دریافت مشاوره
  • css slideshow
  • css slideshow

دانشگاه سیه نا (University of Siena)

معرفی دانشگاه سیه نا

 دانشگاه سیه نا که در سال 1240 تاسیس شده است، در شهر سیه نا، ناحیه توسکانی واقع شده است و یکی از بهترین دانشگاه ­ها در زمینه­ حقوق، اقتصاد و مدیریت می­باشد. از جمله رشته­ های دیگر دایر در دانشگاه سینا ایتالیا می­توان به فلسفه، تاریخ، هنر، بانکداری، بیوتکنولوژی، شیمی، مهندسی کامپیوتر، دندانپزشکی و پروتز دندان و … اشاره کرد. دانشکده ی حقوق این دانشگاه خیلی زود به دانشکده پزشکی و فلسفه ملحق شد و به ارائه رشته های علوم پایه، پزشکی و علوم انسانی پرداخت. در نیمه دوم قرن چهاردهم سیه نا به دانشگاه مدرنی تبدیل شد و به برگزاری دوره های تحصیلی در تمامی رشته ها پرداخت و در نتیجه به طور چشمگیری توسعه یافت و به مرکز مهم فرهنگی مبدل گشت. در دهه 1900 میلادی دانشکده های جدیدی به دانشگاه سیه نا افزوده شدند و این دانشگاه همچنان به رشد و توسعه خود ادامه داد؛ به طوری که تا پایان قرن بیستم تعداد دانشجویان این دانشگاه به بیش از 20 هزار نفر رسید.

دانشگاه سیه نا در رده بندی بهترین دانشگاه های ایتالیا در سال 2014 جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است. دانشگاه سیه نا ایتالیا با بالاترین نمره میانگین 103.4٪ در صدر طبقه بندی Censis از دانشگاه های ایتالیا رتبه بندی شده است.فعالیت های آموزشی در دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد در سطح 9 دانشکده انجام میشود. تحصیلات تکمیلی در دانشگاه سیه نا در مدارس کارشناسی ارشد، دوره های کارشناسی ارشد، آموزش، آموزش پیشرفته و دوره ارتقاء سطح کارایی و ترم تابستانه برگزار میشود، در حالی که تحقیقات کارشناسی ارشد در مدارس دکترا انجام میشود.

 دانشگاه سیه نا اولین دوره چرخه و تک دوره ای طولانی را در 15 گروه زیر تقدیم می کند: گروه بیوتکنولوژی پزشکی، گروه پزشکی مولکولی و توسعه، گروه پزشکی، جراحی و علوم اعصاب، گروه اقتصاد و آمار، بخش حقوق، گروه علوم سیاسی و بین المللی، گروه اقتصاد و حقوق، گروه بیوتکنولوژی، شیمی و داروخانه، گروه مهندسی اطلاعات و ریاضیات، گروه علوم زیستی، گروه علوم فیزیکی، زمین و محیط زیست، دانشکده فیزیولوژی و انتقادی ادبی، وزارت آموزش و پرورش، علوم انسانی و ارتباطات بین فرهنگی، گروه علوم اجتماعی، سیاسی و شناختی، گروه تاریخ و میراث فرهنگی. علاوه بر این، چندین مدرک بین المللی در دسترس هستند. دانشگاه سیه نا برنامه های دکترا برای جوانان با تخصص ویژه ای در زمینه تحقیقاتی که مایل به کسب مدرک PhD هستند، راه اندازی کرده است. برنامه های دکترا طیف گسترده ای از برنامه ها را در موضوعات خاص علمی ارائه می دهند که در دانشکده تحصیلات تکمیلی Santa Chiara انجام می شود.

پذیرش در برنامه های دکترا مستلزم فرآیند انتخاب است که برای افرادی که دارای دوره دوم ایتالیایی (یا درجه ای که تحت سیستم ایتالیایی قبول شده است) و یا معادل آن با یک دانشگاه خارجی مجاز است، نیز قابل قبول است. تحقیقات علمی در بخش های دانشگاه انجام می شود که به ترتیب به یک یا چند بخش تحقیقاتی بر اساس اهداف یا روش هایشان سازماندهی می شوند. در هر بخش، فعالیت های پژوهشی راه اندازی و هماهنگ شده و پیشنهادات برای ایجاد و سازمان برنامه های تحقیقاتی دکترا تعریف می شود. فعالیت های مشاوره و تحقیقاتی که در دانشگاه انجام شده برای اشخاص ثالث نیز معمولا در داخل ادارات انجام می شود. بر اساس قرارداد ویژه با دانشگاه سیه نا، فعالیت های مختلف فرهنگی و تفریحی را برای دانشجویان ترویج می کند. این دانشگاه منطقه ای همچنین بورس تحصیلی دانشجویان، آپارتمان ها و غذاهای دانشگاهی را اجرا می کند. DSU-Toscana دانش آموزان را تشویق می کند تا با شرکت دادن، کاهش نرخ ها، بازپرداخت های جزئی بلیط های سینمایی و یا گذراندن دوره های سینمایی و موسیقی، در اکثر دوره ها شرکت کنند.

 سیه نا یک شهر دانشگاهی کوچک است که هر سال تعداد قابل توجهی دانشجوی خارجی به آن وارد میشوند. سیه‌نا شهری در ناحیه توسکانی ایتالیا است. از این شهر کوچک یک بزرگراه نیز می‌گذرد. این شهر نزدیک فلورانس (مرکز ناحیه توسکانی) است. سیه نا یکی از معروف ترین شهرهای ایتالیایی است و هر توریستی که به توسکانی می رود حتما از سیه نا دیدن می کند. شهر سیه نا ایتالیا به داشتن Palio (مسابقه معروف اسب سواری در سیه نا) که دو بار در سال انجام می شود، غذای محلی، هنر و موزه ها معروف است.

مرکز شهر سیه نا یک سایت میراث جهانی یونسکو است و یکی از بهترین شهرهای قرون وسطی در کل ایتالیا می باشد. مهمترین جاذبه ها عبارتند از: میدان اصلی که شبیه صدف است و به نام Piazza del Campo، که به سادگی توسط مردم محلی Il Campo شناخته می شود. سیه نا در خلال جنگ جهانی دوم از آسیب های آن در امان بود و اکنون به عنوان یک شهر استانی با زیبایی و جذابیت عالی معروف است. این شهر همچنین قلمرو اسقف اعظم است. این شهر دارای صنایع سبک است، اما در بزرگراه یا مسیر اصلی راه آهن ملی نیست، گرچه جاده ای به سمت فلورانس وجود دارد. این شهر همچنین به عنوان یک شهر تجاری برای حوزه کشاورزی در نظر گرفته شده است که گاو، دانه غلات، زیتون و بسیاری محصولات دیگر را تولید می کند.

 کوچه پس کوچه های سیه نا تاریخ ایتالیا را به نمایش میگذارد. شهری که در دوران عظمت امپراطوری روم به شکوفایی رسید و در زمان عصر سیاه اروپا در برابر تمام ناملایمات ایستادگی کرد. سیه نا همانند دیگر شهرهای توسکانی قدمتی چندهزار ساله دارد. شهری که توسط قبیله ساینا (Saina) بنا نهاده شد و اسم آن نیز از نام صاحبانش گرفته شده است. شهر باستانی سیه نا با سالانه دویست هزار گردشگر خارجی، یکی از پربازدیدترین مقاصد ایتالیا محسوب می شود. شهری که به غذاهای معروف، هنر، موزه ها، جشنواره عظیم اسب سواری پالیو و از همه مهم تر به بافت قدیمی خود شهرت دارد. وقتی در کوچه پس کوچه های سیه نا قدم می زنید به یاد قرون وسطی می افتید. زمانی که امپراطوری روم حکمران بلامنازع اروپا بود و شهرهای توسکانی نظیر سیه نا در اوج شکوفایی خود بودند. سیه نا شهری است که در آن اتومبیل تردد نمی کند و هیچ خانه ای تحت هیچ شرایطی حق تخریب و یا نوسازی را ندارد، در این شهر همه چیز، حتی فروشگاه های لوکس باید همانند شهر باشد، در این شهر تاریخ حرف اول را می زند، نه تجارت.

 

دانشگاه سیه نا دریک نگاه

نوع دانشگاه : عمومی

سال تاسیس : 1240

تعداد دانشجویان : 20,000

موقعیت: سیه نا، ایتالیا

تیم های ورزشی: CUS Siena

وبسایت: www.unisi.it

University of Siena.png

 

رتبه بندی

نظام رتبه بندی رتبه
CWUR World University Rankings 445
Times 351-400
QS 701-750

 

دانشکده ها و دپارتمان ها

·         Biomedical and Medical Sciences

Department of Medical biotechnologies

Department of excellence 
Head of Department Prof.ssa Luisa Bracci - website

·         Department of Molecular and developmental medicine

Head of Department Prof. Vincenzo Sorrentino - website

·         Department of Medicine, surgery and neuroscience

Head of Department Prof. Francesco Dotta - website

·         Economics, Law and Political Sciences

Department of Economics and statistics

Head of Department Prof. Salvatore Bimonte - website

·         Department of Law

Head of Department Prof. Stefano Pagliantini - website

·         Department of Political and international sciences

Head of Department Prof. Stefano Maggi - website

·         Department of Business and law

Head of Department Prof. Roberto Di Pietra - website

·         Experimental Sciences

Department of Biotechnology, chemistry and pharmacy

Department of excellence 
Head of Department Prof.ssa Annalisa Santucci - Website

·         Department of Information engineering and mathematics

Head of Department Prof. Andrea Garulli - Website

·         Department of Life sciences

Head of Department Prof. Luca Bini - Website

·         Department of Physical sciences, Earth and environment

Head of Department Prof.ssa Nadia Marchettini - Website

·         Literature, History, Philosophy and the Arts

Department of Philology and literary criticism

Department of excellence 
Head of Department Prof. Pierluigi Pellini - website

·         Department of Education, human sciences and intercultural communication

Head of Department Prof. Ferdinando Abbri - website

·         Department of Social, political and cognitive sciences

Department of excellence
Head of Department Prof. Alessandro Innocenti - website

·         Department of History and cultural heritage

Head of Department Prof. Stefano Moscadelli - website

برنامه های تحصیلی دانشگاه

کارشناسی ارشد

اقتصاد - اقتصاد برنامه درسی

Campus تمام وقت  October 2019 ایتالیا Siena

 

کارشناسی ارشد اقتصاد یک برنامه فارغ التحصیل دو ساله است که هدف آن ارائه یک سطح پیشرفته تحصیل در اقتصاد است. این برنامه بر اساس چهار دوره ی اصلی - ریاضی، اقتصاد ریزی، اقتصاد کلان و اقتصاد سنجی ساخته شده است تا دانشجویان بتوانند ابزار پیشرفته ای را برای تجزیه و تحلیل اقتصادی به دست آورند و مجموعه ای گسترده از موضوعات تخصصی در اکثر زمینه های اقتصاد مدرن ارائه می دهد. این برنامه به طور کامل به زبان انگلیسی برگزار می شود.


امور مالی

Campus تمام وقت  October 2019 ایتالیا Siena

 

یک دوره کارشناسی ارشد دو ساله، به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شود ، برای دانش آموزانی که مایل به درک خود از تجزیه و تحلیل مالی در یک محیط بسیار تعاملی هستند، طراحی شده است.

فارغ التحصیلان معمولا به کار در بانک های سرمایه گذاری، شرکت های سرمایه گذاری خصوصی، مدیران دارایی و موسسات غیر مالی می پردازند.

برنامه درسی تأکید ویژه ای بر امور مالی شرکت ها، مهندسی مالی و مدیریت ریسک، مدیریت دارایی کمی، تجزیه و تحلیل اقتصاد کلان، تجارت کمی و مقررات مالی دارد


مطالعات بین المللی - مطالعات برنامه درسی اروپایی

Campus تمام وقت  October 2019 ایتالیا Siena

برنامه دوره دوم دوره (Laurea Magistrale) در مطالعات بین المللی (LM-52) دانش آموزان را با دانش بین رشته ای در زمینه حقوق، اقتصاد، علوم سیاسی، جامعه شناسی، تاریخ و زبان ها فراهم می کند.

شایستگی های به دست آمده، فارغ التحصیلان را قادر می سازد پدیده های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را در مقیاس بین المللی تحلیل کنند و به پیچیدگی دنیای معاصر بازتاب دهند. فارغ التحصیلان به خوبی برای موقعیت های سطح بالا در شرکت ها، سازمان ها، سازمان ها و موسسات ملی و بین المللی، هم عمومی و هم خصوصی، مناسب هستند


کارشناسی ارشد در شیمی

Campus تمام وقت  October 2019 ایتالیا Siena

 

کارشناسی ارشد شیمی در سطح عالی با استادان برجسته از سراسر جهان است. این فرصت آموزشی منحصر به فرد را در یک محیط دانشجویی بین المللی فراهم می کند. دوره های هسته و اختیاری موجود در برنامه به طیف وسیعی از فرصت های آموزشی و آموزشی اجازه می دهد که طیف گسترده ای از فرصت های استخدامی و تحقیقاتی را که از ارتباطات نزدیک با شرکای صنعتی محلی و بین المللی متولد شده است، فراهم کند.

این مدرک کارشناسی ارشد دانش آموزان را با دانش و مهارت های پیشرفته در مهم ترین زمینه های شیمی (فیزیکی، معدنی، ارگانیک و بیوشیمی) آماده می کند. این مطالعات دانشجویان را برای طیف گسترده ای از فعالیت های حرفه ای و همچنان ادامه تحصیلات دکترا آماده خواهد کرد. درسها با سخنرانی های خاص در مورد موضوعات مرتبط با شیمی برای علم زندگی و یا برای توسعه پایدار تکمیل شده است. فعالیت سال دوم شامل 300 ساعت کارآموزی در شرکت هایی است که در همه زمینه های شیمی کار می کنند. دانش آموزان تحصیلات خود را با مشارکت در یک پروژه تحقیقاتی بالا (6-8 ماه) در گروه های تحقیقاتی بین المللی در University of Siena یا سایر نهادهای عمومی یا خصوصی تکمیل خواهند کرد


کارشناسی ارشد دیپلماسی عمومی و فرهنگی

Campus تمام وقت  October 2019 ایتالیا Siena

برنامه های کارشناسی ارشد دیپلماسی عمومی و فرهنگی بر اساس تجربیات اعضای مختلف استادانی که در دیپلماسی فرهنگی و پروژه های علمی فعالیت می کنند و فعال هستند، شامل دانشجویانی با زمینه های متنوع از علوم اجتماعی به علوم انسانی می شود و هدف آن ارتقاء دانش دانش آموزان زمینه روابط و همکاری های بین المللی جدید. در مرکز برنامه دو موضوع است: نقش مذاکرات بین فرهنگی و ساختن نهادها و سیاست های فرهنگی در سطح بین المللی


کارشناسی ارشد مدیریت مهندسی

Campus تمام وقت  October 2019 ایتالیا Siena

 

این یک دوره 2 ساله فارغ التحصیل است که به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شود، به دانشجویان خارجی و خارجی ارائه می شود.

MSC در مدیریت مهندسی سطح بالایی را برای مدل سازی، بهینه سازی، تصمیم گیری و مدیریت سازمان ها فراهم می کند. برنامه مطالعه بر اقتصاد صنعتی و بازاریابی، برنامه ریزی فرایندهای نوآوری و مدیریت پروژه تمرکز دارد. این دوره همچنین فراهم می کند مبانی مدل سازی ریاضی، داده ها و تجزیه و تحلیل تصمیم گیری و بهینه سازی سیستم های پیچیده است


کارشناسی ارشد(MA)

زبان و ذهن: زبان شناسی و مطالعات شناختی

Campus تمام وقت  October 2019 ایتالیا Siena

برنامه کارشناسی ارشد در زبان و ذهن. زبان شناسی و مطالعات شناختی " در دو برنامه درسی بیان شده است:

زبان شناسی و شناختفلسفه و شناخت

این برنامه در هر دو برنامه درسی، بر مطالعه زبان در منظر مطالعات شناختی و فلسفه زبان و ذهن تمرکز دارد. این در درجه اول به دانشجویان علاقه مند است:

شرح عمیق زبان های بشری، در انواع مختلف خود را از جمله گویش های مختلف.مطالعه زبان به عنوان ظرفیت شناختی و ارتباط آن در حوزه درک زبان اول و دوم و آسیب شناسی زبان؛مطالعه پایگاه های فلسفی، روانشناختی، بیولوژیکی و اجتماعی زبان و شناخت؛مطالعه اهمیت تجزیه و تحلیل زبان انسانی برای مطالعات فلسفی.آرشیو عکس Università di Siena.

کارشناسی ارشد(MSc)

مدیریت - حسابداری و مدیریت برنامه درسی

Campus تمام وقت  October 2019 ایتالیا Siena
مدیریت و مدیریت (تخصص در حسابداری و مدیریت)

هدف این دوره، ارائه دانش آموزان به دانش عمیق از مفاهیم اصلی نظری و کاربردی در حسابداری و مدیریت، با اشاره خاص به دینامیک اقتصادی و مدیریتی در زمینه بین المللی است.

دانش آموزان با نظریه های اقتصادی و مدیریت مدرن، مفاهیم، تکنیک ها و برنامه های کاربردی خود آشنا هستند. هدف این است که دانش آموزان را با ابزار پیشرفته مورد نیاز برای بررسی مسائل اقتصادی، اجتماعی، حقوقی، فرهنگی و تکنولوژیکی فراهم سازند


استادیار زیست شناسی - برنامه درسی تنوع زیستی و بهداشت محیط

Campus تمام وقت  October 2019 ایتالیا Siena
زیست شناسی (تخصص تنوع زیستی و بهداشت محیط)

دوره مدرک در رشته زیست شناسی یک دوره تخصصی تخصصی برای دسترسی به سطح پیشرفته آموزش (PhD) و انجام پژوهش های علمی در دانشگاه ها یا آزمایشگاه های تحقیقاتی دولتی یا خصوصی، فعالیت های پروژه در شرکت های بیوتکنولوژی، داروسازی و کشاورزی / مواد غذایی و سازمان های دولتی و خصوصی و فرصت های شغلی در زمینه های زیست محیطی، تنوع زیستی و سلامت.

تنوع زیستی و سلامت محیطی یکی از دو مسیر آموزشی برنامه درسی زیست شناسی University of Siena 


کارشناسی ارشد در ریاضیات کاربردی

Campus تمام وقت  October 2019 ایتالیا Siena
ریاضیات کاربردی

این یک دوره 2 ساله فارغ التحصیل است که به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شود، به دانشجویان خارجی و خارجی ارائه می شود.

کارشناسی ارشد ریاضی کاربردی هدف آن ارائه صلاحیت های سطح بالا برای رسمیت و تجزیه و تحلیل ریاضی در نتیجه از مشکلات ناشی از علوم و فنون کاربردی است، با تمرکز ویژه ای در تجزیه و تحلیل داده های بزرگ و سیستم های پیچیده است.

این برنامه دوره هایی را فراهم می کند که شایستگی های ریاضی پایه را پوشش می دهد، شامل تمام زمینه های اصلی ریاضیات (منطق ریاضی، جبر، هندسه، تجزیه و تحلیل ریاضی، فیزیک ریاضی، آمار، تجزیه و تحلیل عددی، بهینه سازی، مبانی ریاضیات)


کارشناسی ارشد مهندسی الکترونیک و ارتباطات

Campus تمام وقت  October 2019 ایتالیا Siena
مهندسی الکترونیک و ارتباطات

این یک دوره 2 ساله فارغ التحصیل است که به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شود، به دانشجویان خارجی و خارجی ارائه می شود.

مدرک کارشناسی ارشد مهندسی الکترونیک و ارتباطات با هدف ایجاد یک فارغ التحصیل با مهارت های پیشرفته در پردازش و انتقال اطلاعات از سیستم و ارائه دانش خاص در طراحی دستگاه ها و سیستم های الکترونیکی است. این مهارت ها و روش های متداول مورد نیاز برای طراحی و توسعه سیستم های پردازش سیگنال و تصویر، طراحی آنتن، سیستم های مایکروویو و دستگاه ها، طراحی آنالوگ و دیجیتال الکترونیکی با برنامه های کاربردی در زمینه های الکترونیک، ارتباطات راه دور است....


کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر و اتوماسیون

Campus تمام وقت  October 2019 ایتالیا Siena
مهندسی کامپیوتر و اتوماسیون

کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر و اتوماسیون با هدف ارائه مهارتهای بالاتری برای طراحی، مدیریت، توسعه و نوآوری در زمینه معماری سخت افزاری و نرم افزاری پیشرفته و سیستم های کنترل و رباتیک انجام شده است. به طور خاص، این برنامه بر تعامل انسان و ماشین در حوزه وسیعی تمرکز دارد، شامل موضوعاتی مانند هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، پردازش با کارایی بالا از مجموعه داده های عظیم، رابط های روبات انسان و سیستم های اتوماسیون تولید است

دندانپزشکی و پروتز دندانپزشکی

Campus تمام وقت  October 2019 ایتالیا Siena

درجه چرخه تک (لطفا به توصیف سیستم دانشگاه ایتالیا مراجعه کنید)

دوره کارشناسی در دندانپزشکی برای اولین بار در زبان ایتالیایی در ایتالیا اجرا می شود، در توافق با ADEE (انجمن آموزش اروپایی دندانپزشکی)، موسسه اروپایی که دانشکده های دندانپزشکی مشهور ترین و مشهور را جمع آوری می کند.

هدف اصلی این دوره جدید، پر کردن دندانپزشکان عالی است، با تکمیل یادگیری مفاهیم به خوبی از دوره های سنتی با دستیابی به تمام دانش و مهارت های درخواست شده توسط بالاترین استانداردهای بین المللی، استفاده خوب از فن آوری های جدید در دسترس است و از دستگاه های دیجیتال، که ما را در تحقیقات اولیه و بالینی، و همچنین در آموزش حرفه ای، پیشرفت می دهد. دانش آموزان خارجی فرصتی برای ادغام با همکاران ایتالیایی و در اجتماع محلی سینا خواهند داشت که در معرض یک تجربه بین المللی و بین فرهنگی قرار می گیرند / تجربه آموزش / تجربه آموزشی


کارشناسی ارشد(MSc)

کارشناسی ارشد در بیوتکنولوژی پزشکی

Campus تمام وقت  October 2019 ایتالیا Siena
بیوتکنولوژی پزشکی

هدف از این دوره آماده سازی فارغ التحصیلان با فرهنگ زیست پزشکی خوب، با دانش عمیق از بیوتکنولوژی است، به دست آورد و یک تجربه مهم در آزمایشگاه به دست آورد. فارغ التحصیلان قادر به طراحی و برنامه ریزی برنامه های تحقیقاتی مستقل در حوزه بیوتکنولوژی کاربردی در پزشکی هستند؛ آنها قادر به مدیریت و هماهنگ کردن برنامه های توسعه در بیوتکنولوژی کاربردی برای پزشکی انسانی هستند و با هدف حفاظت، ارتقاء و بهبود سلامت هستند. در پایان دوسال، فارغ التحصیلان بیوتکنولوژی پزشکی دانش و مهارت های فنی را برای حرفه ای شدن در مناطق مشخص شده در برنامه تحصیلی خاص دوره به دست خواهند آورد

برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی

 

EXCLUSIVELY IN ENGLISH

MASTER I LEVEL

·         Global governance, cultural diplomacy and international relations 

Announcement and information

MASTER II LEVEL

·         Drug design and synthesis 

Announcement and information

·         New technologies on fixed and removable prosthodontics 

Announcement and information

·         Vaccinology and pharmaceutical clinical development (master executive) 

Announcement and Information

DOUBLE LANGUAGE (ITALIAN-ENGLISH)

MASTER I LEVEL

·         Business communication. Languages, tools, technologies 

Announcement and information

·         Management for health professions

Announcement and information

MASTER II LEVEL

·         Exploration and production of hydrocarbons (MSEPI)

Announcement and information

·         Clinical genetics 

Announcement and Information

·         Health Services Management

Announcement and information

·         Clinical orthodontics with damon technique 

Announcement and information

 

 

تحصیل در سیه نا

اقامت و ویزا

ویزای ورود به ایتالیا و اجازه اقامت موقت

دانشجویان غیراروپایی باید قبل از ورود به ایتالیا، درخواست ویزای تحصیلی از کنسولگری ایتالیا نمایند.

دانشجویانی که عضو اتحادیه اروپا نیستند اما در دانشگاه های اروپا حضور دارند: دانشجویان خارجی متقاضی در برنامه انتقال دانشجویی اروپا و افرادی که اجازه اقامت آنان توسط یک کشور عضو اتحادیه اروپا صادر شده، ممکن است بتوانند برای اقامت بیش از سه ماهه بدون نیاز به ویزا، وارد ایتالیا شوند. تا زمانی که دانشجو در یک دانشگاه یا در یک دوره ی آموزشی دانشگاه ثبت نام نماید، وی ممکن است به منظور ادامه تحصیل در رشته فعلی خودش از کشور مبداء به ایتالیا وارد شود یا به منظور  یک دوره مرتبط با رشته تحصیلی اش وارد ایتالیا شود.

در این مورد، دانشجو باید سند صادره توسط دانشگاه مبدأ خود را به برگه اجازه اقامت خود پیوست نماید بدین صورت که دورهای که دانشجو در دانشگاه سیه نا انتخاب کرده، مطابق با رشته تحصیلی وی در دانشگاه مبدأ میباشد.

مجوز اقامت

دانشجویان اتحادیه اروپا: دانشجویان اتحادیه اروپا که قصد اقامت در ایتالیا را برای بیش از سه ماه را دارند نیاز به اخذ مجوز ندارند. پس از سه ماه دانشجو باید به عنوان شهروند سیه نا ثبت نام کند. به منظور انجام این کار، دانشجو باید یک سند ارائه دهد که حاکی از ثبت نام وی در دانشگاه سیه نا میباشد. دانشجویانی که قصد اقامت کمتر از 3 ماه را دارند، از این ثبت نام معافند.

دانشجویان از خارج از اتحادیه اروپا

برای اقامت کوتاهتر از سه ماه، دانشجویان ملزم به اخذ اجازه اقامت نیستند اما باید قصد خود را از اقامت اعلام نمایند.

دانشجویان کشورهایی که به توافقنامه شنگن برای آنها صدق نمی کند باید در زمان ورود خود، به پلیس مرزی ایتالیا اعلام نمایند.

دانشجویان کشورهایی که به توافقنامه شنگن برای آنها صدق می کند باید طی 8 روز اول ورودشان به ایتالیا به ادارات پلیس سیه نا اطلاع رسانی نمایند.

عدم ارائه اظهارنامه حضور در ایتالیا به اخراج از سیه نا مجر خواهد شد. در صورتی که دانشجویی بیش از زمان مجاز برای اقامت تحصیلی اش در ایتالیا بماند، همان مجازات برای وی در نظر گرفته خواهد شد.

برای اقامت بیش از سه ماه، دانشجویان خارجی باید برای اخذ اجازه در طی 8 روز کاری بعد از ورودشان به ایتالیا اقدام نمایند.

بر اساس توافق امضا شده توسط وزارت امور داخلی و خدمات پستی ایتالیایی، درخواست برای مجوز اقامت باید به اداره پست با پر کردن فرم درخواست (موجود در تمام ادارات پست) ارائه شود. پس از ارائه درخواست، دانشجو باید برای نشان دادن یک فرم معتبر از ID و پاکت گشوده شامل تمام فرمهای مربوطه آماده باشد.

سایر شرایط:

متقاضیان تحصیل در دانشگاه سیه نا ایتالیا توجه داشته باشند که برای اطلاعات بیشتر شما می توانند به دفتر بین الملل منطقهای از طریق پست الکترونیکی  place@unisi.it  تماس حاصل فرمایند.

متقاضیان برای دریافت اطلاعات در مورد روشهای ثبت نام در دانشگاه ایتالیا و مقدمات ویزا میتوانند در اسرع وقت با سفارت ایتالیا و یا کنسولگری در کشور خود تماس بگیرند.

دوره زبان ایتالیایی برای دانشجویان بین المللی ثبت نامی در یکی از رشته آموزش داده شده به زبان انگلیسی

دوره زبان ایتالیایی در درجه اول برای دانشجویان ثبت نامی سال اولی در یکی از رشته های دانشگاه سیه نا که به زبان انگلیسی تحصیل کرده اند، طراحی شده است. 

هزینه ها:

الف) شهریه ای که برای علوم ارائه شده است.

ب) مبلغ 13.85 یورو برای فعالیت در مرکز ورزشی دانشگاه (C.U.S.)

ج) هزینه 1.15 یورویی برای حقوق SIAE (انجمن نویسندگان و چاپ ایتالیا)

د) هزینه منطقه برای حق تحصیل در دانشگاه مطابق با علوم. 3، بخش 21 از قانون شمارهی

302/1995، در حال حاضر به میزان 140.00 یورو برای علوم  تعین شده است

ه) هزینه تمبر مجازی

کمک هزینه های دانشگاه سیه نا:

بورس های تحصیلی محدود

کمک هزینه های تحصیلی محدود

صندوق همبستگی

وجوه انجمن و یا گروه دانشجویی

تسهیلات شایستگی برای انواع خاصی از مدارک تحصیلی

بورس های تحصیلی و رقابتهای – DSU-TOSCANA

 اعطای کمک هزینه تحصیلی بر اساس  شایستگی است و شامل موارد زیر است:

معافیت کامل از پرداخت شهریه و هزینه

دسترسی آزاد به سرویس غذاخوری دانشگاه

اسکان در یکی از خوابگاه های دانشگاه (فقط برای دانشجویان ساکن در خارج از شهر که این مورد را درخواست نمایند)

مشارکت مالی (متنوع با توجه به درآمد و محل اقامت)

 

شرایط مهارتی زبان برای انتقال دانشجویی دانشگاه سیه نا ایتالیا

حداقل سطح مورد نیاز

 

با توجه به چارچوب مرجع مشترک اروپا

A1 برای مقطع لیسانس

B1 برای مقطع فوق لیسانس

زبان انگلیسی – B2

دانشگاه سیه نا ایتالیا به هیچگونه گواهینامه برای دانشجویان انتقالی نیاز ندارد.

لیست رشته های تحصیلی که به زبان انگلیسی برگزار میگردند. مقطع لیسانس

 

-اقتصاد و بانکداری، دوره تحصیلات اقتصاد و بانکداری

– بیوتکنولوژی

مقطع فوق لیسانس

-زبان و ذهن: زبانشناسی و مطالعات شناختی

– امور مالی

– اقتصاد- دوره تحصیلات اقتصاد

– مدیریت و حاکمیت (اداره)- دوره آموزشی حسابداری و مدیریت

– مطالعات بینالملل- دوره تحصیلی مطالعات اروپا

– مهندسی کامپیوتر و حرکت (CAE)

– مهندسی الکترونیک و مخابرات (ECE)

– بیوتکنولوژی پزشکی

– شیمی

 

رشته های تحصیلی به زبان ایتالیایی دانشجویان انتقالی که آرزوی ارتقاء سطح دانش خود از زبان ایتالیایی را دارند میتوانند دوره های آموزش زبان ایتالیایی را در سطح ویژه بگذرانند (75 یورو). دوره های زبان در دو فصل برگزار میگردد: سپتامبر و اکتبر برای دانشجویان ورودی نیمسال اول؛ فبریه و مارچ برای ورودی های نیمسال دوم سال تحصیلی.

 

ددلاین 

آپریل 2018 *دفتر آموزش دانشجویان و رشته ها برای دانشجویان باز می شود تا درخواست آنان برای اینکه آیا آنها واجد شرایط ویژه تحصیلی برای دسترسی به مقطع ارشد بدون سهمیه ورودی هستند یا نه ارزیابی شود. 

* شروع فرآیند پیش ثبت نام و ثبت نام آزمون پذیرش برای مقطع لیسانس بدون سهمیه ورودی.

 جولای 2018 آخرین مهلت پیش ثبت نام 

الف) مقطع لیسانس بدون سهمیه ورودی.

ب) مقطع دکتری بدون سهمیه ورودی.

 جولای 2018 *شروع ثبت نام آنلاین برای رشته های لیسانس بدون سهمیه ورودی و تاریخ ورود برای استفاده از کمک های مالی (اظهارنامه درآمد ISEE)؛ 

*شروع ثبت نام در سال اول فوق لیسانس بدون سهمیه ورودی (فقط برای آنهایی که اجازه دسترسی مستقیم به رشته تحصیلی به آنها اعطا شده) و تاریخ ورود برای استفاده از کمک های مالی (اظهارنامه درآمد ISEE)؛

* دفتر آموزش دانشجویان و رشته ها برای دانشجویان باز می شود تا دانشجویانی که قصد دارند اسناد مورد نیاز برای انتقال پول و مختصر نمودن دوره تحصیلی خود را بدست بیاورند، ثبت نام نمایند.

* درخواست برای انتقال به دانشگاه یا تغییر رشته دیگر ممکن است مقدور باشد (برای رشته هایی که به اجازه نیاز دارند، دانشجو باید به دفتر آموزش دانشجویان و رشته ها مراجعه کند.)

آگوست 2018 *دفتر آموزش دانشجویان و رشته ها برای دانشجویان باز می شود تا کارت های مغناطیسی (هوشمند) را برای دانشجویان سال اولی ثبت نامی در مقطع فوق لیسانس را توزیع نماید.
سپتامبر 2018 * دفتر آموزش دانشجویان و رشته ها برای دانشجویان باز می شود تا دانشجویان متقاضی فوق لیسانس که مایل هستند با تأخیر ثبت نام نمایند، بتوانند نام نویسی کنند.
سپتامبر 2018 شروع ثبت نام در دوره های ترم اول انفردی
1 اکتبر 2018 شروع کلاسهای ترم اول. تاریخ کلاس های انفرادی بر روی سایت قرار خواهد گرفت.
 اکتبر 2018 آخرین مهلت برای نام نویسی و بسته شدن نام نویسی آنلاین برای: 

الف) مقطع لیسانس بدون سهمیه ورودی،

ب) برنامه های دکتری بدون سهمیه ورودی.

آخرین مهلت درخواست ثبت نام و انتقال وجه؛

آخرین مهلت برای ثبت نام دانشجویان غیر سال اولی مقطع لیسانس و فوق لیسانس.

برنامه ها و پرداخت قسط اول شهریه دانشگاه. شروع 31 اکتبر 2015.

آخرین مهلت درخواست ثبت نام با تأخیر برای سال تحصیلی2016-2015.

 نوامبر 2018 آخرین مهلت برای ثبت نام در دوره های ترم اول.
 دسامبر 2018 آخرین مهلت برای ورودی آنلاین داده ها برای دریافت کمک مالی (اظهارنامه درآمد ISEE)
 دسامبر 2018 آخرین مهلت برای ثبت نام سال اولی ها در مقطع فوق لیسانس بدون سهمیه ورودی.

آخرین مهلت برای ثبت نام در برنامه انتقال دانشجو به دانشگاه دیگر و یا تغییر رشته.

1 فبریه 2018 *آخرین مهلت پرداخت قسط دوم شهریه دانشگاه 

*آخرین مهلت برای پرداخت قسط دوم و سوم مخصوص کسانی که می خواهند اقساط باقیمانده را یکجا پرداخت نمایند.

*آخرین مهلت دریافت تقاضای انتقالی از دیگر دانشگاه ها

* شروع نام نویسی برای نیمسال دوم سال تحصیلی

1 مارچ 2018 شروع کلاسهای نیمسال دوم
31 مارچ 2018 آخرین مهلت ثبت نام برای دوره های نیمسال دوم

 

مشاهیردانشگاه سیه نا

Carlo Cottarelli  is an Italian economist and former director of the International Monetary Fund.On 28 May 2018 he was designated Prime Minister of Italy by President Sergio Mattarella, to lead a caretaker government that would bring Italy toward new elections. However after few days, the Five Star Movement and the League reached an agreement and a new government, led by Giuseppe Conte, was formed Carlo Cottarelli Quirinale (cropped).jpg
Gianna Nannini  is an Italian recording artist and singer-songwriter. Among her songs, "Bello e impossibile" (1986) was an international hit in Austria, Germany, Italy and Switzerland. Gianna codroipo2.jpg
Pope Pius II was Pope from 19 August 1458 to his death in 1464. He was born at Corsignano in the Sienese territory of a noble but impoverished family. His longest and most enduring work is the story of his life, the Commentaries, which is the only autobiography ever written by a reigning pope. Pintoricchio 012.jpg
Rino Rappuoli is Chief Scientist & Head of External Research and Development (R&D) at GlaxoSmithKline (GSK) Vaccines. Previously, he has served as visiting scientist at Rockefeller University and Harvard Medical School and held roles at Sclavo, Vaccine Research and CSO, Chiron Corporation, and Novartis Vaccines Dr Rino Rappuoli ForMemRS.jpg
Pope Alexander VII  He began his career as a vice-papal legate, and he held various diplomatic positions in the Holy See. He was ordained as a priest in 1634, and he became Bishop of Nardo in 1635. He was later transferred in 1652, and he became Bishop of Imola. Pope Innocent X made him Secretary of State in 1651, and in 1652, he was appointed as a Cardinal. Alexander VII.jpg