دریافت مشاوره
Diversity Statement چیست؟!

Diversity Statement چیست؟!

  این روزها دانشگاه­‌ها بیش از پیش از اپلیکنت­‌ها می‌­خواهند که یک Diversity Statement ارائه کنند. این مدرک به اندازه CV، انگیزه‌­نامه و هر مدرک دیگری حائز اهمیت است. دانشگاهی که چنین مدرکی را می‌­خواهد متعهد به شمول و حمایت از تنوع جمیعتی است. این مدرک یک متن حدود یک تا دو صفحه‌­ای است که نشان‌­دهنده این است که چطور پیشینه، تجربیات و فهم شما از موانعی که ­گروه­‌های درحاشیه یا اقلیت متحمل می‌­شوند با نیازهای یک جامعه متنوع کمک می‌­کند. این دانشگاه‌­ها معمولا به دنبال جذب دانشجویانی هستند که با ارزش­‌های آن­‌ها سازگاری دارند و متعهد به Diversity هستند.

  ممکن است این نخستین باری باشد که چنین متنی را تنظیم می­‌کنید و شاید ایده­‌ای نداشته باشید از کجا شروع کنید. پس از بررسی دقیق نکات ذکر شده در وبسایت دانشگاه «Conneticut» آمریکا، ما برای شما 5 توصیه گردآوری کردیم که شروع راحت­‌تری داشته باشید:


1. کمی تحقیق کنید!

  اصطلاحات - در اینجا چند کلمه وجود دارد که باید قبل از شروع نوشتن در مورد آن‌ها یاد بگیرید: تنوع، برابری، شمول، عدالت اجتماعی. ایده خوبی است که اگر قبلاً با این کلمات آشنا نشده‌اید، آشنا شوید و به این فکر کنید که چگونه می‌­توانید آن‌ها را در متن خود بگنجانید. همچنین ریشه­‌های هویتی دارید که بهتر است در بیانیه خود به آن‌ها ارجاع دهید، یا درباره آن‌ها بنویسید. آن‌ها می‌­توانند شامل نژاد، قومیت، هویت جنسیتی، گرایش جنسی، کشور مبدا/شهروندی، وضعیت اجتماعی-اقتصادی، سن، توانایی و مذهب شما باشند (اما محدود به آنها نمی شوند).

  Mission و Vision دانشگاه - مهم است که بدانید چه چیزی برای دانشگاه خاصی که برای آن اپلای می­‌کنید مهم است و ببینید آیا می‌­توانید ارزش­‌های خود را با آن هماهنگ کنید یا ذکر کنید که برای آنچه آن‌ها در رابطه با تنوع روی آن تاکید می­‌کنند ارزش قائل هستید. این اطلاعات را اغلب می‌توان در وب‌­سایت دانشگاه یا رسانه‌های اجتماعی خبری یافت.

 

برای مثال:

Diversity چیست؟

  این مفهوم شامل تمام تفاوت­‌های افراد می‌­شود، از جمله ویژگی­‌های متفاوتی که یک گروه یا فرد را از گروه یا فرد دیگر متمایز می‌­کند. تنوع شامل نژاد و قومیت، جهت­‌گیری جنسی، وضعیت اجتماعی-اقتصادی، هویت جنسیتی، دین، زبان، سن، وضعیت تأهل، توانایی ذهنی، توانایی بدنی یا معلولیت می­شود. تنوع همچنین ممکن است شامل طیف وسیعی از ایده­‌ها دیدگاه­‌ها و ارزش­‌ها باشد.

Equity چیست؟

  Equity به دنبال تضمین رفتار عادلانه، دسترسی، برابری فرصت‌­ها و پیشرفت برای همه و همچنین تلاش برای شناسایی و رفع موانعی است که برخی از گروه‌­ها را از مشارکت کامل منع کرده است. Equity موجب ترویج عدالت، انصاف و بی‌­طرفی در فرآیندها، رویه‌­ها و توزیع منابع توسط سیستم‌­ها یا نهادها می شود. برای رسیدن به این اهداف، افراد باید ریشه­‌های اصلی تبعیض و ناعادلانه بودن نتایج در جامعه را درک کنند.

Inclusion چیست؟

  شمول، فرهنگی را ایجاد می­‌کند که در آن با دعوت فعالانه از هر فرد یا هر گروهی برای مشارکت و نقش‌­آفرینی، همه احساس راحتی و استقبال کنند. چنین محیط فراگیری از تفاوت‌ها حمایت می­‌کند و آن‌ها را دربرمی­‌گیرد و در گفتار و عمل به همه احترام می­‌گذارد. یک محیط که پذیرای  Inclusion باشد، حمایت‌گر، محترمانه و مشارکتی است و هدف آن جلب مشارکت همه اعضا است و تلاش ­می­‌کند تا همه موانع، تبعیض و عدم تحمل را از بین ببرد.



 2. داستان شخصی خود را به اشتراک بگذارید.

  شما می‌توانید و باید از تجربیات گذشته خود برای توضیح اینکه چگونه می‌توانید با دیگرانی که با چالش‌ها روبرو می‌شوند به بهترین شکل همدلی کنید، استفاده کنید. به این فکر کنید که چگونه در گذشته خود به تنوع کمک کرده اید. در اینجا چند سوال وجود دارد که باید در نظر بگیرید: آیا با جمعیت در اقلیت و به­ حاشیه ­رانده­ شده کار کرده‌اید؟ اگر مجبور شده‌اید برای رسیدن به جایی که امروز هستید بر موانع غلبه کنید، از صحبت کردن در مورد آن نترسید و خجالت نکشید. این متن شماست و می‌خواهید بازتابی از شخصیت شما و شخصیت شما باشد.



3. عینی باشید و از مثال‌های خاص استفاده کنید.

  تجربیات خاصی را ذکر کنید که به شما این امکان را داده است که در افزایش تنوع و شمول مشارکت داشته باشید. اگر در سازمان‌ها یا برنامه‌هایی مشارکت داشته‌اید که متعهد به تنوع هستند، یا فعالیت ارزشمند شخصی انجام داده­‌اید باید در مورد تجربه خود صحبت کنید. هر گونه تجربه ارزشمند به تقویت statement شما کمک می‌کند.

 

4. ماموریت شخصی/حرفه‌ای خود را به Diversity Statement خود متصل کنید.

  به این فکر کنید که ارزش‌های شما چگونه با درک و تعهد شما به تنوع مرتبط است. چه چیزی برای شما مهم است؟ آیا برای شمول و برابری ارزش قائل هستید؟  این که بتوانید برای خود هدف و وظیفه‌ای متصور شوید و statement خود را به نحوی آن متصل کنید به دانشگاه نشان می­‌دهد که چگونه منحصر به فرد و متعهد هستید.

 


5. در مورد برنامه‌های آینده بحث کنید.

  برنامه شما برای کمک به افزایش تنوع در آینده چیست؟ چگونه ارزش­‌های خود را در رابطه با تنوع و گنجاندن در مسیر خود در دانشگاهی که برای آن درخواست می­‌کنید، اعمال می­‌کنید؟ اگر در گذشته تجربه‌ای در زمینه تنوع ندارید، اینجا جایی است که می‌توانید عمیق شوید و تمایل خود را برای کمک به تنوع در آینده توضیح دهید.

 

نویسنده: پویا مجتبایی

منبع: برگرفته از وبسایت دانشگاه Conneticut در آمریکا

آخرین مطالب

۱۹ فروردین ۱۴۰۳

ادمیـشن فول فاند اخذ شده توسط تیم ایزی اپلای در مقطع «دکتری» در رشته «Biomedical Sciences»

۱۷ فروردین ۱۴۰۳

ادمیشن فول فاند اخذ شده توسط تیم ایزی اپلای در مقطع «دکتری» در رشته «Biomedical Sciences»

۱۷ فروردین ۱۴۰۳

ادمیشن فول فاند اخذ شده توسط تیم ایزی اپلای در مقطع «دکتری» در رشته «Biomedical and Health Informatics»

۱۲ فروردین ۱۴۰۳

ادمیشن فول فاند اخذ شده توسط تیم ایزی اپلای در مقطع «دکتری» در رشته «Medical Biophysics»

۰۶ فروردین ۱۴۰۳

ادمیشن فول فاند اخذ شده توسط تیم ایزی اپلای در مقطع «کارشناسی ارشد» در رشته «Human Factors Psychology»