دریافت مشاوره

دانشگاه خنت (Ghent University)

معرفی دانشگاه خنت

دانشگاه خنت ( Universiteit Gent, به صورت مختصر: UGent) دانشگاهی هلندی زبان واقع در شهرخنت بلژیک می باشد.دانشگاه خنت در 9 اکتبر 1817 شروع به کار کرد و در سال اول 190 دانشجوی و 16 استاد داشت. چهاردانشکده شامل علوم انسانی ، حقوق، پزشکی و علوم بودند و زبان آموزش دانشگاه لاتین بود. این دانشگاه توسط پادشاه ویلیام I به عنوان بخشی از یک سیاست برای متوقف کردن عقب ماندگی فکری و تحصیلی بنا شد. پس از انقلاب بلژیک در سال 1830، دولت جدید بلژیکی مدیریت دانشگاه را به عهده گرفت و در سال 1930 اولین دانشگاه هلندی زبان در بلژیک شد، در حالی که تا پیش از آن فرانسوی به عنوان زبان استاندارد دانشگاهی شناخته شده بود. در سال1991،نام دانشگاه از دانشگاه دولتی خنت به نام فعلی خود تغییر یافت.تعداد دانشجویان به سرعت پس از انقلاب بلژیک کاهش یافت. در این زمان، دانشکده های علوم انسانی و علوم از دانشگاه جدا شدند، اما پنج سال بعد در سال 1835 بازسازی شدند. دانشگاه خنت نقش مهمی در پایه گذاری شیمی آلی مدرن داشت. برخلاف دانشگاه کاتولیک لووان یا دانشگاه آزاد بروکسل، UGent خود را به عنوان یک دانشگاه پلورالیستی نظر می گیرد، به این معنی که به هیچ مذهبی یا ایدئولوژی سیاسی وابسته نیست. شعار دانشگاه  Inter Utrumque (در میان هر دو)، بر روی نشان ملی نشان می دهد که کسب دانش و علم تنها در فضای صلح ممکن است، زمانی که موسسه به طور کامل توسط سلطنت و سرزمین پدر پشتیبانی شود. دانشگاه همچنین  کتابخانه و بیمارستان دانشگاه، که یکی از بزرگترین بیمارستان های بلژیک می باشد، رامدیریت می کند

 دانشگاه خنت در زمره معتبرترین دانشگاه‌های اروپا جای دارد. این دانشگاه از دانشگاه‌های هلندی زبان بلژیک به حساب آمده و از اعتبار بالایی در بلژیک برخوردار است. دانشگاه خنت در رتبه بندی جهانی در میان ۱۳۰ دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته است ،از نظر علوم زندگی جزو ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا و از نظر دامپزشکی در جایگاه بیستم دنیا قرار دارد  و به طور کلی در رشته‌های دامپزشکی، روان شناسی و مطالعات توسعه از برترین دانشگاه ‌های جهان به حساب می‌آید. در کنار زبان هلندی برخی رشته‌های تحصیلی از جمله مطالعات زیست محیطی، صنایع غذایی و نماتولولوژی به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می‌گردد. شهریه تحصیل در این دانشگاه نیز بسیار ارزان می‌باشد که به طور میانگین سالانه 1500 تا 7500 یورو در سال می‌باشد. در حال حاضر حدود ۳۴ هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل می باشند که ۵۵ درصد انان در مقطع کارشاسی و ۴۵ درصد مابقی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل می کنند .این امار در میان دانشجویان بین المللی کاملا متفاوت می باشد بصورتی که در میان ۳ هزار دانشجوی بین المللی ۲۲ درصد در مقطع کارشناسی و ۷۸ درصد مابقی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا مشغول به تحصیل می باشند که دلیل کمتر بودن امار دانشجویان کارشناسی ، هلندی زبان بودن ان می باشد .

این دانشگاه مشارکت های بسیاری در بلژیک، اروپا و سراسر جهان دارد. همچنین در کنفرانس مدارس اروپایی برای آموزش و تحقیقات پیشرفته مهندسی شرکت می کند.از استادان برتر دانشگاه می توان به کورنی هیمنس (فیزیولوژیست-برنده جایزه نوبل)، ژوزف فلات (فیزیکدان)،گئورگ دو هوسی( برنده نوبل، شیمی‌دان)،آدولف فون بایر(شیمی‌دان-برنده جایزه نوبل) و آروین شرودینگر( فیزیکدان-برنده جایزه نوبل) اشاره کرد.

خِنت شهری است در شمال بلژیک در ناحیهٔ فلاندرز و همچنین مرکز و بزرگترین شهر حوزهٔ شهرستان فلاندری شرقی. شهر خنت در نزدیکی مرز جنوبیِ بلژیک با هلند است. جمعیت این شهر ۲۳۳٬۰۰۰ نفر است. شهر در محل تلاقی دو رود اشلده و لییه در قرون وسطی به‌وجود آمد و به بزرگترین و ثروتمندترین شهر شمال اروپا تبدیل شد. امروزه شهر شلوغی با بنادر و دانشگاه‌های زیاد است. فستیوال ده‌روزهٔ خنت هر سال برگزار می‌شود و میزبان حدود دو میلیون نفر در هر دوره است. همچنین تور دوچرخه‌سواری خنت–ویووخم هر سال در منطقه فلاندر برگزار می‌شود. زندگی دانشجویی در شهر خنت نیز با توجه به گستردگی پردیس‌های دانشجویی در سراسر شهر تجربه‌ای دلپذیر می‌باشد. ترکیب بناهای قدیمی با مرکز شهر مدرن انتخاب‌های فراوانی برای لذت بردن در اختیار شما قرار خواهد داد.

 

دانشگاه خنت دریک نگاه

نام پیشین : State University of Ghent

شعار : Inter Utrumque

شعار به انگلیسی : In Between Both

نوع دانشگاه : عمومی

سال تاسیس : 1817

مکان : خنت، بلژیک

 Ghent University logo.svg

تعداد دانشجویان : 41,000

تعداد اعضای هیات علمی : 2,520

تعداد کارکنان اداری :  9,000

تعداد دانشکده ها : 11

وبسایت :  www.ugent.be

 

رتبه بندی

نظام رتبه بندی رتبه
QS 125
Times 107
U.S.News 88
Graduate Employability Ranking 151-160

 

دانشکده ها

  • دانشکده هنر و فلسفه
برنامه های تحصیلی مقطع کارشناسی  برنامه های تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد
تمامی برنامه های تحصیلی مقطع کارشناسی به زبان هلندی ارائه می شوند.
برنامه های ارائه شده به زبان هلندی :
برنامه های ارائه شده به زبان انگلیسی :

 

  • دانشکده حقوق و جرم شناسی
برنامه های تحصیلی مقطع کارشناسی برنامه های تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد برنامه های تحصیلی مقطع دکترا (انگلیسی)

 

  • دانشکده علوم
برنامه های تحصیلی مقطع کارشناسی برنامه های تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد
 
به زبان هلندی :
به زبان انگلیسی : 

 

  • دانشکده علوم پزشکی و سلامت
برنامه های تحصیلی مقطع کارشناسی برنامه های تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد
به زبان هلندی :

 

  • دانشکده مهندسی و معماری
برنامه های تحصیلی مقطع کارشناسی برنامه های تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد
Campus Kortrijk :
به زبان هلندی :
به زبان انگلیسی
Campus Kortrijk
به زبان هلندی : 

 

  •  دانشکده اقتصاد و مدیریت بازرگانی
برنامه های تحصیلی مقطع کارشناسی برنامه های تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد
به زبان هلندی :
به زبان انگلیسی :

 

  • دانشکده دامپزشکی
برنامه های تحصیلی مقطع کارشناسی برنامه های تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد
به زبان هلندی :

 

  • دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی
برنامه های تحصیلی مقطع کارشناسی برنامه های تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد
به زبان هلندی : 

 

  • دانشکده مهندسی علوم زیستی
برنامه های تحصیلی مقطع کارشناسی برنامه های تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد
به زبان هلندی :
به زبان انگلیسی

 

  •  دانشکده علوم دارویی
برنامه های تحصیلی مقطع کارشناسی برنامه های تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد

 

  • دانشکده علوم سیاسی و اجتماعی
برنامه های تحصیلی مقطع کارشناسی برنامه های تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد
به زبان هلندی :
به زبان انگلیسی :
به زبان هلندی :
به زبان انگلیسی :

 

مدارک موردنیاز برای اخذ پذیرش

  • مدرک و ریزنمرات مقطع پیشین
  • رزومه (CV)
  • توصیه نامه
  • انگیزه نامه
  • پرداخت application fee
  • نمرات آزمون های زبان ( برنامه های تحصیلی مقطع کارشناسی به زبان هلندی ارائه میشوند.)

 

برای اطلاع از جزییات بیشتر به لینک های بالا مراجعه نمایید.

 

ددلاین

  دانشجویانی که ویزا نیاز دارند دانشجویانی که ویزا نیاز ندارند.
شروع اپلیکیشن آنلاین October - February October - May
Hand in application package Before 1 MARCH Before 1 JUNE
اپلای برای برنامه های تحصیلی به زبان هلندی  before 1 JUNE   before 1 JUNE 

 

آمار و ارقامی از دانشگاه

دانشکده تعداد کل دانشجویان تعداد دانشجویان غیر بلژیکی
Arts and Philosophy 5103 8%
Law and Criminology 3881 6%
Sciences 2942 21%
Medicine and Health Sciences 7005 4%
Engineering and Architecture 4793 12%
Economics and Business Administration 5625 5%
Veterinary Medicine 1881 29%
Psychology and Educational Sciences 4562 5%
Bioscience Engineering 2799 28%
Pharmaceutical Sciences 1051 4%
Political and Social Sciences 2237 7%
Total 41.879 10%


مشاهیردانشگاه خنت

         
 یوهان رودلف  کیمیاگر و شیمیدان آلمانی-هلندی بود. بعضی از مورخان علم او را یکی از اولین مهندسان شیمی دانسته اند.کشف سولفات سدیم در سال 1625 منجر به ترکیب نامگذاری شده توسط او شد: "نمک گلاور".او حدود 40 کتاب نوشته است.  هنری پیرن یک مورخ بلژیکی بود. او  داستان چند ساله بلژیک را به زبان فرانسه نوشت و قهرمان ملی شد. او همچنین در مقاومت خشونت آمیز نسبت به آلمانی هایی که بلژیک را در جنگ جهانی اول اشغال کردند برجسته بود.شهرت هنری پیرنن امروزه به سه بخش از تاریخ اروپا وابسته است  جورج شارل مجارستانی برنده  جایزه نوبل  در شیمی بود که در سال 1943 به خاطر نقش کلیدی او در توسعه تدریجی رادیواکتیو برای مطالعه پروسه های شیمیایی مانند سوخت و ساز بدن حیوانات به رسمیت شناخته شد. او همچنین عنصر هافنیوم را کشف کرد.  موریس پلیدور ماری برنارد ماترلینک در بلژیک، یک رویاپرداز، شاعر و مقاله نویس بلژیکی بود که فلاندیش بود اما در فرانسه می نوشت. او برنده جایزه نوبل ادبیات در سال 1911 شد.در قدردانی از فعالیت های ادبی او، و به ویژه آثار دراماتیک او، که با ثروت از تخیل و فانتزی شاعرانه متمایز شده است.  Corneille François فیزیولوژیست بلژیکی بود. او در کالج یسوعیای سنت باربارا و سپس در دانشگاه گنت، جایی که او مدرک دکترای خود را در سال 1920 گرفت،تحصیل کرد و جایزه نوبل فیزیولوژی و یا پزشکی را در سال 1938 برای نشان دادن چگونگی اندازه گیری فشار خون و میزان اکسیژن خون توسط بدن و به مغزدریافت کرد.

 

         
 رابرت Cailliau مهندس کامپیوتر و دانشمند بلژیکی است که اولین مرورگر وب Mac را ایجاد کرد. او همچنین لوگوی تاریخی WWW را طراحی کرد و اولین کنفرانس بین المللی وب جهان در CERN را در سال 1994 سازماندهی کرد.  یاکوو دوری نخستین رئیس ستاد نیروهای دفاعی اسرائیل بود. امروزه اوکراین (سپس بخشی از امپراطوری روسیه) به عنوان یاکوف دستروسکی خانواده اش به فلسطین عثمانی پس از پپرومای ضد یهودی در اودسا در سال 1905 مهاجرت کرد.  بارونس سوزان لیارار مقاله نویس، و نویسندۀ فلسفی بلژیکی بود. او همسر وزیر دادگستری بلژیک آلبرت لیارار و مادر نویسنده فرانچوئیز مالت جوریس و ماری فردریک لیالار مورخ هنری بود.وی  از سال 1952 تا 1992عضو آکادمی سلطنتی زبان و ادبیات فرانسه  یوزف استیفان "جف" بارون شل  زیست شناس مولکولی بلژیک بود. از سال 1967 تا 1995 او به عنوان استاد دانشگاه کار می کرد. از سال 1978 تا 2000 او مدیر و موسسه موسسه ماکس پلانک  در کلن آلمان بود و جایزه های بسیاری دریافت کرد که در میان آن ها جایزه فرانکوی در سال 1979 قرار دارد.  مارک ون مونتاگو زیست شناس مولکولی بلژیکی است. او استاد پرستار و مدیر ژنتیک آزمایشگاه دانشکده علوم دانشگاه گنت (بلژیک) و مدیر علمی گروه ژنتیک موسسه بین المللی فنلاند بین المللی فنلاند (VIB)می باششد.همراه با یوزف شول  تاسیس شرکت زیست فناوری کارخانه سیستم ژنتیک شرکت (بلژیک) در سال 1982را بر عهده داشت.