دریافت مشاوره
برترین دانشگاه‌های جهان  QS 2020

برترین دانشگاه‌های جهان QS 2020

رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان برای سال 2020 بر اساس معیارهای وب‌سایت QS



نویسنده : حسام‌  حامدی
تاریخ: 10  تیر 1398

 

  •  وب‌سایت QS »  topuniversities.com »  به مانند سال‌های قبل  رتبه‌بندی برترین دانشگاه‌های جهان را اعلام کرد که در جدول زیر 50 دانشگاه برتر دنیا بر اساس معیارهای این وب‌سایت آورده شده است.

 

  • همانطور که در جدول زیر مشاهده می‌کنید، در بین 50 دانشگاه برتر دنیا ، آمریکا با 19 دانشگاه بیشترین دانشگاه‌ها را در این بین داراست. پس از آمریکا انگلیس با 9،  استرالیا با 5  و چین و هنگ کنگ هرکدام با 3 دانشگاه بالاترین تعداد دانشگاه‌ها  را در بین کشورهای مختلف در 50 دانشگاه برتر دنیا دارند. لازم به ذکر است از دانشگاه‌های کانادا تنها دانشگاه‌های Toronto و McGill در 50 تای اول دیده می‌شوند و خبری از دانشگاه بسیار با کیفیت بریتیش کلمبیا ( UBC ) در این بین نیست و این دانشگاه رتبه 51 را  داراست.

 

  • همانطور که مشاهده میکنید کشورهای فرانسه، آلمان، ایتالیا ، سوئد ، نروژ که سطح آموزشی بالایی دارند در بین 50 دانشگاه برتر دنیا هیچ دانشگاهی ندارند و از اروپا به جز انگلستان، تنها دو دانشگاه ETH , EPFL سوئیس و  Delft هلند در بین 50 دانشگاه برتر دیده می‌شوند.

 

  • از آسیا نیز 10 دانشگاه از کشورهای سنگاپور، چین، هنگ‌ کنگ و کره جنوبی در این جمع وجود دارد.

  • نکته قابل توجه در این رتبه‌بندی ارزیابی دانشگاه‌های آمریکاست  که با وجود کیفیت بالای این دانشگاه‌ها و در مقایسه با رتبه‌بندی وب‌سایت‌های دیگر، تنها 19 دانشگاه از 50 تای اول از آمریکاست یعنی حدود 38%  اگر نگاهی به رتبه‌بندی وب‌سایت‌های دیگر مثل USNEWS , Times بیاندازیم این نرخ به ترتیب در حدود 50% و 60% می‌باشد. بنابراین به نظر می‌رسد نحوه ارزیابی و ملاک این وب‌سایت برای رتبه‌بندی دانشگاه‌ها خیلی همسو با امکانات و بارعلمی دانشگاه‌های آمریکا نیست چرا که به عنوان مثال دانشگاه بسیار با کیفیت ‌«کالیفرنیا برکلی» که دربیشتر رتبه‌بندی‌ها جزء 5 دانشگاه اول دنیاست در این رنکینگ در رتبه 28 قرار دارد که کمی تامل برانگیز است.

 

  • پیشنهاد «ایزی اپلای» به شما عزیزان این است که صرفا یک وب‌سایت را ملاک رنک دانشگاه‌ها قرار ندهید و وب‌سایت‌های Usnews ، Times ، Webometrics ، ShanghaiRanking و ... را نیز حتماً بررسی کنید. همچنین به رتبه دانشگاه‌ها در رشته مورد نظر خود نیز دقت کنید.

 

آخرین مطالب

۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

ادمیـشن فول فاند اخذ شده توسط تیم ایزی اپلای در مقطع «دکتری» در رشته « Biology»

۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

ادمیـشن فول فاند اخذ شده توسط تیم ایزی اپلای در مقطع «دکتری» در رشته «Mechanical Engineering»

۱۹ فروردین ۱۴۰۳

ادمیـشن فول فاند اخذ شده توسط تیم ایزی اپلای در مقطع «دکتری» در رشته «Biomedical Sciences»

۱۷ فروردین ۱۴۰۳

ادمیشن فول فاند اخذ شده توسط تیم ایزی اپلای در مقطع «دکتری» در رشته «Biomedical Sciences»

۱۷ فروردین ۱۴۰۳

ادمیشن فول فاند اخذ شده توسط تیم ایزی اپلای در مقطع «دکتری» در رشته «Biomedical and Health Informatics»