دریافت مشاوره
  • css slideshow
  • css slideshow

دانشگاه قاضی (Gazi University)

معرفی دانشگاه قاضی

دانشگاه قاضی ( Gazi Üniversitesi) یکی از دانشگاههای معتبر کشور ترکیه است که در سال ۱۹۲۶ در شهر آنکارا تأسیس شد. از دانشکده‌های مهم آن می‌توان دانشکده‌های پزشکی٬ دندانپزشکی٬ آموزش٬ اقتصاد٬ حقوق و مهندسی را نام برد. در سال 1926 توسط آتاتورك با نام مؤسسه تربيت معلم قاضي بنيان نهاده شد. در سال 1982 با آكادمي مهندسي و كشاورزي بولو، آكادمي اقتصاد و بازرگاني آنكارا، كالج فني آنكارا، كالج فني دختران آنكارا و آكادمي مهندسي و كشاورزي ايالتي آنكارا ادغام گرديد و تبديل به دانشگاهي معتبر و مطرح گرديد. دانشگاه قاضي شامل 15 دانشكده، 9 مدرسه فني و حرفه اي، 26 مركز تحقيقاتي و 6 انستيتو تحصيلات تكميلي است. كل دانشجويان دانشگاه قاضي در حدود 57،000 نفر است كه حدود 15،00 نفر آن ها از كشورهاي آسياي ميانه در اين دانشگاه مشغول تحصيل مي باشند. 5000 دانشجوي اين دانشگاه در مقاطع تحصيلات تكميلي مشغول به تحصيل هستند و داراي بيش از 3000 عضو هيئت علمي است.

دانشگاه قاضی دارای یک پارک تکنولوژی برای ارائه خدمات پژوهسی و علمی با کیفیت بالا و مقرون ببه صرفه به شرکت های مبتنی بر فن آوری در ترکیه در سال ۲۰۰۷ ساخته شده است .کتابخانه دانشگاه قاضی دارای ۱۵۰۰۰۰ کتاب ،۶۲۰۰۰ نشریات دوره ای و ۱۰۰۰۰ پایان نامه عمدتاً به زبان ترکی ،انگلیسی و آلمانی است . دانشگاه قاضی دارای امکانات ورزشی بسیار مناسب از جمله استفاده دانشجویان از استخر المپیک کشور ترکیه می باشد .علاوه بر این هر تابستان ،دانشگاه قاضی برگزار کننده جشنواره تابستانی رایگان برای دانشجویان با میزبانی از خوانندگان محبوب ،گروه ها و فعالیت برای چهار روز می باشد .

كتابخانه مركزی دارای بیش از 100 هزار كتاب، 40 هزار مجله و حدود 6 هزار تز دانشگاهی است. این دانشگاه به 1348 نشریه دوره ای در 832 زبان خارجی مشترك است. هر سال نیز حدود 10 هزار نشریه به امكانات دانشگاه افزوده میشود. استفاده از كتابخانه از طریق اینترنت ممكن است. این كتابخانه به 236 مجله الكترونیكی نیز مشترك است. از طریق رایانه های كتابخانه امكان كسب اطلاعات كتابخانه ای و تأمین فتوكپی از برخی از كتب كتابخانه وجود دارد. دانشجویان میتوانند در خوابگاههای وابسته به مؤسسه اعتبار و خوابگاهها سكونت داشته باشند. روزانه به 8 هزار دانشجو نیز 4 نوع غذا داده میشود.

در دانشگاه قازی فعالیتهای مختلفی از قبیل: رقص كلاسیك، كوهنوردی، فوتبال و… وجود دارد. همه ساله نیز در ماه می یك مراسم دانشجویی شادی آور برگزار میشود. ضمن اینكه از طریق ریاست دانشگاه نیز انواع اجتماعات، كنفرانس و پانلها ترتیب داده میشود. دو مركز آموزشی و تفریحی كاراگل و بش اِوْلر نیز به روی دانشجویان باز است. دانشگاه قازی دارای 2 سالن ورزشی سربسته، استخر شنای سربسته، سالن بازیهای عمومی، میدان تنیس، سالنهای آفتابی، تأسیسات فوتبال و پرورش اندام میباشد. هر دانشكده نیز برای خود سالنهای خاصی دارد. فعالیتهای ورزشی مختلفی از قبیل: بسكتبال، والیبال، ژیمناستیك، بدمینتون، پرورش اندام، هالتر، جودو، فوتبال، كشتی و پاتیناژ در دانشگاه وجود دارد.

آنکارا  پایتخت و پس از استانبول دومین شهر بزرگ کشور ترکیه است. این شهر هم‌چنین مرکز سیاسی استان آنکارا است. آنکارا شهری جدید و نسبتاً مدرن با ۴٬۳۱۹٬۱۶۷ نفر جمعیت است .  ۵۰ ٪ از زمین‌های این استان برای کشاورزی کاربرد دارد، ۲۸ درصد جنگل است و ۱۰ ٪ دیگر چراگاه دام‌ها است. بخشی از دریاچه نمک بزرگ، توز گولو در این استان قرار گرفته‌است. بلندترین نقطه استان کوه ایشیک‌داغی (Işık Dağı) با ۲٫۰۱۵ متر ارتفاع است.  آنکارا مانند استانبول دارای بناهای تاریخی متعدد و مناظر زیبا نیست و در واقع، دانشجویان و اتباع خارجی وابسته به سفارت خانه ها هستند که شهر را پر رونق نموده اند. آب و هوای این منطقه اکثرا ابری و باران است اما تابستان های آنکارا بسیار گرم بوده و گرمایش کمی شبیه به تهران با آلودگی کمتر است.  زمستان آنکارا کاملا سرد بوده و هوای این شهر اکثرا بارانی و برفی بوده مشاهده شده است. 

شهر آنکارا، از لحاظ موقعیتی دومین شهر بزرگ کشور ترکیه استمساحت کل آنکارا برابر با ۲۵۱۶ کیلو متر مربع است که می شود ۴ برابر شهر منچستر در کشور انگلیس. از لحاظ موقعیت توپوگرافیک و جغرافیای زیست محیطی، شهر آنکارا بین ۴ کوه و ۳ رودخانه قرار گرفته است. تصویری که از شهر آنکارا در ذهن هر کسی که در آن زندگی می کند و یا به آن سفر کرده است به عنوان شهری ساخته و پرداخته شده است که مرکز بزرگی از فرهنگ، فعالیت های بازرگانی و جاذبه های گردشگری بسیاری می باشد که بی شک بسیار جذاب و چشمگیر است. آنکارا، در زمره ی شهرهای قدیمی و تاریخی ترکیه به حساب می آید و در طول تاریخ حیات خود، این شهر همواره دارای فراز و فرود های بسیار زیادی بوده است و سلسله های مختلف حکومتی از جمله عثمانیان بارها و بارها بر آن تسلط پیدا کرده اند.

آنکارا از لحاظ صنعتی و تجاری نیز نقش مهمی در ترکیه ایفا می کند؛ به همین دلیل روزانه افراد زیادی به آن رفت و آمد دارند. در قدیم این شهر را با داشتن محصولاتی چون انگور، عسل، گلابی و... می شناختند؛ اما امروزه آنتالیا به پایگاه کشاورزی ترکیه تبدیل شده و تمرکز کاشت و برداشت این محصولات دیگر در آنکارا نیست. علاوه بر این آنکارا یکی از خشک ترین مناطق ترکیه است و حالا به دلیل ساخت و سازهای زیاد، زمین های آن اغلب به مجتمع های تجاری و مسکونی تبدیل شده اند. شهر شلوغ و پر سر و صدای آنکارا یکی از قدیمی ترین مناطق ترکیه است و متاسفانه افراد زیادی به این نکته واقف نیستند. بناهای تاریخی متعددی از دوران امپراتوری هیتی، فریگاری، هلنیستی، رومی، بیزانس و عثمانی در این شهر به یادگار مانده که البته بسیاری از آن ها در طی جنگ های گوناگون از بین رفته و یا آسیب دیده اند اما با این حال باز هم آنکارا اهمیت تاریخی زیادی برای ترک ها دارد.

در میان مسافران آنکارا، کمتر فردی را می بینید که به دنبال تفریح و خوشگذرانی باشد؛ بیشتر افراد با اهداف تجاری و کاری به این شهر سفر می کنند؛ چرا که وزارتخانه ها، شرکت های دفاعی و نظامی، سازمان هوافضا، کارخانه ها و ادارات دولتی و خصوصی همه در این شهر جمع شده اند و کارمندان و محصلانِ شهرهای دیگر هم برای انجام بعضی از کارهای اداری خود باید به آنکارا بروند. آنکارا از لحاظ سیاسی نیز بسیار مهم است و حالا هم، احزاب عدالت و توسعه محافظه کار، مردم سالارِ جمهوری خواه و جنبش ملی راست افراطی در آن به صورت همزمان فعال هستند.

زبان مردمان آنکارا ترکی استانبولی می باشد و پول رایج در آنکارا ترکیش لیر یا تله، هر لیر تقریبا معادل ۱۰۰۰ تومان است.  از قرن ها پیش صادرات پر رونقی داشته و انواع محصولات دامی و کشاورزی را به شهر و کشورهای دیگر صادر می کرده است و امروزه هم مهم ترین مرکز اداری و تجاری کشور ترکیه به حساب می آید.  آنکارا و به طور کلی ترکیه، از لحاظ بهداشتی در سال های گذشته پیشرفت چشمگیری داشته  است؛ اما هنوز هم ترکیه باید موانع زیادی را از پیش رو بردارد تا به معیارهای مورد نظر اتحادیه ی اروپا برسد. باید توجه داشته باشید که آنکارا وسعت و جمعیت زیادی دارد؛ اما با این حال مسئولانش توانسته اند سطح بهداشتی و درمانی این شهر را تا میزان قابل توجهی ارتقا دهند.  شهر آنکارا از لحاظ فرهنگی و آموزشی وضعیت بسیار خوبی دارد؛ چندین سالن تئاتر و سینما و اپرا در آن ساخته شده و دانشگاه های معتبری نیز در آن فعالیت می کنند که از میان آن ها می توان به دانشگاه آنکارا، بوشکن، تد، صنعت حمل و نقل، کانکایا، غازی و... اشاره کرد.

آنکارا شهری است که از سال ها پیش در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گرفته است و برای اثبات این ادعا، شاهدین بسیار زیادی وجود دارد. ۸۶ سال پیش یعنی در سال ۱۹۲۷ میلادی، شهر آنکارا دارای جمعیتی برابر با ۷۵ هزار نفر بوده است و حال بر اساس آخرین سرشماری در سال ۲۰۱۳ میلادی و بر اساس آخرین سرشماری، جمعیت این شهر در حال حاضر نزدیک به ۵ میلیون نفر است که خود شاهدی سفت و سخت بر این مدعا است. جالب است بدانید که در همین سال نیز، در حدود نزدیک به ۳۸ میلیون نفر گردشگر از آنکارا بازدید کردند. از نظر بحث هزینه اقامت در شهر آنکارا، هزینه ها به گونه ای هستند که تمامی طبقات اجتماعی می توانند به راحتی در این شهر ترکیه ای اقامت داشته باشند. این شهر برای اقامت و خرج و برج، دارای طیف و رِنجِ قیمتی مناسبی است و دلیل آن هم می توان وجود طیف های مختلف قیمتی در این شهر وجود دارد. آنکارا از آن جایی که قطب سیاسی و اداری کشور ترکیه به حساب می آید و شهری مهم است، جمعیت زیادی در این شهر مستقر هستند.

از نظر اهمیت موقعیت آنکارا باید بگوییم که این شهر از لحاظ ابعاد صنعتی و تجاری نیز نقش مهمی را در کشور ترکیه ایفا می کند؛ به همین دلیل نیز روزانه افراد بسیار زیادی برای مقاصد مختلفی از جمله مقاصد تجاری و مقاصد مختلف دیگری به این شهر بزرگ رفت و آمد دارند. باید درباره شرایط زندگی در آنکارا این نکته را بدانید که بیشتر افراد با اهداف تجاری و کاری به این شهر ترکیه ای سفر می کنند و البته دلیل آن نیز بسیار روشن است زیرا، وزارتخانه ها، شرکت های دفاعی و نظامی، سازمان هوا و فضای ترکیه، کارخانه ها و ادارات دولتی و خصوصی همه در این شهر جمع شده اند. البته اسکان و حضور کارمندان و دانشجویان خارجی و ترکیه ای که حتی در شهرهای اطراف آنکارا هستند نیز یا در این شهر اقامت می کنند و یا برای انجام برخی از کارهای اداری خود به این شهر می آیند.

در آنکارا دو نوع اتوبوس وجود دارد؛ یکی آن هایی که توسط دولت مدیریت شده و به نام اگو (EGO) شناخته می شوند و دیگری اتوبوس هایی که تحت مدیریت شرکتی خصوصی با نام اوهو (ÖHO) فعالیت می کنند. این اتوبوس ها با توجه به رنگ هایشان از هم تشخیص داده می شوند؛ اگو سفید و آبی و اوهوها آبی یک دست هستند. برای استفاده از این اتوبوس ها باید از ایستگاه های اتوبوس کارت اِگو تهیه کنید و به صورت الکترونیکی پرداخت خود را انجام دهید. بنابر مسافتی که طی می کنید و تخفیف کارتی که در دست دارید، هزینه ی استفاده از اتوبوس ها بین ۱.۶۵ لیر تا ۳۳ لیر (حدود ۲ تا ۳۳ هزار تومان) متغیر است؛ البته می توانید از اتوبوس های غیر دولتی با استفاده از پول نقد یا بلیت یک طرفه بهرمند شوید. بلیت یک بار مصرف یا یک طرفه ی این اتوبوس ها ۲.۷۵ لیر (حدود ۳ هزار تومان) هزینه دارد. هیچ تابلوی راهنما و حتی اعلان صوتی در آن ها وجود ندارد و باید از پیش، مسیر اتوبوس ها و ایستگاه مورد نظرتان را بیابید که این کار هم تنها از طریق وبسایت اگو قابل انجام است.

مترو سریع ترین وسیله ی نقلیه ی موجود در آنکاراست. متروی این شهر در دو خط فعالیت می کند که هر دوی آن ها به دولت ترکیه تعلق دارند. یکی از این دو خط، در مسیر غرب به شرق شهر و دیگری در مسیر شمال به جنوب آن کشیده شده است. پرداخت هزینه ی مترو هم با کارت مغناطیسی انجام می پذیرد و می توانید از کارت اتوبوس برای مترو هم استفاده نمایید. میزان شارژِ کارت ها اختیاری است؛ اما حداقل کارت شما باید ۱.۶۵ لیر (حدود ۲ هزار تومان) اعتبار داشته باشد. با عبور از هر ایستگاه مقدار مشخصی هزینه برایتان در نظر گرفته می شود. به عبارت دیگر هزینه ی هر ایستگاه جدا جدا محاسبه می گردد و هر فرد حق دارد بین دو ایستگاه تنها ۴۵ دقیقه توقف داشته باشد؛ در غیر این صورت باید هزینه ی بیشتری بابت ورود به ایستگاه بعدی پرداخت نماید. این کار برای جلوگیری از ازدحام در ایستگاه ها انجام شده است. کارت مغناطیسی مترو و اتوبوس را می توانید از انواع کیوسک ها یا ایستگاه های مترو تهیه کنید. برای استفاده از مترو جای هیچ گونه نگرانی نیست زیرا همه ی ایستگاه ها تابلوی راهنما دارند و نام هر ایستگاه نیز با صدای بلند به اطلاع می رسد. 

برای رفتن به حومه ی آنکار می توانید از قطار نیز استفاده نمایید. این قطارها دولتی هستند و از مرکز شهر آنکارا به سوی استان سینجان می روند. این خط قطار ۳۷ کیلومتر را طی می کند و ۲۶ ایستگاه دارد. پرداخت هزینه ی این قطارها به صورت نقدی انجام می شود و بلیت یکطرفه ی آن  ۱.۷۰ لیر (حدود ۲ هزار تومان) و بلیت رفت و برگشت آن ۳ لیر (معادل حدودا ۳ هزار تومان) هزینه در بردارد.

خودروهای زرد رنگ تاکسی در همه جای آنکارا به راحتی پیدا می شوند و در دسترس هستند. کرایه ی تاکسی ها به وسیله ی تاکسی متر محاسبه می شود؛ اما هزینه ی ورود به آن ها ۲.۲۰ لیر (حدود ۲ هزار تومان) است.توجه داشته باشید که بهتر است مسیر مورد نظرتان را از قبل بدانید زیرا راننده های بسیاری در آنکارا از عدم آشنایی شما استفاده کرده و برای اضافه کردن مسیر و هزینه، آن ها را از راه های طولانی به مقصد می رسانند. راننده های تاکسی باید به ازای هر کیلومتر ۱.۹۰ لیر (حدود ۲ هزار تومان) دریافت نمایند و این هزینه در شب یا روز هم تغییر نمی کند؛ اما عموما کرایه ها رو به بالا رُند می شوند.

ویژگی های فرهنگی امپراطوری عثمانی تاثیر شگرفی در غذاهای ترکیه گذاشته است و این مسئله  باعث شده تا نام غذاهای ترکیه به عنوان یکی از برجسته ترین و اشتها آورترین غذاهای جهان مطرح شوند. میراث غذایی عثمانی در نتیجه ترکیب انواع شیوه های پخت و پز و مواد اولیه ی غذاها در آسیای مرکزی، قفقاز، خاورمیانه، مدیترانه و بالکان به وجود آمده و ساختاری چند فرهنگی دارد. به دلیل استفاده ی زیاد از سبزیجات و ماهی تازه و روغن زیتون، غذاهای این کشور از غذاهای غنی جهان نیز به حساب می آیند. مواد پر کاربرد در آشپزی ترکیه گوشت، سبزیجات و حبوبات هستند و به دلیل استفاده از غذاهای آبکی و خورش، مصرف نان نیز در این کشور بالا است. صبحانه، بخش مهمی از وعده های غذایی ترک هاست و موادی سالم، مغذی و خوشمزه را شامل می شود که در نقاط مختلف به شکل های متفاوتی سرو می گردند. سبزیجات، گوجه فرنگی، خیار و فلفل از جمله موادی هستند که در صبحانه به همراه پنیر، تخم مرغ، زیتون، عسل، خامه و شیر خورده می شوند. نان های محلی هر منطقه، نان ذرت و نان حلقه ای هم از اجزای اصلی این وعده ی غذایی به شمار می روند. در روز های یکشنبه صبحانه مفصل تر تهیه می گردد و بهانه ای برای دورهمی های اجتماعی ایجاد می کند.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که برای مهاجرت به هر شهری از جمله زندگی در آنکارا باید به آن توجه کنید، سیستم آموزشی است. تحصیل در ترکیه برای مقطع ابتدایی برای مهاجران منعی ندارد و دو انتخاب پیش روی شما قرار دارد: مدارس دولتی و خصوصی. مدارس بین‌المللی هم برای مهاجرانی که ترکی بلد نیستند وجود دارد. علاوه بر اینها، در سطح دانشگاهی هم، دانشگاه‌های معتبر و بسیار خوبی مانند دانشگاه اوفوک یا TED در سطح بالایی مشغول به فعالیت هستند. 

برای گذراندن اوقات فراغت خود در آنکارا با انتخاب‌های به شدت متنوعی رو به رو خواهید بود. این شهر دارای مراکز تفریحی متعدد است. اگر اهل تئاتر و ارکستر و فرهنگ باشید، بی‌شک انتخاب‌های متنوعی دارید. از سوی دیگر برای ورزش‌ دوستان هم امکان تماشای بازی‌های لیگ فوتبال، والیبال و تشویق تیم مورد علاقه وجود دارد. این شهر دارای تعداد زیادی موزه و آثار تاریخی هم هست. امکانات سلامت و درمان هم با زندگی در آنکارا برای همه فراهم است. بسیاری از کارفرمایان، نیروهای کاری خود و حتی خانواده‌های آنها را تحت پوشش بیمه قرار می‌دهند. امکانات درمانی و پزشکی در آنکارا بسیار عالی است. پزشکان ترک این شهر از بهترین‌های جهان به شمار می‌روند و بیمارستان‌های مشهور و معتبری نظیر بیمارستان بین‌المللی مدیکانای آنکارا و بیمارستان مموریال در این شهر فعال هستند.

 

دانشگاه قاضی در یک نگاه

شعار : Gazili olmak ayrıcalıktır

شعار به انگلیسی : Being a member of Gazi is a privilege

نوع دانشگاه : دولتی

سال تاسیس : 1926

موقعیت : آنکارا،ترکیه

تعداد دانشجویان کارشناسی : 69865

تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی : 10470

کمپس : شهری

وبسایت: gazi.edu.tr

 Gazi University logo.png

 

رتبه بندی

نظام رتبه بندی رتبه
QS 801-1000 
 Times +1001 

 

 دانشکده ها

faculties

Faculty of Dentistry

faculity of Pharmacy

science faculty

Gazi Faculty of Education

faculty of Architecture

engineering faculty

Faculty of Health Sciences

Sports Science Faculty

faculty of Technology

medical School

Faculty of Applied Sciences

Institutes

Institute of Informatics

Institute of Educational Sciences

Institute of Science and Technology

Institute for Research and Prevention of Accidents

Health Sciences Institute

Schools

School of Foreign Languages

Vocational Schools

Vocational School of Health Services

Vocational School of Technical Sciences

TUSAŞ-Kazan Vocational School

Departments affiliated to the Rectorate

Atatürk's Principles and History of Turkish Revolution

Department of Informatics

Department of Fine Arts

Department of Turkish Language

Department of Foreign Languages

1.      general secretary

2.      Department of Information Technology

3.      Press and Public Relations Consultancy

4.      Directorate of Administrative and Financial Affairs

5.      International Programs Quality Assurance and Rating Coordinatorship

6.      Directorate of Revolving Funds

7.      Department of Library and Documentation

8.      Department of Student Affairs

9.      Personnel Department

10.  Health Culture Sports Department

11.  Construction Works Department

12.  Department of Strategy Development

13.  Internal Audit Department

14.  Legal Consultancy

15.  Farabi Exchange Program Coordination Office

16.  Information Unit

17.  Civil Defense Expertise

18.  Patent Support Unit

19.  Scientific Research Projects

20.  Academic Criteria and Award Bureau

21.  Department of Education and Statistics

 

برنامه های تحصیلی کارشناسی ارشد موسسه علوم اجتماعی

 

Program

Thesis

Department

FACULTY

1

Labor Economics and Industrial Relations

 

Labor Economics and Industrial Relations

Faculty of Economics and Administrative Sciences

2

Social Structure and Social Work

 

3

Econometrics

 

Econometrics

4

Econometrics

Non-thesis

5

Applied Operations Research

 

6

Economics

 

Economics

7

Economic Theory

 

8

Economic Policy

 

9

International Economics

 

10

Economic Development and Growth

 

11

Business Administration

 

Business Administration

12

Management - Organization

 

13

Hospital Management

 

14

Finance

 

15

Accounting - Finance

 

16

Production Management

 

17

Marketing

 

18

Accounting

 

19

Quantitative Methods

 

20

Cooperative

 

21

Business Administration

Non-thesis

22

Accounting - Finance

Non-thesis

23

Health Firms Management

Non-thesis

24

Business Administration (English)

Non-thesis

25

Urbanization and Environmental Problems

 

Public Administration

26

Management Science

 

27

Political and Social Sciences

 

28

Turkey and European Union Relations

 

29

Local Governments

 

30

Human Resources Management

 

31

Legislative Sciences and Political Representation

 

32

The Audit in Public Administration

 

33

Public Policy

 

34

Turkey and European Union Relations

Non-thesis

35

Local Governments

Non-thesis

36

Legislative Sciences and Political Representation

Non-thesis

37

The Audit in Public Administration

Non-thesis

38

Public Policy

Non-thesis

39

Public Finance

 

Public Finance

40

International Relations

 

International Relations

41

Middle Eastern and African Studies

 

42

Public Law

 

Public Law

Faculty of Law

43

Constitutional Law

 

44

Administrative Law

 

45

Criminal Law and Law of Criminal Procedure

 

46

Tax Law

 

47

Civil Law

 

Private Law

48

Commercial Law

 

49

Labor and Social Security law

 

50

Private International Law

 

51

Law of Civil Procedure and Debt Enforcement and Bankruptcy Law

 

52

European Union Law

 

53

Archeology

 

Archeology

Faculty of Literature

54

Contemporary Turkish Dialects

 

Contemporary Turkish Dialects

55

Philosophy

 

Philosophy

56

Turkish and Islamic Philosophy

 

57

Russian Language and Literature

 

Russian Language and Literature

58

Art History

 

Art History

59

Ancient History

 

History

60

Medieval History

 

61

Modern History

 

62

Contemporary History

 

63

History of the Republic of Turkey

 

64

Turkish Language

 

Turkish Language and Literature

65

Classical Turkish Literature

 

66

Modern Turkish Literature

 

67

Turkish Folk Literature

 

68

Turkish Folklore

 

Turkish Folklore

69

Sociology

 

Sociology

70

Journalism

 

Journalism

Faculty of Communication

71

Public Relations and Publicity

 

Public Relations and Publicity

72

Radio-Television and Cinema

 

Radio-Television and Cinema

73

Tourism Management

 

Tourism Management

Faculty of Tourism

74

Recreation Management

 

Recreation Management

75

Recreation Management

Non-thesis

 

 مدارک موردنیاز برای اخذ پذیرش

مدرک و ریزنمرات مقطع پیشین
روزمه (CV)
توصیه نامه
نمرات آزمون های زبان انگلیسی

 

تاریخ های مهم

7-11 January 2019 Spring semester graduate applications (except for foreign students) [Applications will be done via INTERNET]
7-18 January 2019 Final exams
January 18, 2019 Announcement of graduate applications and delivery to Graduate School Departments by Institute Directorates
7-25 January 2019 Applications for graduate students (for Research Assistants)
January 14, 2019 Last day for the courses and branches to be opened in the spring semester
21-23 January 2019 Entrance examinations for graduate programs (excluding non-thesis programs)
23-24 January 2019 In the associate degree programs, for the spring semester, internal and inter-institutional horizontal transfer applications
January 25, 2019 Transfer of the results of the entrance examination to the Graduate Programs by the Departments of the Institute
January 27, 2019 Last day to enter the final exam grades in electronic form
January 29, 2019 Announcement of the winners of the graduate programs
29 January-3 February 2019 Fall semester make-up exams for graduate programs *
January 30, 2019 The last day of the submission of the decisions for the final exam grades to the Registrar's Office by the relevant units
January 30, 2019 Last day of the submission of weekly course schedules to the relevant unit network addresses
30-31 January 2019 Final registration of the graduate programs
January 31, 2019 Announcement of the horizontal transfer results between the institutions and institutions for the spring semester in associate degree programs
1 February 2019 Last day of the course description forms to be uploaded to the MIS by the program presidents
1-8 February 2019 Undergraduate and undergraduate students with maximum three courses for graduation application
7-8 February 2019 COURSE REGISTRATIONS [Registration for undergraduate, undergraduate and graduate students] (Students who exceed the duration of the study and who are in the second year of education will register on the internet after they pay their tuition fee and tuition fees.)]
7-8 February 2019 Graduate student applications and enrollments (in and out of university)
February 11, 2019 THE BEGINNING OF SPRING SEMESTER COURSES
11-12 February 2019 Advisory approvals of associate, undergraduate and graduate students
11-16 February 2019 Adaptation program for graduate students with new enrollment (to be done by the departments.)
February 14, 2019 On the last day of the application of the students to the relevant academic units
18-21 February 2019 Make-up exams for associate degree and undergraduate students with maximum three courses for graduation
19 February 2019 The last day of notification of those who are accepted by the relevant board of directors
25-26 February 2019 Adding and dropping the course and the records related to the registration of those who are accepted by the relevant boards of directors with their advisors
1-29 March 2019 Applications to related institutes for PhD qualification exams
March 8, 2019 ONE-COURSE EXAMINATION
March 12, 2019 Last day to announce the dates of midterm exams
April 19, 2019 Withdrawal date with advisor approval
April 23, 2019 National Sovereignty and Children's Day
29 April-3 May 2019 Announcement of end-of-term exam programs from the relevant unit network address
May 1, 2019 Labor and Solidarity Day
2-31 May 2019 Doctorate qualifying exams
May 3, 2019 Announcement of the date of the excuse exam by the academic units (for associate, undergraduate and graduate students whose excuse is accepted within the scope of the Right and Valid Reasons Directive)
May 19, 2019 Atatürk Commemoration, Youth and Sports Day
May 20-24, 2019 Term evaluation of students during the semester evaluation and announcement by the lecturer
May 20-24, 2019 2019-2020 Fall semester graduate applications
May 24, 2019 FINAL DAY OF SPRING SEMESTER COURSES
May 29, 2019 Submission of postgraduate applications to Institute Departments by Institute Directorates
June 3, 2019 Last day for notification of the courses to be opened in the summer school
4-7 June 2019 Arife and Ramadan Feast
10-20 June 2019 Final exams
June 12-14, 2019 Entrance examinations for graduate programs (excluding non-thesis programs)
June 18, 2019 Transfer of the results of the entrance examination to the Graduate Programs by the Departments of the Institute
21 June 2019 Announcement of final winners and final registration dates for graduate programs
21 June 2019 The last day of the announcement of the conditions and date of the application of the double major / minor programs
24 June-26 July 2019 Applications of students to be accepted from abroad
June 30, 2019 Last day to enter the final exam grades in electronic form
July 1, 2019 The last day of the 2019-2020 academic year for the undergraduate programs to be announced in the institutions
July 1, 2019 Summer School Pre-Records
July 2, 2019 The closure of summer school courses that cannot reach the sufficient number of students by the Registrar's Office
3 July 2019 Last day of submission of grade change decisions of the semester / final exam
4-5 July 2019 Summer school final registration and advisor approvals
July 8, 2019 BEGINNING OF SUMMER SCHOOL COURSES
July 15, 2019 Day of Democracy and National Unity
16-26 July 2019 2019-2020 academic year in-house and inter-institutional horizontal transfer applications for undergraduate programs
August 9, 2019 Announcement of the results of the evaluation of the students applying from abroad for the undergraduate and undergraduate education
August 10-14, 2019 Arife and Sacrifice Feast
August 21, 2019 2019-2020 academic year for the undergraduate programs announced the results of the internal and inter-institutional horizontal transfer
August 23, 2019 FINAL DAY OF SUMMER SCHOOL COURSES
26-29 August 2019 Summer school exams
August 30, 2019 victory Day
September 2, 2019 Announcement of double major / sub-branch evaluation results
September 3, 2019 Last day for entering summer school grades
 

مشاهیردانشگاه قاضی

 Kemal Kılıçdaroğlu is a Turkish social democratic politician. He is leader of the CHP ("Republican People's Party") and has been Leader of the Main Opposition in Turkey since 2010. He served as a Member of Parliament for İstanbul's second electoral district from 2002 to 2015 and as an MP for İzmir's second electoral district as of 7 June 2015.
Before entering politics, Kılıçdaroğlu was a civil servant and served as the President of the Social Insurance Institution (SSK) from 1992 to 1996 and again from 1997 to 1999. He was elected to Parliament in the 2002 general election and became the CHP's parliamentary group leader. In the 2009 local elections, he was nominated as the CHP candidate for the Mayor of İstanbul and lost to the AKP ("Justice and Development Party") with 37% of the vote, where the candidate from the AKP got 44.71% of the votes. He was elected deputy chairman of the Socialist International on 31 August 2012
 Kemal Kilicdaroglu cropped (grey).png
Devlet Bahçeli is a Turkish politician who has been the chairman of the Nationalist Movement Party (MHP) since 6 July 1997.An academic in economics at Gazi University in Ankara until 1987, he served as Deputy Prime Minister in the coalition government of Bülent Ecevit (1999–2002). Elected in the province of Osmaniye,[2] he has been an MP in the Grand National Assembly of Turkey since 22 July 2007 Devlet Bahçeli ve Kemal Kılıçdaroğlu (cropped).jpg
İbrahim Melih Gökçek is a Turkish politician who served as the Mayor of Ankara from 1994 to 2017. From 1991 to 1994, he was an MP. Gökçek has won municipal elections in 1994, 1999, 2004, 2009 and was controversially also declared the winner in 2014. He is a member of the governing Justice and Development Party. Melih Gökçek.jpg
Ali Acun Ilıcalı is a Turkish television icon, entrepreneur, international TV producer and businessman. He is the owner of TV channels TV8 and TV8.5, as well as production companies in countries such as United States, Mexico, Romania, Hungary, Brazil, Colombia and Greece. He is the founder and chairman of Acun Medya production company that produces shows to broadcasting channels around the world. He is also the owner of world's first sports reality format Exathlon Acun Ilıcalı.jpg
İnci Aral is a well-known Turkish writer of novels and short stories who has works published around the world. She was born in 1944 in Denizli, Turkey, a city in the southwestern part of Turkey. She currently lives in Istanbul, Turkey with her husband and two children. One of her popular stories was Ölü Erkek Kuşlar. Her novel Ağda Zaman was also well acclaimed Inciaral.jpg
Jülide Sarıeroğlu is a Turkish labour economist, trade unionist, non-fiction writer and politician, who currently serves as the Minister of Labour and Social Security in the Cabinet of Yıldırım II since 19 July 2017. Ilham Aliyev and Jülide Sarıeroğlu (cropped).jpg