دریافت مشاوره
راهنمای جامع آزمون  GRE General + منابع و نحوه برنامه ریزی و مطالعه

راهنمای جامع آزمون GRE General + منابع و نحوه برنامه ریزی و مطالعه

راهنمای جامع آزمون  GRE General + منابع و نحوه برنامه ریزی و مطالعه

هر آنچه که برای گرفتن نمره عالی +330 در آزمون GRE باید بدانید

نویسنده: آرتور رستمی

اینستاگرام: @arthur.rstm

پیشگفتار

اواسط سال 2017 بود که در حال آماده کردن مدارکم برای اپلای بودم و مثل بقیه­ ی دانشجوها مجبور به شرکت در آزمون بدنام GRE شدم و از آنجایی که هدفم 20 دانشگاه برتر آمریکا بود، از اهمیت دوچندان این آزمون برای خودم خبر داشتم. پس سعی کردم در این مدت بهترین منابع رو جمع آوری کنم و شروع کردم خودم را برای این آزمون آماده کنم. خوشبختانه بعد از 6 ماه مطالعه مداوم موفق به کسب نمره 162 از 170 (91st percentile) در بخش وربال، 170 از 170 (97th percentile) در بخش کوانت و 4 از 6 در بخش نگارش شدم و به نظرم بعد از معدل، نمره این آزمون مهم ترین عامل کمک کننده در گرفتن پذیرش از دانشگاه های خوبی مثل UCLA، UIUC، EPFL، USC و ... برای من شد. متاسفانه بسیاری از دانشجویان که قصد اپلای در مقطع تحصیلات تکمیلی را دارند، این آزمون را آنطور که باید جدی نمی­گیرند و وقت کافی برای آمادگی صرف نمی­کنند. از طرفی پیدا کردن اطلاعات و مطالب کارامد و مفید در زمینه آمادگی برای آزمون GRE در اینترنت بسیار طاقت فرسا و زمان­بر است. به خاطر همین، تصمیم گرفتم تا این سری از مقالات را جمع آوری بکنم و بنویسم و خواندن اون رو به همه ی کسایی که قصد شرکت در این آزمون را دارند و یا شروع به خواندن برای این آزمون کردند پیشنهاد می­کنم.

آزمون GRE General چیست؟

اگر قصد ادامه تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی را داشته باشید، به احتمال زیاد اسم آزمون GRE به گوشتان خورده است. شرکت در این آزمون و ارسال نمره ی آن برای اکثر دانشگاه­های آمریکا اجباری است. البته پروگرم­های به خصوصی مثل اقتصاد و ... در آمریکا و کشور­های دیگر که نمره­ی آزمون GMAT را از شما می­خواهند، معمولا نمره آزمون GRE را هم قبول می­کنند. علاوه بر این، داشتن نمره این آزمون برای برخی از دانشگاه­ها در بقیه کشور­ها مثل ترکیه، سوئیس، ایتالیا، کانادا و ... اجباری بوده و یا امتیاز مثبت محسوب می­شود.

برخی معتقدند که این آزمون هوش شما را می­سنجد و برخی فکر می­کنند هدف این آزمون سنجش سطح زبان شماست. در واقعیت هیچ کدام از این­ها توصیف دقیقی از این آزمون ارائه نمی­دهند. این آزمون در واقع مهارت تحلیلی و استدلالی(Reasoning)  شما را در سه زمینه ی زبانی (Verbal)، کمی (Quantitative) و نگارش (Analytical Writing)  می­سنجد. به همین دلیل بر خلاف نمره آزمون های زبان که اعتبار آن ها 2 سال است، اعتبار آزمون GRE 5 سال است. خبر خوب این هست که بر خلاف بهره هوشی (IQ) که به سختی قابل تغییر است، تمامی این مهارت­ها با تمرین و آموزش تا حد زیادی قابل بهبود هستند. قابل ذکر است که هدف این آزمون سنجش دانش زبان شما هم نیست، اما برای موفقیت در فهم متون در بخش استدلال زبانی و برای نگارش یک متن تحلیلی قوی، به ناچار شما نیازمند سطح قابل قبولی از زبان انگلیسی خواهید بود و به همین خاطر شرکت کنندگان در این آزمون باید علاوه بر بهبود مهارت های استدلالی­شان، دانش زبان­شان را هم بهبود ببخشند. بر خلاف تافل و ایلتس که به شما نمره­ی مطلق می دهند، آزمون GRE به شما نمره ی نسبی می­دهد، به این معنا که موقعیت نسبی شما را نسبت به تمامی شرکت کنندگان به صورت صدک (percentile)  اعلام می­کند و از این جهت شبیه آزمون ورودی دانشگاه ها در ایران است. صدک نباید با درصد اشتباه گرفته شود. مثلا اگر شما در صدک 70 قرار گرفته باشید به این معناست که عملکرد شما از 70% شرکت کننده­ها بهتر بوده است در حالی که ممکن است درصد شما هر عددی باشد (مثلا 84% که نشان می­دهد شما به 84% سوالات پاسخ درست داده­اید).

  1. بخش تحلیل زبانی (Verbal Reasoning)

در این بخش، با دو و یا سه سری سوال 20 تایی مواجه هستید که برای هر بخش 30 دقیقه فرصت پاسخگویی دارید و هدف آن سنجش توانایی استدلال زبانی شماست و برای موفقیت در این قسمت، شما نیاز به دایره ی لغوی بسیار وسیع و توانایی درک مطلب و استدلالی قوی دارید. به طور کلی سه نوع سوال در این بخش وجود دارد:

  1. بخش تکمیل متن (Text Completion): در هر سوال یک متن شامل 1 تا 5 جمله به شما داده می شود و شما باید 1 تا 3 جای خالی را با انتخاب گزینه های درست پر کنید. این بخش همانند بخش­های دیگر آزمون GRE نمره منفی ندارد و تنها در صورتی نمره این بخش را می­گیرید که پاسخ تمامی جاهای خالی را درست داده باشید.
  2. بخش تطابق لغات (Sentence Equivalence): هر سوال شامل یک جمله با یک جای خالی است و شما باید از بین گزینه ها دو مورد را انتخاب کنید که به هم شبیه­تر هستند و در جمله معنی مشابه می­دهند. این بخش همانند بخش های دیگر آزمون GRE نمره منفی ندارد و تنها در صورتی نمره این بخش را میگیرید که هر دو کلمه را درست انتخاب کرده باشید.
  3. بخش درک مطلب (Reading Comprehension): در این بخش به شما یک متن داده می شود که طول آن می تواند از یک پاراگراف تا چند پاراگراف متغیر باشد و از این متن یک یا چند سوال از شما پرسیده می­شود.

نمره این بخش بین ۱۳۰-۱۷۰ می‌باشد. نکته قابل توجه این است که این بخش همانند بخش تحلیل کمی، adaptive است. یعنی سختی سری دوم سوال با توجه به عملکردتان در سری اول سوال­ها تعیین می­شود. مثلا اگر عملکردتان در بخش اول ضعیف باشد، سطح سری دوم سوال ها آسان­تر می شود و اگر عملکردتان قوی تر باشد، سطح سری دوم سوال ها سخت تر خواهد بود. طبیعتا برای گرفتن نمره بالا، نیاز دارید که عملکرد خوبی در سری اول سوالات داشته باشید تا بتوانید در سری دوم با سوالات سخت مواجه بشوید.

  1. بخش تحلیل کمی (Quantitative Reasoning)

در این بخش، با دو یا سه سری سوال 20 تایی مواجه هستید که برای هر بخش 35 دقیقه فرصت پاسخگویی دارید و هدف آن سنجش توانایی تحلیل کمی و محاسبات ریاضی شماست. با توجه به سطح نسبتا خوب دبیرستان­های ایران، اکثر دانشجویانی که در رشته ریاضی یا تجربی درس خوانده­اند قادرند تا به راحتی نمره ی خوبی در این بخش بگیرند. شاید چالش برانگیزترین مطالب در این بخش سوالات احتمال و آمار و در کل فهم درست مسائل باشد. اما با داشتن پیش زمینه مناسب ریاضی، در زمان نسبتا کمی می­توان برای این بخش آماده شد. قابل ذکر است که برای پاسخگویی به سوالات این بخش شما به یک ماشین حساب با چهار عمل اصلی دسترسی خواهید داشت. به طور کلی سه نوع سوال در این بخش وجود دارد:

  1. سوالات مقایسه کمی (Quantitative Comparison): در هر سوال دو کمیت به شما داده می شود که پس از محاسبه ی آنها، باید مقدار این دو را با هم مقایسه کنید.
  2. سوالات چند گزینه ای (Multiple-choice): سوالات چند گزینه ای دو نوع هستند: سوالاتی که یک پاسخ صحیح دارند و شامل پنج گزینه هستند و سوالاتی که شامل بیش از یک گزینه درست هستند و دارای سه تا ده گزینه هستند. این بخش همانند بخش های دیگر آزمون GRE نمره منفی ندارد و تنها در صورتی نمره این بخش را کسب می­کنید که همه­ی گزینه های درست را انتخاب کرده باشید.
  3. سوالات با ورودی عددی (Numeric Entry): در این بخش، به شما یک جای خالی داده می­شود که شما باید پس از حل مسئله، جواب را در فضای تعبیه شده وارد کنید.

مطالب این بخش شامل حساب، جبر، مسئله، هندسه، تحلیل داده و احتمال می باشد. نمره این بخش بین ۱۳۰-۱۷۰ می‌باشد. این بخش همانند بخش تحلیل زبانی، adaptive است. یعنی سختی سری دوم سوال با توجه به عملکردتان در سری اول سوال ها تعیین می شود. مثلا اگر عملکردتان در بخش اول ضعیف باشد، سطح سری دوم سوال­ها آسان­تر می­شود و اگر عملکردتان قوی­تر باشد، سطح سری دوم سوال ها سخت­تر خواهد بود. طبیعتا برای گرفتن نمره بالا، نیاز دارید که عملکرد خوبی در سری اول سوالات داشته باشید تا بتوانید در سری دوم با سوالات سخت مواجه بشوید.

  1. بخش نگارش تحلیلی (Analytical Writing Assessment)

در این قسمت که بخش اول آزمون GRE شماست، شما باید دو انشا بنویسید و برای هر کدام ۳۰ دقیقه زمان در اختیارتان قرار گرفته است. در بخش اول (Issue)  به شما یک موضوع داده می شود که شما باید در خصوص آن بنویسید. بر خلاف آزمون های زبان مثل آیلتس و تافل که برای گرفتن نمره خوب صرفا کافیست که ساختار و گرامر درست داشته باشید، در آزمون GRE علاوه بر این ها؛ تحلیل و واکاوی دقیق موضوع، گرامر نسبتا پیچیده، سبک نوشتاری قوی، استدلال و دلایل مستحکم و .. بر روی نمره شما تاثیر بسزایی خواهند داشت. دیدگاه مناسب برای نگارش در این بخش این است که شما قرار است مصحح را به صورت واقعی قانع کنید که موضع شما درست است. بنابراین باید دلایل خوبی در دفاع از موضع خود بنویسید. نمره‌ی این بخش از ۶ محاسبه می شود که نمره ۴ خوب و نمره 5 عالی محسوب می شود.

در بخش دوم (Argument) ، متنی شامل چند استدلال و نتیجه گیری به شما داده می شود که در ظاهر درست به نظر می رسد اما در واقعیت دارای ابهامات یا اشکالات منطقی می باشد و شما باید مشکلات یا ابهامات متن را اسخراج کنید و در مورد آن ها بنویسید. نمره‌ی این بخش از ۶ محاسبه می شود که نمره ۴ خوب و نمره 5 عالی محسوب می شود.

نمره‌ی کلی بخش نگارش تحلیلی میانگین نمرات دو بخش خواهد بود.

چرا آزمون GRE مهم است؟

واقعیت این است که بسیاری از دانشگاه های برتر جهان و بسیاری از موقعیت های تحصیلی دارای کمک هزینه در آمریکا قرار دارند و رقابت زیادی در بین دانشجویان از همه جای جهان برای گرفتن پذیرش با فاند از دانشگاه ها وجود دارد. از طرفی معمولا بسیاری از عوامل موثر در گرفتن پذیرش مثل رنک دانشگاه کارشناسی، معدل، تعداد مقالات، کیفیت توصیه نامه ها و ... که حاصل 3 یا 4 سال تحصیل شما تا این نقطه است، قابل تغییر نیستند. یکی از موارد معدود رزومتان که در این نقطه تحت کنترل کامل شما هست، نمره آزمون GRE است.

از طرفی، به جز چند دانشگاه برتر ایران (شریف، تهران، امیرکبیر و ...)، دانشگاه های آمریکا شناخت زیادی از اعتبار بقیه دانشگاه ها ندارند و برای آن ها مقایسه معدل های مشابه از دو دانشگاه در دو کشور مختلف بسیار سخت است. یکی از مواردی که می تواند اعتبار معدل شما را بالا ببرد نمره آزمون بین المللی GRE هست که عاملی مشترک برای مقایسه عملکرد دو اپلیکنت با معدل مشابه اما از دو دانشگاه متفاوت است. همچنین نمره ی عالی در آزمون GRE میتواند اهمیت و وزن معدل متوسط یا کم شما را (مخصوصا اگر انگیزه نامه قوی­ای نیز ضمیمه کنید) کاهش دهد. موسسه کپلا ، که یکی از بزرگترین موسسات در زمینه آمادگی آزمون GRE می باشد، در تحقیقی که در سال 2014 انجام داده، نشان داده است که نمره کم در آزمون GRE اصلی­ترین عامل در ریجکت شدن اپلیکیشن شما در دانشکده اقتصاد و تحصیلات تکمیلی محسوب می شود. بنابراین اگر معدل پایینی دارید و می­خواهید آن را جبران کنید و یا معدل عالی­ای دارید و می­خواهید شانس خود را برای دانشگاه­های تاپ بالا ببرید، حتما این آزمون را جدی بگیرید. تجربه­ی شخصی من نشان داده است که با معدل و نمره جی ار ای عالی می­توان به پذیرش از 20 دانشگاه برتر جهان نیز امید داشت.

چه نمره ای در GRE خوب است؟

به طور کلی اینکه چه نمره­ای خوب است کاملا بستگی به دانشگاه هدفتان و رشته مورد نظرتان دارد. در این لینک از وبسایت مگوش می توانید تفاوت نمره های خوب را در رشته های مختلف به تفکیک مهارت ببینید. در این لینک می توانید میانگین نمره GRE پذیرفته­شدگان در چند دانشگاه برتر آمریکا را به عنوان نمونه ببینید. نکته مهم این است که بعضی از دانشگاه ها مینیمم لازم برای نمره این آزمون را در وبسایت خود زده­اند. به عنوان مثال دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه واشینگتن، 143 در بخش وربال(برای غیرانگلیسی زبانان)، 155 در بخش کوانت و 4 در بخش نگارشی را به عنوان مینیمم اعلام کرده است اما این بدان معنی نیست که اگر نمره ی شما مینیمم را رد کند کافیست. نمره ای خوب محسوب می شود که از میانگین نمره متقاضیان (معمولا 5-10 نمره در هر بخش بالاتر از مینیموم اعلام شده از طرف دانشگاه) بیشتر باشد. بهترین روش برای پیدا کردن میانگین نمره GRE یک دانشگاه و پروگرم خاص، جست­و­جوی عباراتی مثل”X university electrical engineering average gre score” در گوگل است. متاسفانه در همه ی موارد این اطلاعات قابل دسترسی نیست و می­توانید از دپارتمان مربوطه این اطلاعات را بپرسید.

بهترین منابع آمادگی آزمون GRE  چیست؟

منابع زیادی برای آمادگی آزمون وجود دارد اما با توجه به تغییرات اخیری که در آزمون رخ داده بعضی از منابع هنوز به طور مناسب به روز رسانی نشده اند. از نظر بنده لیست زیر بهترین منابع موجود به ترتیب اولویت می باشند:

منابع جامع:

  1. Magoosh GRE Videos
  2. The Official Guide to the GRE Revised General Test
  3. Manhattan 5 lb. Book of GRE Practice Problems
  4. PowerPrep and PowerPrep PLUS
  5. Magoosh GRE Book
  6. Barron’s 6 GRE Practice Tests

منابع لغت:

  1. Barron's Essential Words for the GRE
  2. Magoosh Vocabulary Flashcards
  3. Barron’s 1100 Words You Need to Know
  4. Manhattan 500 Essential Words - GRE
  5. Manhattan 500 Advanced Words - GRE
  6. Verbal Advantage
  7. Word Smart

منابع مخصوص بخش وربال:

  1. Official GRE Verbal Reasoning Practice Questions

منابع مخصوص بخش کوانت:

  1. Official GRE Quantitative Reasoning Practice Questions
  2. Magoosh Very Hard Questions
  3. Nova’s GRE Math Bible

منابع مخصوص بخش نگارش:

  1. ETS Pool of Issue and Argument
  2. GRE Analytical Writing: Solutions to the Real Essay Topics
  3. On Writing Well: The Classic Guide to Writing Nonfiction
  4. The Elements of Style

 

چگونه در بخش وربال عملکرد فوق ­العاده داشته باشیم؟

دو مهارت اصلی برای موفقیت در بخش وربال، دامنه لغت بسیار بالا و درک مطلب قوی هستند. متون موجود در این بخش دارای لغات و ساختار پیچیده هستند. در برخی موارد شما ممکن است معنی تک تک کلمات را بلد باشید اما به علت ساختار پیچیده متن متوجه مفهوم آن نشوید و بلعکس.

قدم اول برای فهم متون این بخش افزایش دانش لغات شماست. اگر معنی کلماتی مثل serendipitous و schadenfreude را هنوز بلد نیستید، نگران نباشید! با فرض این که شما لغات لازم برای آزمون تافل و یا آیلتس را آموخته اید، در GRE توصیه می شود که تمامی لغات موجود در کتاب های ذکر شده در قسمت منابع لازم لغت را یاد بگیرید. این کتاب ها شامل لغات تکراری می باشند اما در مجموع 3000 لغت منحصر به فرد را شامل می­شوند که برای گرفتن نمره عالی لازم می باشند. با این وجود، ممکن است تعداد قابل توجهی از لغات موجود در آزمون برایتان جدید باشد. به همین دلیل شما لازم دارید که مهارت حدس معنی کلمات در جمله را نیز تقویت کنید. یکی از روش های فوق العاده برای انجام این کار افزایش دانشتان در زمینه ریشه کلمات است. کتاب Barron's Essential Words for the GRE بخشی را تحت همین عنوان دارد که مطالعه آن را شدیدا توصیه می کنم. وقتی قرار است چنین حجم عظیمی از کلمات سخت را یاد بگیرید، چالش مهم به خاطر سپردن آن هاست. پیشنهاد من برای این کار استفاده از نرم افزار های دوره لغت فلش کارت مثل Anki و memrise است.

قدم بعدی توانایی کلی درک مطلب شماست. برای تقویت این مهارت در بلند مدت، خواندن متون با ساختار و لغات پیچیده را پیشنهاد می­کنم. متون بخش وربال معمولا در خصوص علوم طبیعی، تاریخ، ادبیات، علوم انسانی و ... است. وبسایت های زیر مطالب مفیدی در خصوص موضوعات ذکر شده را در بر دارند:

http://www.economist.com

http://www.newyorker.com

https://www.theatlantic.com/world

https://www.nytimes.com

https://www.scientificamerican.com

https://www.nationalgeographic.com/

https://www.nature.com/

https://www.newscientist.com/

https://www.sciencedaily.com/

اگر فرصت زیادی ندارید، بهتر است به منابعی که به طور خاص برای آزمون طراحی شده اند بسنده کنید.

چگونه در بخش ریاضی عملکرد فوق ­العاده داشته باشیم؟

همانطور که در بخش های قبل گفته شد، سوالات این بخش به طور کلی متوسط و آسان هستند، گرچه ممکن است در هر بخش یک یا دو سوال نسبتا سخت هم پیدا شود. اما به نظر من چالش اصلی این بخش فهم درست سوال و دقت و سرعت حل مسئله می باشد.

برای فهم درست سوالات شما نیازمند دانستن برخی لغات و اصطلاحات ریاضی به زبان انگلیسی هستید. تماشای ویدیو­های مگوش و البته حل سوالات شما را با این اصطلاحات آشنا خواهد کرد. چالش بعدی دقت در حل مسئله است. برای بهبود دقت حل مسائل، پیشنهاد من دادن آزمون­های جامع و تحلیل اشتباهات متداولتان بعد از آزمون است. پس از بررسی این آزمون­ها متوجه خواهید شد که حدود 80% اشتباهات شما تکراریست و با صرف 20% وقت بیشتر می­توانید همه آن­ها را برطرف کنید! پس از شناسایی اشتباهات و بی­دقتی­های متداولتان، آن ها را به صورت لیستی تهیه کنید و قبل از دادن هر آزمون آزمایشی یا آزمون اصلی، آن ها را دوره کنید و پیشرفتتان را رصد کنید.

چگونه در بخش نگارش تحلیلی عملکرد فوق العاده داشته باشیم؟

واقعیت این است که بهبود سطح نگارش و توسعه سبک نوشتاریتان نیازمند زمان و تمرین زیاد است. از طرفی برای شرح و بسط مطالب برای بخش Issue، شما نیاز به دانش نسبتا خوبی از موضوع مورد بحث دارید تا بتوانید مثال های قانع­کننده خوبی برای پشتیبانی از موضع خود بیاورید. برای بخش Argument نیز باید مهارت استدلالی خود را تقویت کنید تا بتوانید ایرادات متن را شناسایی کنید و راجع به آن­ها بنویسید. پس اگر زمان زیادی دارید، استراتژی بلند مدت شما این است که تا می­توانید در مورد موضوعاتی که در مورد آن­ها سوال می­آید مقاله و مطلب بخوانید. این موضوعات شامل: سیاست، آموزش، فرهنگ و مسائل اجتماعی است. برای افزایش دانش کلی شما در این زمینه ها می توانید پادکست ها و وبسایت هایی با این موضوعات را دنبال کنید. به عنوان مثال:

http://www.economist.com

http://www.newyorker.com

https://www.nytimes.com

این کار همچنین مهارت ریدینگ و دامنه لغت شما را هم تقویت می­کند.

اما اگر فرصت زیادی ندارید چکار می توانید بکنید؟ خبر خوب این است که ETS بانک سوالات issue و Argument بخش نگارش را در وبسایت خود گذاشته است و سوالات GRE شما از این لیست انتخاب می شود. پس شما می توانید شروع به خواندن و تمرین این موضوعات بکنید. همچنین اشکالات منطقی بخش Argument را می توان به 7 دسته کلی تقسیم کرد که با خواندن و تمرین آن ها، پیدا کردنشان در متن کار سختی نخواهد بود. برای شروع می توانید نمونه رایتینگ های کتاب آفیشال گاید و منهتن 5 پوندی را مطالعه کنید. ویدیو های مگوش نیز کمک زیادی به شما می کند تا بتوانید ساختار متنتان را بهبود ببخشید.

چگونه برای آزمون GRE برنامه ریزی کنیم؟

برای موفقیت در آزمون GRE بسته به سطح زبان و دانش ریاضیتان، حدود 1 تا 6 ماه زمان لازم دارید. بخش اصلی مطالعتان صرف یادگیری و دوره لغات جدید خواهد شد. بنابراین اگر زمان کمی دارید بیشتر روی مهارت ریاضی و درک مطلب سرمایه­گذاری کنید و اگر زمان بیشتری دارید، می توانید زمان بیشتری را صرف یادگیری لغات بکنید که در بلند مدت کمک زیادی را در افزایش نمره شما می­کند.

این برنامه­ها صرفا برای راهنمایی و دادن ایده به شما هستند. توصیه می­شود که شما بسته به شرایط خاص خودتان تغییرات لازم را در برنامه­ها اعمال کنید.

مدت (هفته)

نمونه برنامه 1 ماهه

1

یادگیری و دوره روزانه 30 لغت جدید (بارونز و مگوش)، آشنایی کلی با ساختار و سوالات آزمون

1

یادگیری و دوره روزانه 30 لغت جدید (بارونز و مگوش)، مطالعه بخش کوانت کتاب های The Official Guide و Official GRE Quantitative Reasoning

1

یادگیری و دوره روزانه 30 لغت جدید (بارونز و مگوش)، مطالعه بخش وربال کتاب های The Official Guide و Official GRE Verbal Reasoning، تمرین ریدینگ و خواندن نمونه رایتینگ و تمرین نگارش

1

یادگیری و دوره روزانه 30 لغت جدید (بارونز و مگوش)، دادن نمونه آزمون های جامع Powerprep و تحلیل دقیق اشتباهات ، نوشتن و بررسی 3 رایتینگ برای هر تسک

 

مدت (ماه)

نمونه برنامه 3 ماهه

1

یادگیری و دوره روزانه 30 لغت جدید، آشنایی کلی با ساختار و مطالعه بخش کوانت کتاب های The Official Guide و Official GRE Quantitative Reasoning

1

یادگیری و دوره روزانه 30 لغت جدید ، حل روزانه 30 سوال کوانت از کتاب 5lb.، مطالعه Official GRE Verbal Reasoning، تقویت مهارت درک مطلب

1

یادگیری و دوره روزانه 25 لغت جدید، حل روزانه 30 سوال وربال از کتاب 5lb.، سوالات سخت کوانت مگوش، آزمون جامع آزمایشی هفتگی به همراه تحلیل اشتباهات، مطالعه تاپیک های رایتینگ، خواندن نمونه رایتینگ و تمرین نگارش

 

مدت (ماه)

نمونه برنامه 6 ماهه

1

یادگیری و دوره روزانه 20 لغت جدید، آشنایی کلی با ساختار و سوالات آزمون

1

یادگیری و دوره روزانه 20 لغت جدید، مطالعه Official GRE Quantitative Reasoning ، Official GRE Verbal Reasoning و The Official Guide

2

یادگیری و دوره روزانه 20 لغت جدید، حل روزانه 20 سوال کوانت و وربال از کتاب 5lb.، مطالعه متون پیچیده و دشوار

1

یادگیری و دوره روزانه 20 لغت جدید، حل روزانه 20 سوال کوانت و وربال از کتاب 5lb.، سوالات سخت مگوش، نگارش و تحلیل هفتگی رایتینگ

1

دوره روزانه لغت، یادگیری روزانه 10 ریشه کلمات، آزمون جامع آزمایشی هفتگی به همراه تحلیل اشتباهات، مطالعه تاپیک های رایتینگ، خواندن نمونه رایتینگ و تمرین نگارش

 

پیوست: تجربه شخصی من از نحوه مطالعه و روز آزمون

توضیحات کلی: در کل خیلی جسته گریخته کلاس زبان رفتم. سطح کلیم قبل از تافل upper intermediate بود و برای GRE هم حدود 6 ماه بعد تافل که نمره 112 رو آوردم وقت گذاشتم. البته ساعت مطالعم متغیر بود و بیشترشو یادگیری وکب تشکیل میداد.

بخش کوانت: اول از بخش آسون شروع میکنم! برای شروع کوانت، ویدیوهای مگوش رو دیدم. کتاب های quantitative reasoning و official guide مربوط به خود ETS رو زدم به همراه تمام تست های کتاب 5 پوند منهتن و سوالات سخت مگوش. این منابع به نظرم کاملا کفایت می کنه و اگر پایه خوبی داشته باشید شاید کمتر از 1 ماه بتونید کاملا جمعش کنید. مشکلم بی دقتی بود که با زدن پاورپرپ ها (که حتما توصیه میشه) اونارو لیست کردم و سر امتحان حواسم بود تا تکرار نکنم. سر جلسه هم به نظرم یه سری از سوالا هوشی تر از تست هایی بود که زده بودم و یه سری سوالا کاملا چالشی بود برام و نسبت به آزمون های آزمایشی وقت کمتری رو اضافه آوردم!

بخش وربال: برای وربال هم مثل کوانت ویدیوهای مگوش رو دیدم، کتاب های verbal reasoning و official guide مربوط به خود ets رو زدم به همراه تمام تست های کتاب 5 پوند منهتن. البته قبل از شروع تست ها حدود 30-40% کلمات رو یادگرفته بودم. کتاب/ فایل صوتی وکب هایی که خوندم/ گوش کردم شامل: 1100- 800 بارونز-1000 مگوش- ورابل ادونتج هستند. بعدش فایل های انکی که 2500 تا کلمه غیرتکراری داشت رو شروع کردم و تا روز آزمون تقریبا به 90%شون مسلط شدم. کلا برای این بخش باید وقت زیادی بذارید تا بتونید نمرتونو ارتقا بدید. وربالم تسک لانگ من بود و در کل امتحان خیلی سخت و خسته کننده بود برام و سر وربال سوم فقط می خواستم تموم شه!

بخش رایتینگ: برای رایتینگ تا 2 هفته قبل امتحان کاری نکردم و یکم سمپل خوندم به همراه توضیحات و نقد راجع به همون رایتینگ ها. 3 4 تا هم خودم نوشتم. سر امتحانم موضواعتش یکم میهم و سخت بود و نتونستم اونقدی که میخوام موضوع رو بشکافم. و رایتینگ اول رو 4 پاراگرافی نوشتم. در کل وقت کافی براش بذارید. موضوعاتشم از قبل مشخصه. اگه 2 یا 3 ماه وقت بذارید می تونید نمره ی عالی بگیرید. برای این تسک، تحلیل مسائل مهمه و اگه صرفا بخواید مثل تافل یه رایتینگ بنویسید و تعداد کلمه‌تون رو فقط بالا ببرید نمره خوبی نمی گیرید. محتوا اهمیت خیلی زیادی داره.

نمرات Powerprep من

V: 160 Q: 167

First

V: 160 Q: 162 Second
V:162 Q:170 Actual GRE Exam

 

آخرین مطالب

۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

ادمیـشن فول فاند اخذ شده توسط تیم ایزی اپلای در مقطع «دکتری» در رشته « Biology»

۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

ادمیـشن فول فاند اخذ شده توسط تیم ایزی اپلای در مقطع «دکتری» در رشته «Mechanical Engineering»

۱۹ فروردین ۱۴۰۳

ادمیـشن فول فاند اخذ شده توسط تیم ایزی اپلای در مقطع «دکتری» در رشته «Biomedical Sciences»

۱۷ فروردین ۱۴۰۳

ادمیشن فول فاند اخذ شده توسط تیم ایزی اپلای در مقطع «دکتری» در رشته «Biomedical Sciences»

۱۷ فروردین ۱۴۰۳

ادمیشن فول فاند اخذ شده توسط تیم ایزی اپلای در مقطع «دکتری» در رشته «Biomedical and Health Informatics»