دریافت مشاوره
زمان‌بندی مناسب برای GRE

زمان‌بندی مناسب برای GRE

از چه زمانی باید خود را برای آزمون GRE آماده کنیم؟

نویسنده : آرتور رستمی

تاریخ: 16 اردیبهشت 1398

 

این سوال شاید یکی از مهمترین سوال هاییست که در این برهه ی زمانی می توانید از خودتون بپرسید. فارغ از اینکه فکر کنید این آزمون ممکن است معیار مناسبی برای پیشبینی موفقیت دانشجویان در تحصیلات تکمیلی نباشد و یا این که کلماتی که برای بخش وربال میخوانید ممکن است در آینده به دردتان نخورد، کماکان از نگاه دانشگاه ها، نمره این آزمون جزو مهمترین بخش های CV شما محسوب می شود. چه رزومه ی بسیار عالی داشته باشید و چه رزومه متوسط، گرفتن نمره ی عالی در این آزمون می تواند کمک بسیار زیادی در گرفتن پذیرش به شما بکند.

اگر رزومه خوبی داشته باشید، گرفتن نمره عالی در این آزمون CV شما را تکمیل می کند و شانس شما برای گرفتن پذیرش از دانشگاه های تاپ آمریکا و بعضا کانادا را به شدت افزایش می دهد. اگر به نمرهGRE پذیرفته شدگان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه های تاپ نگاهی بیاندازیم متوجه می شویم که میانگین نمره GRE این افراد حدود 320 است.  به طور مثال میانگین نمره پذیرفته شدگان در مقطع دکترا در رشته های مهندسی در دانشگاه UCLA 154 در بخش وربال و 165 در بخش کوانت می باشد. بنابراین گرفتن نمره کلی بالای320 می تواند شما را در این رقابت سنگین برای پذیرش جلو بیاندازد.

اگر رزومه و به طور خاص معدل متوسطی داشته باشید، نمره ی عالی در آزمون GRE می تواند نظر کمیته پذیرش را در مورد شما عوض کند. کمیته های پذیرش در بسیاری از دانشکاه ها متوجه این قضیه هستند که مقایسه بین معدل دانشجویان دانشگاه ها و کشور های مختلف به راحتی قابل انجام نیست. از طرفی، GRE یک آزمون استاندارد بین المللی است و نمره ی آن به راحتی قابل مقایسه و ارزیابی است. بنابر این، اگر معدل متوسطی دارید اما موفق به کسب نمره عالی (+320) در آزمون GRE شدید، این اطمینان را به دانشگاه می دهید که توانایی لازم برای موفقیت در تحصیلات تکمیلی را دارید. این نمره در کنار توضیح قانع کننده ای از عملکردتان در دوران تحصیلتان می تواند کاملا نظر کمیته پذیرش را نسبت به شما عوض کند.

حالا خبر خوب این هست که نمره آزمون GRE مثل تمامی آزمون های دیگر با تمرین به طور قابل توجهی بهبود پیدا می کند و طبق تجربه، در صورت صرف کردن وقت و انرژی کافی، نمره ی بالای 320 کاملا دست یافتنی و شدنی می باشد. اما واقعیت این است که کسب نمره عالی مخصوصا در بخش وربال نیازمند صرف وقت نسبتا زیادی است. به نظر من، اگر سطح زبان intermediate داشته باشید و برای آزمون های زبان مثل IELTS و TOEFL آماده شده باشید، با صرف 4 تا 6 ماه می توانید به نمره های بالای 320 و حتی 330 دست پیدا کنید.

با توجه به این که نزدیکترین ددلاین ها در آمریکا از 1 دسامبر شروع می شود، بهترین زمان برای شروع مطالعه و تمرین برای آزمون GRE از ماه های May و June می باشد. بنابراین توصیه میکنم که از همین الان با برنامه ریزی مناسب و استفاده از منابع درست، با قدرت مطالعه خود را برای آزمون GRE شروع کنید.

 

آخرین مطالب

۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

ادمیـشن فول فاند اخذ شده توسط تیم ایزی اپلای در مقطع «دکتری» در رشته « Biology»

۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

ادمیـشن فول فاند اخذ شده توسط تیم ایزی اپلای در مقطع «دکتری» در رشته «Mechanical Engineering»

۱۹ فروردین ۱۴۰۳

ادمیـشن فول فاند اخذ شده توسط تیم ایزی اپلای در مقطع «دکتری» در رشته «Biomedical Sciences»

۱۷ فروردین ۱۴۰۳

ادمیشن فول فاند اخذ شده توسط تیم ایزی اپلای در مقطع «دکتری» در رشته «Biomedical Sciences»

۱۷ فروردین ۱۴۰۳

ادمیشن فول فاند اخذ شده توسط تیم ایزی اپلای در مقطع «دکتری» در رشته «Biomedical and Health Informatics»