Philosophy in Departments/Programmes: Chinese StudiesEconomicsEnglish Language & LiteratureGeographyHistoryCommunications & New MediaJapanese StudiesMalay StudiesPhilosophyPolitical SciencePsychologySocial WorkSociologySouth Asian Studies and Southeast Asian Studies

    Doctor of Philosophy (PhD) in Cultural Studies in Asia Programme and Comparative Asian Studies Programme

 

School of Business

NUS Business School, NUS, 1 Business Link, Singapore 117592

Graduate Studies by Coursework

o    Master of Business Administration

o    MBA with Specialisation in Real Estate

o    Double Degree with Lee Kuan Yew School of Public Policy

o    NUS-HEC Paris Double Degree MBA

o    NUS-Peking University Double Degree MBA

o    S3 Asia MBA

o    The NUS Executive MBA

o    The NUS Executive MBA (Chinese)

o    UCLA-NUS Executive MBA

o    Master in Public Administration and Management in collaboration with LKYSPP (in Chinese) 

o    Master of Science in Finance

o    Master of Science in Management

o    Master of Science in Marketing Analytics and Insights

o    Master of Science in Business Analytics

o    Executive Master of Science in Investments and Portfolio Risk Management (EMIR)

Graduate Studies by Research

o    Doctor of Philosophy in Departments of Strategy and PolicyDecision SciencesFinanceAccountingManagement & Organisation, and Marketing.

  • School of Computing

Graduate Studies School of Computing, Dean's Office National University of Singapore Computing 1, #03-67, 13 Computing Drive, Singapore 117417

Webpage : http://www.comp.nus.edu.sg/graduates/

Graduate Studies by Coursework

Contacts

o    Master of Computing

Tel:   [65] 65164707
Fax:   [65] 67794580
Email: mcomp@comp.nus.edu.sg

Graduate Studies by Research

Contacts

o    Doctor of Philosophy in Departments of Computer Science and Information Systems. (Student will be enrolled into a common graduate programme in the first instance.)

Tel:   [65] 65164707
Fax:   [65] 67794580
Email: phd-info@comp.nus.edu.sg

  • School of Continuing and Lifelong Education

School of Continuing and Lifelong Education, Academic Programmes Unit, Block AS8, 10 Kent Ridge Crescent, #03-01 Singapore 119260

Webpage : http://scale.nus.edu.sg/index.html

Graduate Studies by Coursework

Contacts

o    Master of Science in Industry 4.0

Tel:   [65] 66018888
Email: scale.admissions@nus.edu.sg

  • Faculty of Dentistry

Faculty of Dentistry (Research) 
National University of Singapore
11 Lower Kent Ridge Road, Singapore 119083

Webpage : http://www.dentistry.nus.edu.sg

Graduate Studies by Research

Contacts

o    Master of Science & Doctor of Philosophy in Departments of Oral & Maxillofacial Surgery, Preventive Dentistry, and Restorative Dentistry.

Tel:   [65] 67724968
Tel:   [65] 67724158 
Fax:   [65] 67785742
Email: denbox2@nus.edu.sg

Division of Graduate Dental Studies (Residency Programmes)
National University of Singapore
11 Lower Kent Ridge Road, Singapore 119083

Webpage : http://www.dentistry.nus.edu.sg

Dental Residency Training Programmes

Contacts

o    Master of Dental Surgery* (EndodonticsOral & Maxillofacial SurgeryOrthodonticsPaediatric DentistryPeriodontology, and Prosthodontics)

Please note that the Master of Dental Surgery does not automatically qualify the holder for registration to practice in Singapore as registration to practice in Singapore is under the purview of the Singapore Dental Council.

Tel:   [65] 67724965
Tel:   [65] 67724966
Fax:    [65] 67796520
Email: denbox2@nus.edu.sg

Centre for Advanced Dental Education
National University of Singapore
11 Lower Kent Ridge Road, Singapore 119083

Webpage : http://www.dentistry.nus.edu.sg

Graduate Diploma Courses

Contacts

o    Graduate Diploma in Dental Implantology

o    Graduate Diploma in Advanced General Dentistry

Tel:   [65] 67724965
Fax:    [65] 67796520
Email: denbox2@nus.edu.sg

  • School of Design & Environment

Graduate Division, School of Design & Environment
NUS, 4 Architecture Drive, SDE1 New Wing, Singapore 117566

Webpage : http://www.sde.nus.edu.sg/acad/SDE_DRGS_overview.html

Graduate Studies by Coursework

Contacts

o    Master of Science (Building Performance and SustainabilityProject ManagementReal EstateEnvironmental Management and Integrated Sustainable Design)

o    Master of Architecture

o    Master of Arts (Urban Design)

o    Master of Landscape Architecture

o    Master of Urban Planning

Tel:   [65] 65162082
Fax:   [65] 67763190
Email: sdebox15@nus.edu.sg

Graduate Studies by Research

Contacts

o    Master of Arts (Architecture)

o    Master of Arts (Industrial Design)

o    Master of Science (Building)

o    Master of Science (Real Estate and Urban Economics)

o    Doctor of Philosophy(Architecture)

o    Doctor Philosophy (Industrial Design)

o    Doctor of Philosophy (Building)

o    Doctor of Philosophy (Real Estate)

o    NUS-DTU Joint PhD Programme

Tel:   [65] 65163558
Fax:   [65] 67763190
Email: sdelj@nus.edu.sg

  • Faculty of Engineering

Vice Dean (Graduate Programmes)
Office of Graduate Programmes
Faculty of Engineering , NUS
Block EA, #06-16, Room 16, 9 Engineering Drive 1, Singapore 117575

Webpage : https://www.eng.nus.edu.sg/graduate/

Graduate Studies by Coursework

Contacts

o    Master of Science (Chemical EngineeringCivil EngineeringElectrical EngineeringEnvironmental EngineeringGeotechnical EngineeringHydraulic Engineering & Water Resources Management; Industrial & Systems EngineeringIntellectual Property ManagementManagement of TechnologyMaterials Science & EngineeringMechanical EngineeringOffshore TechnologySafety, Health & Environmental Technology; and Systems Design & Management

Tel:   [65] 65166510
Email: engpgcwk@nus.edu.sg

o    Graduate Certificate programmes

Please contact respective Departments.

Graduate Studies by Research

Contacts

o    Master of Engineering & Doctor of Philosophy in Departments of Biomedical Engineering, Chemical & Biomolecular Engineering, Civil & Environmental Engineering, Electrical & Computer Engineering, Industrial Systems Engineering & Management, Materials Science & Engineering and Mechanical Engineering

o    NUS-TU/e Joint Doctor of Philosophy (Joint degree with Technische Universiteit Eindhoven)

o    NUS-IIT Joint Doctor of Philosophy (Joint degrees with Indian Institute of Technology)

o    NUS-SUTD Joint Doctor of Philosophy (Joint degree with Singapore University of Technology and Design, Singapore

o    NUS-SJTU Joint Doctor of Philosophy (Joint degree with Shanghai Jiao Tong University)

Tel:   [65] 65166299
Email: engpgrsh@nus.edu.sg

  • Faculty of Law

Admissions-Graduate Programmes
National University of Singapore
Eu Tong Sen Building, 469G Bukit Timah Road, Singapore 259776

Webpage : http://law.nus.edu.sg

Graduate Programmes by Coursework

Contacts

o    Graduate Diploma in Maritime Law & Arbitration

o    Master of Laws (with or without specializations) - Asian Legal Studies; Corporate & Financial Services Law; Intellectual Property & Technology Law; International Arbitration & Dispute Resolution; International & Comparative Law; Maritime Law

o    Master of Laws (International Business Law)

o    Double Degree Programmes in LLM- MPP/MPA

Tel:   [65] 66011503
Fax:   [65] 67790979
Email: lawgradadm@nus.edu.sg

Graduate Programme by Research

Contacts

o    Doctor of Philosophy

Tel:   [65] 66011503
Fax:   [65] 67790979
Email: lawgradadm@nus.edu.sg

  • Lee Kuan Yew School of Public Policy

Lee Kuan Yew School of Public Policy
NUS, 469C Bukit Timah Road, Singapore 259772

Webpage : http://www.lkyspp.nus.edu.sg/

Graduate Studies by Coursework

Contacts

o    Master in Public Policy

o    Master in Public Administration

o    Master in Public Management

o    Master in Public Administration and Management (in Chinese) – in collaboration with NUS Business School

Tel:   [65] 65166134
Fax:   [65] 67781020

Email:
Master in Public Policy
lkysppmpp@nus.edu.sg
Master in Public Administration
lkysppmpa@nus.edu.sg
Master in Public Management
lkysppmpm@nus.edu.sg

Graduate Studies by Research

Contacts

o    Doctor of Philosophy

Tel:   [65] 65166134
Fax:   [65] 67795397
Email: lkysppphd@nus.edu.sg

  • NUS Graduate School for Integrative Sciences & Engineering

University Hall, Tan Chin Tuan Wing
Level 04, #04-02
21 Lower Kent Ridge, Singapore 119077

Webpage : http://www.nus.edu.sg/ngs

Graduate Studies by Research

Contacts

o    Doctor of Philosophy

o    NUS PhD-MBA – in collaboration with NGS and NUS Business School

o    Doctor of Philosophy in Centre for Quantum Technologies

Tel:    [65] 65161480
Fax:    [65] 64641148
Email: ngsenquiry@nus.edu.sg

  • Saw Swee Hock School of Public Health

Education Office, Saw Swee Hock School of Public Health
Tahir Foundation Building, 12 Science Drive 2, #10‐01, Singapore 117549

Webpage : http://www.sph.nus.edu.sg/

Graduate Studies by Coursework

Contacts

o    Graduate Diploma in Applied Epidemiology

o    Master of Public Health

Email: mph_admin@nus.edu.sg

Graduate Studies by Research

Contacts

o    Master of Science

o    Doctor of Philosophy

Email: gdr_sph@nus.edu.sg

  • Faculty of Science

Dean's Office, Faculty of Science
NUS, S16, Level 9, 6 Science Drive 2, Singapore 117546

Webpage : http://www.science.nus.edu.sg/education#grad

Graduate Studies by Coursework

Contacts

o    Master of Science (ChemistryApplied PhysicsMathematicsPharmaceutical Sciences & TechnologyQuantitative FinancePhysics, and Statistics)

o    Master of Science in Chemistry for Energy & Environment

o    Joint Master of Science in Industrial Chemistry – NUS & Technical University of Munich (TUM)

o    Joint Master of Science in Science Communication – NUS & The Australian National University (ANU)

o    Doctor of Pharmacy

Tel:   [65] 65167993
Fax:   [65] 67774279
Email: scidrgs@nus.edu.sg

Graduate Studies by Research

Contacts

o    Master of Science (Biological SciencesChemistryMathematicsPharmacyPhysics, and Statistics & Applied Probability)

o    Doctor of Philosophy (Biological SciencesChemistryMathematicsPharmacyPhysicsStatistics & Applied Probability)

o    NUS-IIT Joint Doctor of Philosophy (with either IITB/IITM/IITK)

o    NUS-King’s College London Joint Doctor of Philosophy (offered by Department of Biological Sciences and Physics and NUS and the School of Biomedical Sciences at KCL)

o    NUS-Hebrew University of Jerusalem Joint Doctor of Philosophy

Tel:   [65] 65167993
Fax:   [65] 67774279
Email: scidrgs@nus.edu.sg

  • Yong Loo Lin School of Medicine

Division of Graduate Medical Studies (Coursework & Examination)
MD3, Level 2, 16 Medical Drive, Singapore 117600

Webpage : http://medicine.nus.edu.sg/dgms/index.htm

Graduate Studies by Coursework & Examination

Contacts

o    Graduate Diploma (Family MedicineFamily Practice DermatologyGeriatric MedicineMental HealthOccupational MedicinePalliative Medicine)

o    Master of Medicine by examination only (AnaesthesiologyDiagnostic RadiologyEmergency MedicineFamily MedicineInternal MedicineObstetrics & GynaecologyOphthalmologyOrthopaedic Surgery,OtorhinolaryngologyPaediatric MedicinePsychiatrySurgery)

o    Master of Science (Audiology)

o    Master of Science (Speech and Language Pathology)

Tel:   [65] 66014888
Email: dgms@nus.edu.sg

(Please note that the Master of Medicine degree does not automatically qualify the holder for medical registration to practise in Singapore as registration to practise in Singapore is under the purview of the Singapore Medical Council. Candidates for Master of Medicine are required to fulfil specific hospital-based training prior to admission into the examinations.)

Division of Graduate Studies (Research)
1E Kent Ridge Road 
NUHS Tower Block, Level 11, Singapore 119228

Webpage : http://nusmedicine.nus.edu.sg/graduatestudies/

Graduate Studies by Research

Contacts

o    Master of Science (AnaesthesiaAnatomyBiochemistryDiagnostic RadiologyMedicineMicrobiology & ImmunologyObstetrics & GynaecologyOphthalmologyOrthopaedic SurgeryOtolaryngologyPaediatricsPathologyPharmacologyPhysiologyPsychological Medicine, and Surgery)

o    Master of Clinical Investigation

o    Doctor of Philosophy (School of Medicine)

o    Doctor of Philosophy (Cancer Science Institute)

Tel:   [65] 67723727
Fax:   [65] 67785743
Email: medbox1@nus.edu.sg

Alice Lee Centre for Nursing Studies 
Yong Loo Lin School of Medicine, National University of Singapore 
Level 2, Clinical Research Centre, Block MD11, 10 Medical Drive, Singapore 117597

Webpage : http://medicine.nus.edu.sg/nursing

Graduate Studies by Coursework

Contacts

o    Master of Nursing

Tel:   [65] 65168687
Email: nurkjh@nus.edu.sg

Graduate Studies by Research

Contacts

o    Master of Science (Nursing) and Doctor of Philosophy

Tel:   [65] 65163115
Email: nurbox3@nus.edu.sg

  • Yong Siew Toh Conservatory of Music

Conservatory Admissions Office
Yong Siew Toh Conservatory of Music,
3 Conservatory Drive, Singapore 117376

Webpage : http://www.yst.nus.edu.sg

Graduate Studies by Coursework & Examination

Contacts

o    Master of Music (Violin, Viola, Cello, Double Bass, Flute, Oboe, Clarinet, Bassoon, Horn, Trumpet, Trombone, Tuba, Percussion, Harp, Piano, Composition, Conducting)

Tel:    [65] 65168691
Tel:    [65] 65161191
Email: musadmissions@nus.edu.sg

Please Note:
Application for the Master of Music Degree programme must be submitted through the Conservatory Admissions Office. For enquiries, email: musadmissions@nus.edu.sg

  • Duke-NUS Medical School

Duke-NUS Medical School 
8 College Road Singapore 169857

Webpage : http://www.duke-nus.edu.sg/admissions

Graduate Studies by Coursework or Graduate Studies by Research

Contacts

o    Doctor of Medicine

o    Doctor of Philosophy in Integrated Biology and Medicine

o    Doctor of Philosophy in Integrated Biostatistics and Bioinformatics

o    Doctor of Medicine/Doctor of Philosophy in Integrated Biology and Medicine

Tel:    [65] 65167666
Fax:    [65] 62263619
Email: info@duke-nus.edu.sg

  • Institute of Systems Science

25 Heng Mui Keng Terrace, Singapore 119615

Webpage : http://www.iss.nus.edu.sg

Graduate Studies by Coursework

Contacts

o    Graduate Diploma (Systems Analysis)

o    Master of Technology in Software Engineering

o    Master of Technology in Intelligent System

o    Master of Technology in Enterprise Business Analytics

o    Master of Technology in IT Leadership

Tel:  [65] 66013161
Tel:  [65] 65162516
Tel:  [65] 65166153
Fax:   [65] 67782571
Email: isspostgrad@nus.edu.sg

  • Mechanobiology Institute

National University of Singapore, Mechanobiology Institute
5A Engineering Drive 1 #05-01, Singapore 117411

Webpage : http://mbi.nus.edu.sg/education/

Graduate Studies by Research (Mechanobiology)

Contacts

o    Doctor of Philosophy

Tel:  [65] 66011147
Tel:  [65] 66011127
Email: mbigraduate@nus.edu.sg

  • Risk Management Institute

21 Heng Mui Keng Terrace, I3 Building, Level 4, Singapore 119613

Webpage : http://www.rmi.nus.edu.sg

Graduate Studies by Coursework

Contacts

o    Master of Science (Financial Engineering)

Tel:  [65] 66011214
Tel:  [65] 65164595
Fax:   [65] 68745430
Email: mfe@nus.edu.sg
Site:  appform_cp_rmi

  • The Logistics Institute - Asia Pacific

I-Cube, 21 Heng Mui Keng Terrace, #04-01, Singapore 119613

Webpage : http://www.tliap.nus.edu.sg/

Graduate Studies by Coursework

Contacts

o    NUS-GeorgiaTech Double Master Programme in Logistics and Supply Chain Management (DMP) (Master of Science in Logistics & Supply Chain Management from NUS and Master of Science in Industrial Engineering from Georgia Institute of Technology) – last batch in AY2014/15

Tel:   [65] 65164284
Fax:   [65] 67753391
Email: tlidmp@nus.edu.sg

o    Master of Science in Supply Chain Management (joint offered by the Engineering Department of ISE of Faculty of Engineering, Department of Decision Sciences of NUS Business School, and The Logistics Institute – Asia Pacific)

Tel:   [65] 65164284
Fax:   [65] 67753391
Email: tlimscm@nus.edu.sg

 

تحصیل

برای مشاهده مدارک موردنیاز هر برنامه تحصیلی به لینک های موجود در بالای صفحه در قسمت برنامه های تحصیلی مراجعه نمایید.

با کلیک بر روی نام هر برنامه به صفحه برنامه تحصیلی موردنظر در وبسایت دانشگاه هدایت می شوید.

 

تاریخ های مهم

Recurring events in chronological order

Duration

Remarks

Semester 1

Semester 2

Orientation Week

1 week

--

Commences on first Monday of August each year.
The academic year starts off with the Freshmen Inauguration Ceremony.

Instructional Period -- part 1

6 weeks

6 weeks

In Semester 1, this starts in the week immediately following Orientation Week.
For Semester 2, this commences on the second Monday of January each year**.

Recess Week

1 week

1 week

From Saturday to the following Sunday.

Instructional Period -- part 2

7 weeks

7 weeks

Classes resume on Monday immediately following the Recess Week.

Reading Week

1 week

1 week

Lasts from Saturday of the final week of the preceding Instructional Period to Friday the following week.

Examination

2 weeks

2 weeks

Starts on the Saturday immediately following Reading Week.

Total Duration

18 weeks

17 weeks

 

Vacation

5 weeks

12-13 weeks

For Semester 1, this is during December to early January.
For Semester 2, this goes from May through July. The 2-part Special Term takes place during this vacation period, with each part being 6 weeks long.


بورسیه های تحصیلی مقاطع تحصیلات تکمیلی

NUS Research Scholarship is awarded to deserving graduates for research leading to a higher degree at the University.

President's Graduate Fellowship is awarded to students who show exceptional promise or accomplishment in research.

All faculties

Commonwealth Scholarship is awarded to outstanding graduate students from Commonwealth countries for research leading to a higher degree at the University.

All faculties

A*STAR Graduate Scholarship (for Singaporeans, Singapore PRs and ASEAN nationals)

NUS Graduate School for Integrative Sciences and Engineering

NGS Scholarship

NUS Graduate School for Integrative Sciences and Engineering

SMART Graduate Fellowship

Faculty of Science

Faculty of Engineering

Yong Loo Lin School of Medicine

Singapore International Graduate Award (SINGA)

Faculty of Science

Faculty of Engineering

School of Computing

Yong Loo Lin School of Medicine

SAP Industry PhD Scholar Program

School of Computing

Top-Up Schemes

All faculties

Tuition Fee Allowance

All faculties

 

مشاهیردانشگاه ملی سنگاپور

 Goh Chok Tong is a Singaporean politician. A member of the People's Action Party (PAP), he became Singapore's second Prime Minister on 28 November 1990, succeeding Lee Kuan Yew, and served in the role until 12 August 2004, when he stepped down and was succeeded by Lee Hsien Loong. He subsequently served as Senior Minister until May 2011, and as Chairman of the Monetary Authority of Singapore (MAS). He continues to serve as a Member of Parliament (MP) representing the Marine Parade Group Representation Constituency and holds the honorary title of "Emeritus Senior Minister"  GohChokTong-WashingtonDC-20010614.jpg
 Tony Tan Keng Yam DUT is a Singaporean politician who was the seventh President of Singapore holding office from 2011 to 2017 after winning the 2011 Singaporean presidential election. Formerly a member of the country's governing People's Action Party (PAP), he was the Deputy Prime Minister of Singapore. He was a Member of Parliament (MP) representing Sembawang GRC between 1988 and 2006 and Sembawang SMC between 1979 and 1988.  Tony Tan Keng Yam cropp.jpg
 Sellapan Ramanathan DUT usually referred to as S. R. Nathan, was a Singaporean politician who was the sixth President of Singapore from 1999 to 2011, having been elected in uncontested elections in 1999 and 2005. In 2009, he surpassed Benjamin Sheares to become Singapore's longest-serving President.  President of Singapore SR Nathan.jpg
 Tun Dr. Mahathir bin Mohamad  is the Prime Minister of Malaysia. He was appointed Prime Minister in 1981, retired in 2003, and returned to the office in 2018. He is the chairman of the Pakatan Harapan coalition, as well as a member of the Parliament of Malaysia for the Langkawi constituency in the state of Kedah. Mahathir's political career has spanned more than 70 years starting with his participation in protests against non-Malays gaining Malaysian citizenship during the Malayan Union through to forming his own party  HE Dr Mahathir bin Mohamad, Prime Minister of Malaysia (44582220115) (cropped).jpg
 Margaret Chan Fung Fu-chun is a Chinese-Canadian physician, who served as the Director-General of the World Health Organization (WHO) delegating the People's Republic of China for 2006–2017. Chan was elected by the Executive Board of WHO on 8 November 2006, and was endorsed in a special meeting of the World Health Assembly on the following day. Chan has previously served as Director of Health in the Hong Kong Government (1994–2003), representative of the WHO Director-General for Pandemic Influenza and WHO Assistant Director-General for Communicable Diseases   Margaret Chan - World Economic Forum Annual Meeting 2011 crop.jpg
 Halimah binti Yacob is a Singaporean politician who is the current President of Singapore. Formerly a member of the country's governing People's Action Party (PAP), she was the ninth Speaker of Parliament,[1] from January 2013 to August 2017. She was a Member of Parliament (MP) representing Jurong Group Representation Constituency between 2001 and 2015, and Marsiling-Yew Tee Group Representation Constituency between 2015 and 2017  Halimah Yacob APEC Women and the Economy Forum 2012.jpg